Consilierii locali au de votat, joi, importante modificări în traficul rutier pe bulevardele de la periferia centrului istoric. În continuarea lucrării din Centrul Civic, undeva în cursul anului viitor ar urma să înceapă lucrările de reconfigurare a Bulevardului Magheru, proiect cu costul estimat la peste 96 milioane lei, cu durata de implementare de 22 de luni.
[eadvert]
Pasaj subteran la intersecția Magheru – Republicii – Pasteur Proiectul prevede un pasaj subteran în fața magazinului Crișul, care să preia circulația mașinilor pe direcția Magheru – Republicii. Accesul pe Republicii spre Corso respectiv pe Pasteur, ar urma să se facă e benzi rutiere dedicate, la suprafață.
De asemenea, la suprafața ar rămâne și linia dublă de tramvai. Lungimea totală a pasajului este de 340 m, iar înălțimea va fi de 4,5 m. Noutatea din proiect constă din faptul că bulevardul va fi amenajat astfel încât să elimine veșnicul conflict dintre mașinile mici și mijloacele de transport în comun: tramvaiele și autobuzele vor avea benzi dedicate, pe mijlocului drumului.
Porțiunea de drum amenajată a are o lungime de aproximativ 1 km. În cursul lunii viitoare urmează să intre în aprobarea Consiliului Local și cealaltă etapă a acestui coridor de mobilitate, tronsonul Crișul – Gară.
„Specialiștii mai au apoi 2 luni pentru finalizarea proiectării, în septembrie să avem gata această etapă din lucrare, și pe final de an, după recepție, ar urma să dăm drumul la licitarea execuției”,a spus primarul Florin Birta în conferință de presă, înainte de plen.
Începerea licurărilor ar urma să aibă loc în a doua parte a anului viitor. Contractul prevede reamenajarea bulevardului cu banda dedicată pentru transportul în comun, pasajul subteran la intersecția de la Crișul, schimbarea liniei de tramvai, schimbarea rețelelor de utilități și a stâlpilor de iluminat.
„Vom încerca să mergem pe același model de stâlpi ca pe Nufărul – Cantemir, pentru că vrem un stil unitar pentru bulevardele centrale”, a precizat primarul. Soluția tehnică pentru pasaj va fi similară celei de la pasajele din centrul civic. „Prin acest proiect, asigurăm prioritate pentru transportul în comun. Cu Nufărul Cantemir gata și cu linia nouă și pe Calea Aradului prioritizată, ne va rămâne doar Decebal, pe care va trebui să îl rezolvăm din acest punctul de vedere, al transportului în comun”, mai zice primarul.
Pasajele subterane de la Crișul se vor desființa, urmând să fie înlocuite cu treceri de pietoni.
Trimite articolul
Xstati sa l vedeti pe cel de la Gara ce bijuterie!
Pista pt. biciclete, de ce nu este?
-
buna observatrie. Vor sparge iar in 5 ani cand isi vor da seama ca bicicleta e pe bune.
Pe la inceputul anului 2022 parca tramvaiul era prin subteran Prima etapă a proiectului vizează zona delimitată de podul Dacia și magazinul Crișul și va implica reabilitarea suprafeței rutiere și a trotuarelor. „În această zonă, tramvaiul care circulă pe axa Republicii – Magheru va intra în subteran prin pasajul care se va crea în intersecția din zona Magazinului Crișul”, se menționează în comunicatul Primăriei.
Acesta menționează că „totodată, se va analiza necesitatea realizării unui pasaj pietonal în zona Magazinului Crișul, care să subtraverseze sau supratraverseze strada Republicii”.
Acuma vad ca il scot pe deasupra.
Oare cate schimbari vor mai urma?
E clar cat de specialisti sunt si proiectantii si arhitectii responsabili de lucrarea asta.
Benzile dedicate pentru transportul in comun trebuiau implementate demult, independent de pasaje. Practic se ingroapa doua benzi, mutandu-se traficul in subteran, numarul masinilor in trafic ramanand acelasi, crescand in viitor, si pentru ca nici pomeneala de piste de biciclete, macar sa poti face un tur al centrului.
Sa înțeleg ca nu va fluidiza nimic ne vom trezi 2 ani minim într-un santier monstru fără rost vor sparge Magheru nu de mult reabilitat disconfortul creat nu contează vai de noi Birta merge pe același drum al Bolojanului fără sens
ok, un nou proiect grandios, deranj, blocaje, nervi, dar mai ales muuulti bani pt clientela si “comisioane”. o simpla intrebare: ce va rezulta din asta??? concret, cu date in urma unui studiu “cu siguranta efectuat”. cineva spunea aici ca vor fi mai multe masini, deranjul intre mijloacele de transport il vom avea in sensul giratoriu, deci nu se elimina. repet, ce castig vom avea aici in afara de taxe mai mari si inca 2 ani de santier pe langa celelalte 200 incepute si neterminate de o calitate submediocra.
