[eadvert]
Începând cu 11 decembrie, CFR Călători nu mai operează niciun tren direct pe ruta Oradea – Cluj, că urmare a lucrărilor de modernizare a liniei ferate, pe acest traseu. Potrivit companiei, începând cu această dată, înspre Cluj – Napoca se va putea circulă doar până la Aleșd. „Legat de traficul de scurt parcurs, CFR Călători a planificat trenuri în relațiile Cluj Napoca-Aghireș și retur, Oradea – Aleșd și retur. În funcție de planificarea închiderilor de linie și pe alte tronsoane, trenurile Cluj Napoca – Aleșd pot circulă la /de la Bratca până la noi dispoziții”, ne-a transmis la finalul lui noiembrie Serviciul Marketing și Relații cu Mass – Media CFR Călători.
Doar că, pentru publicația Bihoreanul, o altă sursă din cadrul companiei de stat a declarat că pasagerii care vor să călătorească pe acest traseu „vor fi transbordați cu autobuze pe unul dintre cele patru tronsoane în care sunt împărțite lucrările”.
Jurnal bihorean a chestionat CFR Călători pe această temă, însă compania nu a putut să confirme informația.
„Articolul din publicația Bihoreanul citează că sursă pe managerul infrastructurii feroviare. Pentru lămurirea aspectelor, menționăm că în cazul CFR există trei companii feroviare de stat distincte (…) CFR Călători v-a furnizat informațiile pe care le deține la acest moment. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să vă adresați managerului infrastructurii feroviare, fiind cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată, precum și Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF – https://arf.gov.ro/web/ ) care gestionează Contractul de Servicii Publice. Așadar, CFR Călători va putea planifică circulația trenurilor în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare și în conformitate cu prevederile Contractului de Servicii Publice”, ne-a transmis marți Serviciul Marketing și Relații cu Mass- Media CFR Călători.
Într-un articol publicat de Hotnews.ro, Ștefan Roșeanu, directorul al Autorității pentru Reformă Feroviară vorbește despre un proiect care ar putea fi pus în practică la începutul anului viitor. Acesta prevede ca distanța dintre Oradea și Cluj să fie parcursă cu autobuze speciale puse la dispoziție de companiile feroviare, fie CFR, fie operatorii privați, iar mersul autobuzelor să fie incluse și în Mersul Trenurilor.
Astfel, un călător care vrea să vină la Oradea de la București ar putea veni cu trenul până la Cluj, iar de acolo să fie preluat de un autobuz și să călătorească folosind biletul de tren.
„Șeful ARF spune că au început discuțiile încă din vară pentru a se construi acest proiect, iar operatorii feroviari au luat legătura cu companii de transport persoane și au făcut teste cu autocare”, arată Hotnews.
Însă, pentru a putea opera aceste „autobuze feroviare”, trebuie modificată și legislația, mai arată sursa citată.
Cum se mai circulă
Trenuri directe pe relația Oradea – Cluj Napoca mai circulă doar până pe 7 ianuarie 2024 și aparțin unor operatori privați. Astfel, această rută circuilă zilnic cinci trenuri, ale InterRegional Călători și Transferoviar Călători. Costul unui bilet este de 27 de lei, potrivit site-ului InterRegional.
Potrivit primarului din Bratca, Ionuț Sturz, până la demararea lucrărilor de electrificare a căii ferate pe tronsonul Bratca – Aleșd, pe ruta Oradea – Bratca se va circulă zilnic, cu plecare din Oradea la orele: 3:15, 7:33, 14:36 și 19:40. „Conform datelor comunicate de constructor, lucrările pe tronsonul Bratca – Aleșd sunt prefigurate a începe în luna martie 2024”, a scris primarul din Bratca, pe pagină de Facebook.
Inițial, CFR a anunțat că circulația pe ruta Oradea – Cluj Napoca va fi întreruptă începând cu ianuarie 2024, însă trenurile directe care operau pe această rută au fost scoase începând cu 11 decembrie, fără niciun anunț din partea companiei de stat.
CFR a scumpit biletele de tren fără să anunțe. Vezi cât costă o călătorie până la București
Au început oficial lucrările de reabilitare și electrificare pe ruta Episcopia Bihor – Cluj Napoca
Trenuri directe Oradea – Cluj, de la operatori privati, până la începutul lui ianuarie
Trimite articolul
XSerios? Cfr are obligatia sa asigure metode alternative de transport pe acelasi traseu nu ocoliri prin Zalau sau Arad!
nu se stie cum si cand, asta ar trebui sa fie deviza CFR. S-a furat tot ce s-a putut fura si acum au ramas cu nu se stie cum si cand. Vrei sa mergi la Bucuresti cu trenul? Nu se stie cum si cand ajungi. Stiu un muncitor la linii de la Oradea care ducea acasa inclusiv piulite furate de la lucru… mai mult ca sigur ca toti duceau cate ceva si sefii duceau banii. O tara plina de prosti si pomanagii aflata intr-un mare faliment = Romania
CFR Calatori ar trebui sa colaboreze cu cei de la Infrastructura si ARF (nu stiu ce treaba au astia, poate “carturarul” din fruntea acesteia). In aceasta problema ar trebui sa existe o singura voce cu mult respect pentru calatori. Cand spuneam ca Oradea este izolata de restul tarii, unii “destepti” ma trimiteau la Budapesta sau Viena.