România, alături de alte state europene, și-a asumat angajamente climatice îndrăznețe în fața Comisiei Europene, iar pentru a atinge obiectivele de mediu este nevoie de reducerea semnificativă a nivelului de poluare.
[eadvert]
„În Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, România s-a angajat să reducă numărul maşinilor mai bătrâne de 15 ani. Până când nu vom avea un guvern care să-şi asume această decizie ar fi prematur, în calitate de ministru interimar, să dau eu soluţia. Propunerea mea este aceeaşi pe care am spus-o de mai multe ori. Statul să vină să susţină predarea acestor maşini mai vechi de 15 ani cu o anumită sumă de bani. În paralel, să facem posibilă majorarea taxelor locale în cazul maşinilor vechi şi poluante, astfel încât să nu existe nu doar coerciţia, ci şi un sprijin real din partea statului român şi un angajament din partea celor care predau aceste maşini vechi că nu vor mai cumpăra şi nu vor mai înmatricula vehicule mai vechi de 15 ani şi vor folosi sumele respective, dacă doresc, să cumpere maşini mai puţin poluante, noi”, a explicat Tanczos, într-o conferinţă de presă, organizată joi.
Statul român dorește încurajarea la scară largă a cetățenilor în vederea renunțării la mașinile clasice, cu motoare pe benzină și motorină, în favoarea trecerii la mobilitatea electrică.
Ministrul Mediului e de părere că în România vor fi eliminate de pe șosele aceste mașini de-abia peste 10-15 ani, ceea ce reprezintă o perioadă mult prea lungă pentru a aștepta să avem rezultate în privința mediului. Astfel, e nevoie de o accelerare a tendinței de adoptare a mașinilor electrice și de descurajare a achiziționării mașinilor cu motoare clasice.
Trimite articolul
XO mizerie tipic romaneasca … bagati taxele in carburant, sa plateasca intr-adevar cine polueaza. Eu fac cu masina mea de teren circa 3000 de km pe an … de ce plm sa platesc aceeasi suma cu unul care face 50000km pe an???
-
Iancu , eu am o Honda cu care am facut in 3 ani 390 de km, are itp , are asigurare si vor sa ma puna la plata .
Dar si aceasta taxa o sa o putem ataca in instanta pentru ca este discriminatorie, nu ia in calcul cat polueaza masina. -
esti foarte inteligent, ca de, doar ai MASINA de terne!!! uau…
deci, unu cu euro 6, ar trebui sa plateasca mai mult (daca face km mai multi), decat tine, care ai euro 1, 2…
ai o logica, tata…-
Vlad, tie cred ca iti cu virgula. Cand tu cu “euro 6” faci 100 de ori mai multi km/an decat ala cu euro 2, tu poluezi considerabil mai mult ca el. Ar trebuii sa platesti mai mult pentru combustilbi, nu?
-
Dacă face doar 3000km și mașina emite 200g/km va fi mai poluant doar în cazul unor mașini mai tinere și cu emisii de 100g/km care circulă mai puțin de 6000km/an. Cam puține a număr zic eu, deci cam are dreptate
-
Se pote face o pondere functie si de norma euro si de nr. de km. Abia atunci taxa ar fi echitabila. Si da, ea trebie sa fie proportionala cu nr. de km. parcursi. Exista parcuri de autoturisme noi care fac sute de mii de km pe an. Chiar daca motorul lor termic este dintre cele mai performante, in total polueaza incomparabil mai mult decat exemplul cu masina de teren de mai sus. Asta daca intr-adear vorbim despre poluare si nu despre interesele comerciale ale pietei auto.
-
Euro 6 al tău când face regenerare,poluează mai tare că și tractorul lui!
-
-
-
-
Ma Iancu adica sa plateasca toti ca tu ai un tractor pt teren eu am E6 si am platit sa il am nu am furat acei bani deci e masina eco de ce sa ma platesc inca o taxa in carburant ca asa vrei tu?
Esti ciudat omule ,ba sa aplatesti tu ca tu poluezi de 3 ori mai multi ca mine in cei 3000 de km decat o fac eu in 10000
Tu ai pe tractorul tau un motor de 2500 ori 3000 poate chiar non euro si vrei sa nu platesti curioasa gandire..-
Soferu’ n-ai inteles nimic… vreau sa platesc si sa plateasca fiecare cat polueaza, nu dupa culoarea masinii…. dar nah, e greu de inteles. Apropo , si E6 polueaza, iar daca e din grupul VAG atunci mai si fura la cifre 🙂 . probabil ai diesel, ca tot romanul, urmeaza filtrul de particule anulat si catalizatorul scos, ca asa-i romanul.
