Potrivit municipalității, stadiul fizic al lucrărilor pe toate tronsoanele coridorului avansează cu rapiditate. Pe tronsonul str. Arieșului (zona fostului magazin Aura) și zona blocului Cicero se execută lucrări de frezare, de ridicare a capacelor de canalizare la cotă, iar de săptămâna viitoare va începe asfaltarea carosabilului pe sensul de intrare, respectiv pe partea cu blocurile. În schimb, pe tronsonul Sextil Pușcariu – Nojoridului se lucrează la liniile de tramvai și montarea băncilor de odihnă, coșurilor de gunoi și gardului de protecție între pista de biciclete și linia de tramvai, în timp ce pe intervalul Nojorodului – McDonald’s (strada Ciheiului) se execută lucrări la sistemul automat de irigații, se așterne pământ vegetal, se însămânțează cu iarbă și se plantează arbori.
’’Pe ultimul interval al coridorului se execută acum lucrări de amenajare a trotuarelor, a acceselor la blocurile de locuințe, se lucrează la partea de semaforizare, la montarea corpurilor de iluminat public și se pregătește terenul în vederea realizării pistei de biciclete. Pe acest tronson vor începe din 16 mai, lucrările de frezare a carosabilului, de refacere a structurii acestuia, acolo unde va fi necesar, de montare a capacelor de cămin, iar apoi de asfaltare. Lucrările la carosabil vor dura până la mijlocul lunii iunie și vor începe pe sensul de ieșire din oraș, după care vor continua pe sensul de intrare. În această perioadă, circulația va fi restricționată și se va desfășura pe o singură bandă de sens’’, a precizat primarul Florin Birta.
Finanţarea proiectului se realizează prin fonduri europene, Primăria Oradea având o contribuţie de 3%.
Executantul lucrărilor este asocierea formată din S.C Drumuri Bihor SA – lider de asociere, S.C Trameco SA – asociat 1 și Drum Asfalt S.R.L – asociat 2, iar valoarea contractului este de 50.634.357,12 lei fără TVA.
Tot în cadrul proiectului au fost montați stâlpi inteligenți, astfel tramvaiul va avea acces liber, neîngreunat de circulație și își va putea crește viteza cu până la 30 km/h. În cadrul proiectului vor fi modernizaţi peste 2,5 kilometri de drum şi peste 6 kilometri de trotuar. În plus, vor fi amenajați peste 2 kilometri de piste pentru biciclişti şi 48 de mii de metri pătraţi de spaţiu verde.
Trimite articolul
XCalitatea asfaltului pe tronsonul Cantemir Nufaru lasa de dorit, trasare cu linii de culoarea urinei
Am fost zilele trecute prin zona si n-am inteles de ce au trebuit sa faca diferenta de nivel intre partea rosie si cea neagra din trotuar? Probabil ca una va fi pista pt biciclete, insa nu inteleg la ce foloseste diferenta de nivel dintre ele? Parerea mea este ca va conduce doar la accidente pt batrani si poate si pentru bicilisti incepatori.
-
Diferenta de nivel este o neglijenta a proiectului ca nu respecta Normativul NP 051-2012,desigur va fi refacut.
Daca s-ar lucra intens lucrarea era gata, dar se lucrează cu efective reduse, iar lucrările sunt de slabă calitate. La pasajul cantemir-sucevei lucrările stagnează de vreo 3 luni, nu avansează deloc.
Eu nu pot sa inteleg padurea de stalpi de la fiecare intersectie semaforizata. Fiecare lampa cu stalpul ei, uneori la distanta de nici un metru unul de alul, de parca la colt de strada un stalp n-ar fi fost de ajuns sa sustina macar doua semafoare orientate la 90 de grade. Pe langa ca sunt o gramada, mai sunt si asezati alandala, fara nici o noima…
-
Si eu am observat. E ca sa se poata spala bani :)), de ce sa pui un stalp cand poti pune 6?
Asfaltul deja se sfarma, iar semafoarele nu mau numaratoare inversa, care arata bine in trecut..E bine ca se reface insa totul e de proasta calitate.
Da se avansează cu viteza leneșului, se vede că la noi nu exista firme serioase deși banii pe lucrări din bani publici sunt supraevaluate, dar firmele se leagă de mai multe lucrări un paralel și nu sunt in stare sa le finalizeze la termen pe nici una deoarece își plimbă muncitorii de la i lucrare la alta in loc sa termine una dintre ele după care sa se mute la cealaltă lucrare. Pe un șantier mare vezi că lucrează 3-4 oaneni când ar trebui sa fie plin de muncitori și utilaje, dar la noi se fac că lucrează.