-
Axa Republicii-Magheru va funcționa dacă banda de la suorafață pentru intrat în sens nu se va umple de mașini, în caz contrar și cei care vor dori să tranziteze prin subteran vor aștepta în coloană să avanseze. Coloană se va forma oricum, pentru că pietonii din ce văd nu vor avea semafor cu buton nici la refugiu nici la trecerea lungă de pe Magheru. Fiind doar o singură bandă pentru traficul auto și lungimea benzii la suprafața nu va permite încolonarea a mai mult de 5 mașini, cred că sunt destul de realist. La acest scenariu cine s-a gândit din cei care vor parafa proiectul? S-a făcut o simulare pe calculator cu numărul de autovehicule și pietoni prezenți acolo la ora de vârf informație colectată pe baza camerelor care stau și înregistrează?
Pista de biciclete !!! Alooo
-
Cetatene, lasa pista pwli! I-ati elicopter sau role!
Deci pasaj Crisu inca 2-3 ani, apoi pasaj gara iar 2-3 , deja de 2 ani nu circula tramvaiul spre gara, deci 5-6 ani inca nu vom avea tramvai. Apoi dupa 6 ani vor schimba liniile de tramvai pe Olimpiadei inca 2 ani, 10 ani fara tramvaie
-
Tramvaiul nu circula pe Republicii din septembrie anul trecut. Fara reabilitarea totala a liniilor de tramvai zona nu se va civiliza, tramvaiele pe Republicii si Olimpiadei fac un zgomot asurzitor si sunt un calvar pentru locatarii cladirilor riverane, dar si pentur pietoni, desi zona ar fi frumoasa.
Foarte frumos, insa lipsesc din proiect scafandri care sa scoata masinile din pasajul subteran la ploi mari caci sistemul pluvial de douazeci de ani nu s -a putut rezolva.
Semaforizarea de la Emanuel se va putea rezolva vreodata, e faliment total.
Inca o tampenie marca pemeo galben! Oricum stati linistiti ca nu se va face, viitoarea administratie, daca va fi una aleasa cu cap, va opri toate proiectele astea cretine!
-
O banda pe tot magheru republicii. Cum va trece salvarea??? Sau de va fi o tamponare
Dispar parcarile de pe Magheru, veste buna pt locatari. O singura banda pe Magheru Gara. Va dati seama ce mult ajuta!!!!!
Mi se pare ireal cum nu apar piste de biciclete in poze, dupa ce s-a aprobat si implementat proiectul nu mai exista loc de comentarii timp de 30 ani cand se va reface poate ceva.
subscriu la partea cu pista de biciclete (desi cu unele rezerve).
in rest pusca veninul in voi: raman aceleasi 2 benzi pe magheru, 2 benzi in sens… de unde coloana, dupa ce finalizeaza santierul in centrul civic? cum se circula acum in zona Crinul Alb de cand au facu pasajul? sau in afara de google map, nu ati trecut pe acolo? da semaforizarea la Emanuel e praf, dar ambuteiaj is in orele de varf cand toti opresc unde au chef sa si lase pruncii, in loca sa fac un efort sa intre pe strada laterala sau parcare.
-
Dupa poze nu prea vad rostul ca să faca tunel acesta oricum fac și sen giratoriu adică se va circula și dedesubt și deasupra?atuncea ce rost are defapt?pai ori una ori alta.bani aruncați și investiți degeaba.sper ca PNLepra nu mai prinde următorul mandat cu PSdelepra împreună.
Cei care au făcut proiectul habar nu au ce probleme sunt în intersecția asta, nu e suficient o singura banda pe sens pe un bulevard, trebuie minim 2 benzi iar dacă proiectanții s-ar gândii și la viitor s-ar face 3 benzi pe sens de mers înainte. În poze se vede autobus ul oprit în stație, stația fiind pe banda 1 care virează spre județean. Adică mașinile vor sta în coloana pana se mișcă autobus ul din stație iar între timp dacă mai vrea sa treacă și vreo ambulanță nici nu mai are pe unde, deși prin intersectia asta circula toate ambulantele din județ. Au greșit și în nufărul la mecdonalds cu benzile dar au refăcut cu 2 benzi pe sens de mers înainte. Aici cum mai modifica dacă rămâne asa proiectul? În forma asta va fi blocaj total și se va circula mult mai rău. În prezent pietonii au pe unde traversa bulevardul(dacă nu a plouat) fără sa stea la semafor. De ce pun treceri de pietoni la suprafață? Așa îngreunezi traficul, nu îl fluidizezi. As trebui sa facă treceri de pietoni subterane sau poduri pentru pietoni. Vor fi câțiva ani de calvar cu șantierul iar apoi calvar în noua intersecție proiectata de cineva ori fără permis de conducere ori care habar nu are cum e traficul în prezent în timpul scolii.
-
Citeste comentariile de pe feisbuc: “ce bine ca se face” “decat sa nu se faca nimic bine ca se face ceva” “aplauze” “zona o sa arate foarte bine” “e usor sa carcotesti” etc.
Da-o naibii de functionalitate, important e sa “arate bine”.
Iar salvarea si pacientul poate astepta pana pleaca autobuzul, nu? Poate il pun si pe pacient sa valideze cardul, ca sa nu il prinda controlorii. Sa-i dea amenda, ca trebuie bani pentru dezvoltare.