-
Asa e pe la noi, cand am mers in service sa-mi pun catalizator, masina a fo cumparata fara… Se uitau la mine ca la un prost..
-
Adica cum sa faca asta sa fie supra taxat la pompa,inca o taxa de parca ce spui tu nu este deja inclus in pretul la pompa si am o masina din grupul Renault care inca nu are o suta de mii si nici catalizatorul anulat
Am inteles perfect ce ai scris si ce ai vrut sa spui si nu sunt de acord sa platesc eu o taxa in plus ca sa poata circula unii lejer cu jepurile lor non euro pe legheleu 3000 pe an si sa polueze de cinci ori mai mult decat polueaza un E6 in 5 ani sa fim seriosi ori ce taxa la ora actuala in plus este un abuz pe langa cele care tot abuz se numesc,pentru ca eu nu concep ca taxele ne scapa de poluare ori ca ,cu acei bani se face ceva pentru mediu
Acele taxe sunt bani care intra in buzunarele celor care huzuresc pe bani nostri si inventeaza tot felul de ineptii verzi
-
-
-
Ar trebui sa o confiste, o masina pe familie.
-
Eu cred ca taxa de poluare auto ar trebui sa se regăsească i litrul de combustibil și sar cam rezolva și problema cu km parcurși.
Pe mine tocmai că nu mă ajută voucherul statului pentru că nu vreau să îmi cumpăr mașină nouă, eventual la 2-3 ani vechime, 1 oricum nu am banii necesari pentru o mașină nouă și nu vreau să mă împrumut la bancă 2. urăsc mirosul din mașina nouă (nu îmi pun nici mirositoare să-l acopere) 3. și din simplul fapt că am o mașină hibridă foarte fiabilă dar de 17 ani nu mă impulsionează deloc să îmi caut o altă mașină cu care poate voi fi mai mult în service. De ce doar vârsta contează? Nu ia în considerare și emisiile!!! O Toyota Prius 2004 pe GPL poluează mai puțin ca un Golf 7 pe benzină de 8 ani.
-
Imprumut de la banca! Ce poluare? Merem la banca sa ne dea bani pentru o masina noua. Asta vor globalistii dracului.
@zsizsi…ideea chiar asta e…nu vor sa mai avem masini private…biciclete,trocariciuri electrice, in concedii inchiriezi masini…asta se urmareste in marea resetare, de ce ? habar n am…
-
Tu chiar traiesti si-ti face placere chestia asta cu dezinformarea.
Simti ca esti din filmul ala daca le impartasesti si celorlalti credinta ta in intoxicarile astea.
Continua.
Esti bine bagat pe brazdă, pe arătură.
Nu cred că oamenii au mașini cu vechime de 15 ani pentru că le plac, ce ar vrea să își cumpereasini noi dar nu își permit.
Mai bine ar cumpăra statul la toată lumea mașini electrice și am scăpa de toată poluarea și 10 ani nu mai trebuie sa acorde nici un tichet 😂😂
-
La ce bani se fură în fiecare an, dacă faci un calcul, s-ar putea cumăra pentru 10% din familiile României câte o mașină aproape nouă. Deci dacă toți acești bani nu s-ar fura la fiecare 10 ani ar ieși pentru fiecare familie câte o mașină aproape nouă.
Aceia dintre noi cu energie electrică monofazică de 60 de amperi nu pot avea niciodată o mașină electrică, pur și simplu nu o putem încărca.
-
Trist, dar adevarat.Mi-e teama ca acuma tocmai se vand himere. Pe asura ce lumea incepe sa-si cumpere masini electrice se vor trezi in fata realitatii: lipsa infrastructurii si capacitatii de incarcare.
-
De unde ai scos tu 60 de amperi?! La mine in contract scrie ca renelul imi garanteaza 5(cinci) kw!
O să se adopte taxa, adică”biciul”, după care suma de bani, “zăhărelul”, va rămâne în plan, că nah, nu poate să rămână serviciili fără buget faraonic, de juma’ de miliard de euroi.
Pe de altă parte, mașinile electrice sau hibride sunt oricum foarte scumpe….cu tot cu subvenții și greu de folosit
Pai si acumulatorii cand nu vor mai putea fi incarcati ce se intampla? Unde si cum vor fi distrusi pentru a nu polua?????
