Se lucrează intens, în aceste zile, la pasajul rutier subteran din dreptul Pieței Cetății. Constructorul lucrează la pereții bazinului de retenție a apelor pluviale, bazin situat sub viitorul pasaj. După finalizarea acestuia se va realiza hidroizolația, iar apoi se vor pune predalele peste bazin și va fi turnat radierul din zona acoperită a pasajului.
[eadvert]
Ulterior se vor turna pereții de etanșare, situați sub grinzile pasajului, iar de săptămâna viitoare se va lucra la armarea rampei dinspre Nufărul. În paralel se lucrează și la devierea rețelelor de utilități și pregătirea amplasamentului pentru începerea lucrărilor la celelalte cinci pasaje rutiere din Centrul Civic.
86 de piloți forați
Până în acest moment au fost forați cei 86 de piloţi, s-a realizat incinta de palplanşe și a fost săpată rampa dinspre Nufărul. Între timp, în zonă au fost realizate și lucrările pentru devierea rețelelor de utilități. Urmează realizarea armăturii rampei, circulația fiind deviată pe linia de tramvai pentru a se putea executa lucrările aferente acestui obiectiv.
Două girații în dreptul Pieții Cetate
Cele două girații vor fi situate în dreptul intersecției Bulevardului Cantemir cu strada Eroilor Deportați. Aici vor exista două girații la nivelul solului, care vor fi traversate în subteran de un pasaj pe relația D. Cantemir – Centrul Civic. La nivelul solului va exista în continuare o bandă dedicată liniilor de tramvai.
Vor fi executate următoarele categorii de lucrări: realizarea sistemului de irigații, modernizarea zonei pietonale și a trotuarelor din aria proiectului, piste de biciclete, stații de transport public modernizate precum și plantarea de arbori și arbuști.
Pasajul rutier este situat pe una dintre cele mai importante axe de circulație din Municipiul Oradea, respectiv Nufărul – Cantemir – Centrul Civic – B-dul Magheru – str. Republicii – Gară – str. Ștefan cel Mare. Proiectul vizează fluidizarea traficului rutier în vederea reducerii poluării și creșterii siguranței. Totodată, se are în vedere sprijinirea transportului public de persoane prin reducerea timpilor de parcurs a autobuzelor și tramvaielor și creșterea atractivității transportului public din Oradea.
Proiectul face parte din obiectivul de investiții „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II”, fiind implementat de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția de Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Finanțarea nerambursabilă este 98% din valoarea cheltuielilor eligibile. Lucrările sunt executate de asocierea formată din S.C FREYROM S.A – lider de asociere, S.C.PROCONS GROUP S.R.L, S.C METABET CF S.A și SC LEKO CONSTRUCT S.R.L. Valoarea lucrărilor este de 27.004.232,55 lei fără TVA.
FOTO: PMO
Trimite articolul
XCum avansează? De săptămâni bune nu sa lucrat aproape nimic! O să lucrați pe pasajul asta un cincinal.
Ce dezastru o sa fie circulatia prin zona dupa ce o sa fie gata, hahaha. Mai ales alea 5 pasaje, se putea rezolva tot cu o simpla intersectie facuta inteligent, asa a iesit un proiect megaloman dupa chipul si asemanarea geniului chel. Care geniu chel? Ala care a desfiintat CET-ul pe carbune, facandu-ne dependenti exclusiv de gaz, ala!
Pentru noi cei veniti la oras e ceva fantastic cum se dezvolta orasul
-
Din comentarii rezulta ca pentru nativi nu e asa, ba din contra
doar 3 specialisti, nu pot sa cred
-
Restul sunt ocupati cu mamica ta.
Cand termina, revin.