Potrivit unui comunicat de presă, transmis de PMO, ambele sensuri de circulație din zonă vor fi deviate pe tronsonul asfaltat, pentru a se elibera partea dinspre Parcul Traian, unde urmează să fie efectuate săpăturile la cealaltă jumătate a pasajului.
„Începând de vineri, 22 mai, cele două sensuri de circulație din zonă, vor fi deviate pe acest tronson de drum, pentru a elibera partea dinspre Parcul Traian, în vederea săpăturilor la cealaltă jumătate a pasajului. Rampa de acces în pasaj dinspre Aleea Ștrandului a fost finalizată până la nivelul asfaltului, iar la ceea din Parcul Traian se lucrează în continuare”, a declarat viceprimarul Florin Birta.
Pasajul Magheru întâlnește Pârâul Paris
Pe partea dinspre Parcul Traian, pasajul care va subtraversa bulevardul Magheru intersectează canalul colector care duce apele Pârâului Paris la Crișul Repede. Proiectul prevede îngustarea acestui canal cu 40%, conform unei experize tehnice. Canalul are o formă ovoidală, cu înălțimea de 3m. Lucrarea propusă este de tăiere a unei porțiuni din tubul colector și turnarea unei plăci de beton, la nivelul căii de rulare a pasajului, spune viceprimarul Florin Birta.
Trei benzi pe podul Dacia
Pasajul Magheru este una dintre cele mai complexe lucrări care se desfășoară în acest moment în Oradea, în cadrul proiectului „Soluție inovativă pentru a crea undă verde pentru tramvai pe Podul Dacia – B-dul Magheru”, care include și reorganizarea Podului Dacia la trei benzi de circulație și reabilitarea acestuia, mai transmite PMO.
Circulația din zonă va fi fluidizată, prin crearea celei de-a treia benzi, care va facilita accesul dinspre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod.
„Odată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai”, mai stransmite PMO.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 17 septembrie 2019, termenul estimat pentru finalizarea lor fiind septembrie 2020. Valoarea contractului iniţial este de 14.511.433, 94 lei (fără TVA). Lucrările sunt realizate de asocierea de firme formată din: SC Freyrom SA (lider de asociere), SC Procons Group SRL (asociat), SC Integrated Road Solutions SRL (asociat), SC Electro Excel Green Consulting SRL (asociat) și SC Abed Nego Com SRL (terț susținător).
Trimite articolul
XAla da canal colector : nu s-au gandit ca da de el si ca e asa de mare…..
Greu de respectat termenul. Anticipez 30.11.2020 ……, daca vremea permite…..
Inca o lucrare marca Bolojan… lucrare fara cap… au taiat 26 de copaci ca sa faca o curba dinspre pod spre aquaparc unde nu poate sa vireze numai masini mici, nimeni n-a gandit ca acolo zilnic trec autobuze spre aquaparc, hoteluri, baza olimpica? Sau autobuzul pe linia 15 unde o sa treaca? Daca au taiat copacii nevinovati de ce n-au facut acolo o curba unde se poate vira si cu autobuze?? Iar de canalul paraului Paris nici n-ar trebui sa vorbim… ieri am vorbit cu una care a lucrat acolo si a zis ca in proiect asa e prevazut ca o sa sapa un pic mai jos si canalul o sa fie micsorat… acuma 2 ani cand a plouat mai mult ca de obicei intr-o zi si canalul respectiv n-a fost destule sa curge apa in el si s-a inundat si pe strada Pasteur si pe Doja, ce credeti ce o sa fie dupa ce canalul o sa fie micsorat ca si diametru si face un U sub pasajul asta, unde o sa curge apa? O sa fie un strada Olinpiadei No 2, acolo stau tramvaiele langa stadion cand proua, aici masinile…
-
Pai daca “Proiectul prevede îngustarea acestui canal cu 40%” ce sa mai zici 🙂
Acel canal a fost proiectat atunci cand a fost facut tinandu-se cont de debitul paraului. Acum cand o sa fie gatuit de marele proiect cu pasajul, la prima ploaie mai sanatoasa se vor vedea efectele. E doar o chestiune de timp! Si ce va urma? Tot clasic, o noua licitatie ca sa se faca ceva pentru a se corecta eroarea. Am mai vazut filmul asta la toate marile ctitorii ale lui ib. Si ni se va spune “cine nu munceste nu greseste” si “decat sa nu se faca nimic bine ca se face ceva”-
Exact asa e. Cand am vazut randariile pt proiectul respectiv am vazut problemele astea, numai cine a proiectat nu… dar cum sa vada daca probabil in viata lui n-a fost pe teren, a facut un proiect in birou undeva in Cluj sau Bucuresti, sau daca a si fost pe teren n-a mers pana la Crisul sa vada ce fel de canale sunt acolo, n-a stiut ce s-a intamplat acuma 2 ani acolo etc… probabil a fost cu gandul cand a vazut ca vezi e un canal aici cu 3m inaltime dar nici nu curge – MOMENTAN – 10 litri de apa intr-un minut, linistit putem sa taiem de el 60%… iar sa fluidizam circulatia pe Magheru iar masiniile cei care vin dinspre aquaparc sa trimitem spre centru / Oltea Doamna unde si acuma e aglomerat, vrem sa reducem aglimeratia acolo, e cireasa de pe tort…
-
-
vai de capul tau “oradeanul” prost ata stii sa critici, iti dai si tu cu parerea ca fraierul dar habar n-ai ce vorbesti,
De o saptamana nu avem apa calda pe Aleea Strandului…Termoficarea lucreaza de la 9-15…10 oameni din care lucreaza 3…in rest…lucru facut fara cap…o sa vad cand banda de pe pod dreapta spr e Continental se intalneste cu banda de sub pasaj spre Nymphaea…dezastru
Si unde or sa opreasca autocarele de la Co tinenral…pe unde intra in parcarea de la Continental??? Va urasc!
stai sa vezi ce distractie va fi cind o sa refuleze canalul ala in pasaj. Va fi beton, Bolojane, beton peste tot asa cum iti place tie, pina si caopacii vor fi din fier beton
Eu zic ca de la intalnirea cu pasajul nou si pana la varsarea in Cris, canalul Paris ar fi trebuit sa-si pastreze aria sectiunii pentru a nu pierde capacitatea volumetrica dar cu forma diferita, sectiune dreptunghiulara extinsa pe latime/orizontal… ceva bani in plus dar ar fi fost mult mai sigur
“spune viceprimarul Florin Birta” si vorbeste prostii cum a observat lalala si oradeanul , viniturile nu au cum sa stie la o ploaie mai abundenta paraul paris se umfla ca crisul , acum 100 de ani nu degeaba a facut cu diametru de 3 metri , macar daca ar face mai lata. Cred ca multi a vazut ca pe platoul din fata magazinului Crisul la o ploaie mai sanatoasa apa ajunge pina la briu si pasajul este inundat, odata a ajuns ca si in interiorul magazinului apa era pina la genunchi
O insulă giratorie cu nuferi.
Proiect “ACVARIU” nr.2 .
Primul proiect fiind parcarea din centru.
Vezi trafic cand se umpla cu apa de ploaie.
Macar va fi distractie pentru unii, si un proiect nou pentru altii….