Investiția liniei de tramvai pornește din Calea Aradului și continuă pe malul Peței prin spatele complexului comercial Auchan – Jumbo și mai departe pe străzile Universității și Făgărașului, ajungând la depoul OTL și mai apoi până în Cantemir.
Deoarece pe porțiunea străzii Universității înspre Ceyrat, linia de tramvai trece pe sub liniile de înaltă tensiune, ceea ce făcea imposibilă amplasarea stâlpilor de alimentare cu energie electrică a tramvaielor, în aceste zile au început lucrările de demontare a stâlpilor de înaltă tensiune de pe traseul viitoarei linii de tramvai din Calea Aradului – str. Făgăraşului – str. D. Cantemir.
„Mulțumesc Electrica SA pentru realizarea lucrării de relocare a liniilor de înaltă tensiune în subteran. Simultan se asfaltează trecerea cu strada Universității, urmând ca până în data de 20 martie să deblocăm circulaţia auto în intersecţia străzii Făgăraşului cu str. Universităţii”, a declarat primarul Florin Birta.
[eadvert]
Ce s-a făcut în zonă câtă vreme a fost închisă circulația
Sâmbătă, 20 martie, urmează să se redeschidă circulația pe strada Universității, pe cei 50 de metri de la podul peste Peța spre Universitate. Circulația rutieră fusese închisă din 1 martie, tocmai datorită lucrărilor la linia de tramvai ce se intersectează cu strada Universității, lângă pod.
În această perioadă, s-au executat lucrări de terasamente, pregătirea infrastructurii de tramvai, montarea traverselor și a șinelor, turnarea dalei de beton armat și asfaltarea străzii cu racordarea la calea rutieră existentă, transmite Primăria Oradea. Constructorul se angajase ca până în data de 20 martie să încheie lucrările la liniile de tramvai din dreptul podului, astfel că de sâmbătă se va putea redeschide circulaţia rutieră peste pod.
După finalizarea lucrărilor la această intersecție, ele vor continua pe strada Făgărașului, spre depoul OTL și mai departe, spre intersecția cu Bulevardul Cantemir.
Finanțarea din POR…
Întregul proiectul se ridică la valoarea de 50,7 milioane de lei și este finanțat prin POR. Aceasta dacă Primăria Oradea va reuși să câștige în instanță contestația privind corecția de 100%, aplicată de Autoritatea de Management de la nivelul ministerului, deoarece proiectantul Aquacons SRL Oradea, care a făcut studiul de fezabilitate face parte și din asocierea câștigătoare pentru proiectare + execuție, împreună cu Mari Vila Construcții București și Abed Nego Com Oradea. Fostul viceprimar Mircea Mălan a fost cel care în februarie 2020 anunța corecția pe care a numit-o “halucinantă” și “tranzitorie”. El susţinea că „în Oradea şi în toată ţara sunt sute de astfel de cazuri” şi că „niciodată nu s-a sesizat nimeni, nu există text de lege care să se refere la asta”. Dacă Primăria nu va reuși să convingă finanțatorul, investiția va trebui suportată, într-un final, din bugetul local.
Trimite articolul
XLinia asta trebuia sa fie gata de 1 an de zile, plus trebuie dati toti banii inapoi, dar vad ca nimeni nu zice nimic. Fa chestia asta la privat sa vezi ce zbori plus ajungi la puscarie.
Hai ma cu stiriile asta de sustinere firmelor de casa… inteleg ca ultimul paragraf scrie adevarul, dar multi nu citesc numai titlul… cum adica avanseaza? Ar trebui sa fie gata de un an aproape, daca ne uitam la termenul final dat… anul trecut firma respectiva aproape n-aucrat nimic, cand a fost vorba ca anul trecut o sa mearga lucrariile repede ca au portiuni unde nu e aglomeratie, dar firma stiind ca acolo nu vede nime i ca nu lucreaza au zis ca au altundeva proiect unde sa lucreaza… iar primaria oricum sustine firmele de casa, cum face acuma si cu RER, suntem amenintati ca trebuie sa platim 100% suma inapoi, primaria asteapta dupa hotararea, dar cine e judecatorul aceea care nu pt UE da dreptate, ca stie toata lumea cum merg in Oradea licitatiile pt firmele de casa, deja si proiectele sunt asa scrise sa nu prea puna altcineva dosar numai cine trebuie, dar nici firma nu e amenintata ca daca primiti de la noi o gramada de bani DIN BANII NOSTRI macar sa lucrati si sa terminati in timp… nu, vine primarul si mai ia in aparare firma ca sunt dificultati.. ce dificultati? In ultima luna au pus atatea linii cat au pus tot anul trecut, acuma nu a fost nimic in cale??? hai lasati ca nu e toata populatia prosti
-
si ce daca nu e gata, si ce daca se dau banii inapoi, nu din salarul tau se dau banii. postac psdist
-
Cum pui mei nu din banii nostrii??? Ce a zis Bolojan si Birta ca o sa plateasca din averiile lor ce au primit ca spaga de la firmelor de casa si n-am citit eu sau ce? Pai cetatenii orasului platesc taxele din care e platit firma asta, care nu stie altceva numai sa taie copaci ori pe Ciuperca ori langa Peta si sa distruge tot. Dar da, tu esti multumit ca tu esti platit de catre ei sa vii aici sa sustii pe ei la fiecare articol, pt tine totul e roz si frumos…
-
-
Cum n-a lucrat nimic anul trecut tarane? Nu au terminat bucata de pe aradului? Nu ti-e rusine sa vii aici si sa minti in fata? ne iei de prost? nu vedem si noi cu ochii nostri ce s-a facut pana acum?
-
Auzi ma taranule ce esti tu, vorbim de 4km duplu linie ferata… linia intre Oradea si Cluj care e 160km e vorba ca trebuie schimbata si electrificata in 4 ani, adica in fiecare ani 40km, iar firma asta in 2 ani n-a facut numai jumatatea a celor 4km… o firma serioasa inte-un an asi facea toata linia, numai firma asta care a distrus si Ciuperca nu reuseste… peste tot in forumuriile dedicate de investitii si de cale ferata vorbesc ca cat de lent luncreaza firma, de 1 an ar trebui sa fie gata, iar acum vin ca speram ca macar pana la 12 octombrie o sa fie gata??? Hai ma, daca tu nu faci munca ta ce zice seful tau in cele 8 ore si le faci in 16 tot asa esti platita si mai ai locul de munca a doua zi? Numai in Romania e permisa asa ceva ca o firma nu termina ceva la timp si nu e sanctionata… auzi ma.. a terminat bucata pe Aradului… da si dupa aceea n-ai vazut muncitori timp de 3 luni ca au fost pe alt santier… bucata care e in spatele Auchanului au facut intr-o luna in 2019, bucata intre sala polivalenta si sala de sport al universitatii iar intr-o luna… anul asta iar intr-o luna au ajuns pana la podul pe Universitatii, in rest ce au facut?
Tot asa o sa zici si in Centrul Civic cand firma care o sa castige pasajele in loc de 2 ani o sa le faca in 3-4 ani ca cum n-ai vazut ca au lucrat??
-
Oare care o fi rostul construirii acestei noi linii, pe-acolo ? În afară de faptul că se dă bani firmelor “de casă”.
-
Poate era mai util de trecea pe la Era, parcul industrial, Grigorescu, spre Nufarul.
Va trece aproape si de noua sala polivalenta, noul stadion, de piata 100, etc….. E utila…….