Cofrarea grinzilor și a planșeului a ajuns la 50% în corpul P1 al parcării, partea dinspre Banca Românească, fiind armate deja în procent de 30%. După finalizarea etapei de cofrare, se va trece la etapa turnării planșeului din beton, atât pentru P1 cât și pentru P2 – corpul din spatele Catedralei Ortodoxe, înspre Cetatea Oradea. În ultimele trei luni, au fost realizate fundația și stâlpii de susținere ai corpului P1, precum și canalizarea pluvială și menajeră.
De asemenea, au fost relocate rețelele de agent termic primar și canalizarea menajeră și pluvială aferente Catedralei Ortodoxe. Aceleași lucrări au fost efectuate și la corpul P2, unde se mai lucrează la canalizarea pluvială și menajeră. La corpul P3, din zona dinspre CEC, au fost începute lucrările pentru realizarea fundației și umplutura cu balast. Lucrările de construcție efectuate vizează mai multe proiecte: parcarea Park and Ride, pasajul subteran din Piața Emanuil Gojdu și înlocuirea rețelelor de termoficare.
Proiect modificat din cauza vestigiilor arheologice descoperite
Lucrările au fost începute în luna decembrie 2020, valoarea contractului inițial fiind de 24.389.235 lei fără TVA, cu termen de execuție de 12 luni. Însă imediat după începerea excavațiilor de adâncime, muncitorii au găsit vestigii arheologice, care au necesitat cercetare arheologică atentă, realizată de mai mulți experți arheologi de la Muzeul Țării Crișurilor din Oradea. Durata cercetărilor a dus la prelungirea termenelor de execuție, fiind necesară și modificarea proiectului inițial al parcării.
„Capacitatea inițială a parcajului a fost de 277 locuri, din care 268 locuri pentru autoturisme, 6 locuri pentru persoane cu dizabilități și 6 pentru mașini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete. După modificările rezultate de punerea în valoare a vestigiilor descoperite, locurile de parcare se vor diminua la 251 locuri și se renunță la un lift. Lucrările suplimentare vor fi executate de același constructor, SC Construcții Erbașu SA, în baza proiectului modificator elaborat de SC Pro-Arh SRL, arhitect Pafka Ernest. Vestigiile descoperite vor fi prezentate publicului în forma actuală, descoperită, iar în vecinătate vor fi montate panouri multilingve de informare. De asemenea, zidul ravelinulului și contraescarpei vor fi marcate în pardoseala parcajului în demisol și vor fi amplasate panouri de informare cu istoria locului. În tot acest timp, executantul a luat măsuri de protejare a vestigiilor în conformitate cu cerințele legislației specifice pentru monumente, prin acoperirea zidurilor de cărămidă și de piatră cu o folie specială. Constructorul are termen ferm de finalizare a ambelor lucrări luna decembrie 2023”, a transmis municipalitatea printr-un comunicat de presă.
Trimite articolul
XParca ii si imaginez pe turisti cum vin ei prin tot traficul din oras pana taman in centrul oraselului megadezvoltat, ca sa lase masina apoi in superparcarea parc and ride, (lol!) si apoi sa isi continue calatoria cu fantasticul OTL (:))))))) , ca sa “vaza” minunile pictate roz doar pe fatada din minioraselul plin de importanta…. city break, ce mai.
Pare un priect gandit de marele lider, genial ca de obicei.
Prelungirile inseamna penalitati, adica bani. Ai nostri! Traiasca peneleaua!
Orădeni! Pregătiți buzunarele. De acolo se va termina megalucrarea secolului…