Aprobate de nici șase luni, în mandatul aceleiași administrații, tarifele aferente Autorizațiilor Speciale de Transport urmează să fie majorate semnificativ, după o consultare publică. CJ Bihor a postat în transparență decizională proiectul de Hotârâre privind privind modificarea și completarea Anexei nr. 3 la Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 185 din 26.11.2020 privind aprobarea taxelor şi tarifelor locale pentru anul fiscal 2021, care constituie venituri la bugetul local al județului și al instituțiilor subordonate.
Taxă proporțională cu daunele
De la începutul acestui an și până acum, CJ Bihor a raportat patru controale la traficul greu din județ, operațiuni încheiate cu amenzi care totalizează peste 120 mii lei. Odată cu tăierea amenzilor, șefii CJ au insistat că transportatorii ar trebui să respecte încărcările admise, ca să nu distrugă drumurile județene.
[eadvert]
Taxele noi propuse de CJ sunt pe alocuri și de peste cinci ori mai mari decât cele cu care se lucrează acum. Spre exemplu, taxa de eliberare aviz sau autorizație de transport în regim normal va fi de 1.430 față de 256 lei, cât e acum. Taxa aplicată la constatarea lipsei autorizației speciale de tranport va fi de 2.732 lei, la depășirea limitelor de greutate sau gabarit, față de 683 lei, acum. Dacă sunt depășite ambele limite, și de greutate și de gabarit, amenda va fi de 4.096 lei, față de 1.024 lei, acum.
„Tarifele actuale nu acoperă daunele provocate pe drumurile județene de acest tip de transporturi de mărfuri. Ideea nu este de a descuraja sectorul, firmele au dreptul de a face transporturi chiar dacă depășesc masa maximă autorizată standard, fiind în limitele masei totale maxime autorizate a vehiculului, însă trebuie să achite un tarif proporțional cu daunele aduse părții carosabile, astfel încât acestea să poată fi remediate”, transmite Vlad Gaje, consilier în Compartimentul Transport din cadrul Consiliului Județean Bihor.
Până la intrarea în vigoare a modificării grilei de tarife, eliberarea Autorizației Speciale de Transport (AST) se face în continuare în aceleași condiții aplicate până în prezent.
AST este documentul prin care administratorul drumului stabileşte traseul ce urmează a fi parcurs, condiţiile de efectuare a transportului şi tarifele datorate. Consiliile judetene, prin organele de specialitate, eliberează acest document pentru drumurile de interes judeţean. Vehiculul împreună cu încărcătura nu poate depași masa maximă tehnic admisibilă și masele maxime tehnic admise pe axe, asa cum sunt ele înscrise în certificatul/certificatele de înmatriculare sau în cartea de identitate a vehiculului.
Regulamentul nou poate fi consultat la sediul CJ Bihor și pe site-ul cjbihor.ro. „Cei interesaţi pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectele de acte normative, la adresa de e-mail registratura@cjbihor.ro sau la sediul Consiliului Judeţean Bihor, în termen de 10 (zece) zile de la data publicării acestuia pe site-ul Consiliului Judeţean Bihor”, transmite CJ Bihor. Cele 10 zile curg din 19 mai.
Trimite articolul
XTipic Bolojan , doar atat stie. Cu bani orice prost stie sa faca. Lumea il comapara cu Filip, dar atunci nu eram in UE, Bolo a facu totul cu bani UE. Is curios ce facea doar din saracia de buget. Filip a asfaltat cam 100 strazi, a luat tramvaie noi, a facut bazinul olimpic, si a facut centura , a distrus pietonala ca si Bolo piata Unirii, asa pt cei ce spun ca nu a facut nimic Filip.
-
Tati, tramvaiele Siemens le-a luat(contractat) primarul Groza dupa o excursie in berlin in cautare de sh-uri care nu au fost acceptate de prefectul de atunci(ilie bolojan) pe motiv ca erau prea scumpe pt niste vechituri. Asa ca groza le-a luat pe cele siemens din viena ca erau disponibile si a fost cu un paraindarat bun si pt austrieci, achizitie pe care tot bolojan(din postura de candidat la primarie) a criticat-o ca fiind prea scumpa. Si care ulterior ca primar i-a dat belele cu platile. Doar ca se respectam o oarecare acuratete. Sursa:bihon
Dar intr-adevar Filip a fost precursorul multor proiecte care exista si acum sub o forma renovata. Si cred ca Filip care plecase pe postul de eurodeputat dintr-o postura de primar cu unele realizari a avut un rol si in atragerea de fonduri ulterioara din mandatele bolojan. Cel putin la inceput.
Inca o chestie. Bolojon sustine sus si tare ca tocmai proiectele europene i-au permis astfel de realizari a spus clar ca fara alea realiza in de cel putin 3 ori mai mult timp asa ceva… deci vreo 36 de ani in loc de 12 daca totul mergea ok. Tocmai pe cartea asta a mizat, asta sustine si acum, modul tau de exprimare lasa sa se inteleaga ca ar fi facut-o pe ascuns. Tocmai prin asta e el renumit: ca a atras bani europeni si i-a investit… cum adica ce facea fara banii aia? Facea ce au facut toate celelalte orase care nu au atras fonduri: belea cariciul toata ziua pe banii nostri.
-
Ce primarul Groza, Groza era viceprimar. Si Filip era primar, nu mai vb prostii
-
Nu fi prost tu. A fost primar interimar, pune mana si documenteaza-te.
https://evz.ro/cel-mai-scump-tramvai-din-romania-la-oradea-800103.htmlDar evident pt voi tot filip a fost.
-
interimar e altceva, n a fost votat, un e considerat primar
-
-
-
Groza nu a fost primar niciodata in Oradea. Doar viceprimar, si daca a fost el dupa ele, nu a facut fara acordul lui Filip.
-
A fost primar interimar, pune mana si documenteaza-te.
https://evz.ro/cel-mai-scump-tramvai-din-romania-la-oradea-800103.htmlDar evident pt voi tot filip a fost.
Groza a semnat, Groza este.
-
-
-
Ma scuzi, inca o chestie ;). Nu stiu daca ai remarcat dar majorarile exemplificate in articol sunt pt cei ce nu respecta normele si specificatiile. Apoi se pare ca e facut transparent cu consultare publica, daca esti in domeniu si ai o chestiune specifica uite iti spune sa scrii la registratura@cjbihor.ro . Eu nu le am cu transporturile.
-
Groza nu a fost primar niciodata, era viceprimar cand a fost Filip primar.
-
Si groza a mers la alegerile pt primarie(la concurs cu bolojan 1) cu realizarile alea(tramvaiele) si a pierdut.
Zi ok si gata, nu ti-am spus ca nu are filip meritul lui, din contra te-am completat un pic si am vrut sa fie mai precisa precizarea cu tramvaiele.
-
bai astia de la bihon tot sterg link-urile de la articolele in care scrie ca Mihai Groza e primar interimar. Da cautat si voi pe google Mihai Groza si va veti aminti ca filips nu a facut mandatul pana la capat.
sunt aici pe bihon articolele, le-am dat si ieri vad ca cenzorii scriu ei mesajele in locul meu.
-
-
-
Nu e mai simplu cu cianura?