Plantai paduri langa orașe si drumuri de banii aia handicapatilor mintali
Taxe pentru ce? Garanteaza cineva ca taxele astea ajung efectiv in energie verde, e la fel ca si taxa de drum, nu se regaseste nicaieri. Bani furati de stat pentru imbuibare.
Sigur ca daaa, cand China, India si alte tari din Africa, care polueaza, vor lua masuri concrete, abia dupa aia o sa mi pese si mie.
Bla,bla,bla…interese financiare și commerciale, prosteala continuă.
Cand am cumparat masina am luat o de buna credinta, nu mi ai spus ca dupa 15 ani trebuie sa trec pe la casierie sa platesc alta,asa cum mă ta cand te a facut a sperat ca vei fi om bun, care ar putea intelege ca o masina veche cu x g/km nu polueaza niciodata echivalentul poluarii pt construirea uneia noi! Jigodii corupte!
-
Mașinile electrice sunt cele mai poluante.
85% din energia electrică se produce în termocentrale sau nuclear….
Dar de cei care taie pădurile, nu zice nimic?
Jegui umane. Mai bine taxeaza in functie de masina, nu de varsta.
1. Exista specimene de masini din 90 care merg super si astazi. Exista specimene de masini din >2007 care scot o cenusa in urma de zici ca e pe carbune. Indraziniti sa spuneti ca cele care scot norul de cenusa dar au > EURO 5 sunt mai eco? Sunteti dusi cu pluta.
2. Pe langa aceasta, masini cu motoare mici Euro 3-4 polueaza mai mult ca un SUV cu cata motorul de EURO 5-6? Hai sictir!.
3. Daca masina are >15 ani dar se merge max 5000 km pe an polueaza mai mult ca una noua cu care se merge 20000km? Really? Really?
4. Daca omul doreste sa tina o masina veche care consuma mult, este strict alegerea lui, buzunarul lui. Dar nu fortati voi mana lui pt astea noi care consuma mai putin (in teorie). Exemplu care imi vine in minte acum, Logan1.6 2007 are consum mai micut fata de Logan 1.6 2018. Doar pt ca e E6 nu inseamna ca e mai bun.
5. E oricum o manevra politica inpinsa de producatori. Masinile vechi sunt fiabile in nabadai (exemplu 1.4 MPI…2007 E4). Un motor produs in ziua de azi nu rezista ca acela. Lista poate continua la nesfarsit.
6. Vreti revolutie? Asa primiti. 70% din popor are masini >15ani…credeti ca taxarea lor e de bine? Credeti ca ei nu si-ar lua o masina mai noua (nu vreau sa zic buna) daca s-ar permite?
NU AVEM BANI SA INOIM PARCUL AUTO!!! NU VREM!!! De ce sa stau prin service cu o Dacie noua cand pot sa ma plimb cu una veche….
Vorbiti ca pula , indiferent cat mergi sau nu mergi ideea e sa renunti la cazan , ce pula mea nu intelegeti , zici ca sinteti batuti cu pula in cap . Omenirea per total nu mai are la dispozitie zece ani sa renunti la diugul tau de honda ca mergi 10 km ca mergi 10 mii . Asta e ideea , nu vei putea manca kilometrii cand nu se mai face cucuruzul prostule .
-
Esti retard Attila diugul meu Honda a facut masini pe Hidrogen…..pe cand TDi ul tau a facut doar teste false de emisii….
O sa renunt la masina cand o sa vad politicienii ca merg pe jos…. szopjal le minket buu nyalal..-
Huje vagy mint apàd fasza
-
Tu esti prost ma, fiind ungur nu stii ca
“huje” trebuie scris cu ly , adica : te vagy a nagy HULYE .
-
-
Buăi handicapatilor , dupa ce am citit comentariile am realizat ca omenirea e condamnata de mult , ma pregatesc pentru apocalipsă
-
Tot Bolojan e zeul tau si al nostru
Padurile? V-ati umplut buzunarele sau mai aveti de lucrat inca la ele? Ipocriti nenorociti ce sunteti.
Sa va vad cand va cade o piesa de la electricele voastre ca va mai faceti un credit sa o reparati , nu exista mecanici pe asa ceva , la reprezentante schimba ansamble cu totul . Ca un exemplu o panarama de robotel de la o cutie automata asistata electric cost schimbare reprezentanta 25000 lei . Asa ca spor la facut bani pentru masina 🙂