În cele ce urmează redăm, integral, comunicatul Asociației Pro Infrastructură.
„Acum două săptămâni, la 11 luni de la lansarea licitației celor 13,5 km din Autostrada A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reușit în sfârșit să publice un prim set de clarificări.
Sunt 173 în total, adică o viteză medie de un răspuns de câteva rânduri la fiecare două zile. Din informațiile noastre, va mai urma o rundă, deci până la depunerea ofertelor mai avem de așteptat.
Mai mult, pe sectorul Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului (total 42,3 km) sunt alte două licitații, lansate tot în 20-21.03.2019, în care încă așteptăm clarificările CNAIR, ele fiind în continuare suspendate.
Să vedem ce îi nemulțumește pe ofertanți. O bună parte din răspunsuri sunt ambigue, incomplete sau pur și simplu confirmă că studiul de fezabilitate este nesatisfăcător. Se lămuresc aspecte lipsă, eronate sau contradictorii, cum ar fi detaliile despre parapete, poziția panourilor fonoabsorbante sau a elementelor anti-orbire.
Studiul geotehnic din 2008 (care nu e conform cu normele tehnice actuale) nu prezintă calcule de stabilitate sau amănunte ale fișelor tehnice de foraj, însă CNAIR “promite” că elaboratorul investigațiilor de teren le-a realizat, doar că nu le-a și predat…
Lipsesc detalii despre lucrările hidrotehnice, bazinele de hidrocarburi sau sunt solicitate asigurări pe termen nelimitat. CNAIR ridică din umeri și cere antreprenorilor să oferteze “la noroc”.
Deși legea spune că verificarea proiectului tehnic ce va fi realizat de câștigător este responsabilitatea CNAIR, lenea și fuga de răspundere din CNAIR au lovit din nou, cerându-le constructorilor să își verifice ei propriul proiect.
Un alt aspect foarte grav: dacă, după semnarea contractului în etapa de proiectare, antreprenorul găsește greșeli/omisiuni ale studiului de fezabilitate care necesită modificări de avize, acorduri de mediu, autorizații, Hotărâri de Guvern, exproprieri suplimentare, relocări de utilități sau altele asemenea, responsabilitatea pentru costurile suplimentare și timpul pierdut e împinsă de CNAIR spre constructor care trebuie să ghicească acum blocajele viitoare.
Calitatea execrabilă a documentației pusă la dispoziție de CNAIR este confirmată și de ofertanți care spun că valoarea estimată (aproape 400 de milioane de lei) probabil nu este suficientă.
Am văzut de prea multe ori acest film prost cu licitații interminabile sau chiar anulate, bazate pe studii dezastruoase, care generează o groază de probleme în execuție. Din păcate, nu există nicio schimbare de direcție cu aceeași CNAIR și cu un guvern fără suflu reformator!”
Trimite articolul
XFirma asta pe persoana fizica a catorva familii este una impotenta fizic dar foarte potenta financiar! Miliarde cheltuite pe tot soiul de studii prost facute si refacute la nesfarsit, lucrari proaste care se strica inainte de a fi finalizate este o povara de nesuportat care ar trebui trasa pe dreapta in beciurile DNA sa dea TOTI cu subsemnatul ce sa ales de toate miiardele ingropate in fundatiile caselor si palatelor pe persoana lor fizica! Cand?
-
Cum cand?!?MARTI!!!Asa se raspundea pe vremuri la o astfel de intrebare!!Deci….marti!!
-
Nu așa stimate domn. Joia lui Osman! Turcul acesta a făcut armata cu mine și cad îl intrebai, ” mă Osman, tu când mergi acasă? La el era tot joi și iară joi.dar când a venit concediul sa dus sâmbăta. Așa că la joia lui Osman vom avea noi autobandă
-
Marti!
-
-
mizerabilii platiti cu salarii imense nu sunt in stare sa faca o documentatie
este cumva prima autostrada care se face si nu stiu despre ce este vorba?
se inventeaza cumva autostrazile la noi?
asa se intampla cand nu ai indicatori de performanta si esti doar un pacalici numit politic
ba mizerabililor!!!
noi suportam incopetenta voastra!!!!
raspunde dracului careva pentru toate astea?
ii doare la basca
timpul trece leafa merge
peste 20 de ani va fi gata, acceasi metoda de a sifona banii, proiecte, reluari de proiecte, studii de fezbilitate, reluari de proiecte si iar din nou la nesfarsit , fara a face 1 m de autostrada, apoi se dau banii la un constructor, ala ia banii si nu face nimic, apoi se reia totul de la incept cu proiectele se schimba constructorul care iar nu face nimic si tot asa.
Vom sta la coadã la priza electricã şi vom avea nevoie sã consumãm purin deci avem sau nu avem nevoie de autostrãzi?
Toate aceste tergiversari se intampla din cauza proastei organizari a CNAIR care ii pune pe constructorii castigatori ai licitatiilor sa faca ei proiectul autostrazii in loc sa-l faca beneficiarul lucrarii respectiv CNAIR sau ministerul transporturilor si indiferent cati cobnstructori se schimba sa respecte si sa execute proiectul intocmit de beneficiar, dar cei de la cnair sunt dusi cu pluta ei ii pun pe constructori sa faca proiectul investitiei ceea ce e inadmisibil.
-
asa cum a fost pus la dispozitia CNAIR proiectul drumului de legaturra Oradea-Autostrada A3
inca nici nu s-au apucat de ea si iar au suspendat-o 🙂 , vai de tarisoara noastra…