Asociația Pro Infrastructura a postat pe pagina sa de Facebook o listă de 6 proiecte ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) care sunt blocate din cauza licitațiilor nefinalizate sau suspendate. Pe listă sunt enumarate și Autostrada A3 sau Centura Capitalei.
Autostrada în Bihor
În județul Bihor se lucrează doar la ciotul de autostradă Biharia – Borș, care urmează să fie inaugurată în acest an.
„1. Autostrada Transilvania (A3). Pe tronsonul Biharia-Chiribiș licitația a fost lansată în august 2017, instanța a întors două decizii eronate ale CNAIR și o așteptăm pe a treia, fix la fel ca pe Târgu Mureș-Ungheni unde, mai grav, procedura a fost lansată în octombrie 2016!
Mai vreți în Ardeal? Mai avem. Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului și Nușfalău-Suplacu de Barcău: licitate în martie 2019, suspendate din august 2019 pe motiv că oficialii CNAIR nu au răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților”, precizează Pro Infrastructura.
Alte 5 proiecte blocate
2. Autostrada A1. Secțiunea 5 din Sibiu-Pitești: lansată în iulie 2017, încă nefinalizată. Tunelurile de pe lotul 2 Lugoj-Deva: pornite în iulie 2019, licitație suspendată din august 2019 pe motiv că CNAIR nu a răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților.
3. Modernizarea (dublarea) Centurii București (DNCB) între DN2 și A2: licitație lansată în aprilie 2017, încă nefinalizată. Autostrada de Centură (A0) Nord loturile 2 și 3: lansate în iunie 2019, licitații suspendate din august 2019 tot pentru că amatorii din CNAIR nu au răspuns la clarificări.
4. Drum Expres Craiova-Pitești loturile 3 și 4: licitate în august și septembrie 2019 și suspendate din octombrie 2019 pentru că… da, CNAIR nu a răspuns la clarificări!
5. Drum Expres Brăila-Galați: pornit în octombrie 2019, procedură suspendată… vezi punctul 4. Ne repetăm, știm.
6. Centuri rutiere. Galați: lansare octombrie 2019. Târgu Mureș: pornită în iulie 2019. Iași Sud: lansată în iunie 2019. Toate trei, ați ghicit, sunt suspendate pentru că… diletanții CNAIR nu au răspuns la clarificări”, au postat membrii Asociației pe Facebook.
Membrii Pro Infrastructura dau vina pe angajații CNAIR, care au realizat „documentații execrabile” pentru antreprenori.
„Toate aceste licitații sunt blocate strict din vina responsabililor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și a documentațiilor execrabile pe care aceștia le pun la dispoziția antreprenorilor, nu din cauza legislației modificate excesiv. Așteptăm cu interes ca Guvernul Orban să demonstreze că poate înțelege ce se întâmplă cu adevărat în aceste proiecte și să ia de urgență măsurile care se impun”, au transmis membrii Ascociației Pro Infrastructura.
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, va efectua în cursul zilei de vineri o vizită pentru a observa stadiul lucrărilor pe Autostrada Transilvania și Autostrada Sebeș-Turda, unde va purta discuții cu antreprenorii de pe Loturile Iernut-Chețani și Chețani-Câmpia Turzii, subcontractorii și prestatorii de servicii.
Pro Infrastructura susține că, deși cei aflați la conducerea instituțiilor vizate au asigurat că licitațiile se vor finaliza mult mai rapid, acestea au fost amânate în continuare în cazul a șase proiecte de construcții.
Trimite articolul
Xce a declarat tudose ? ex prim ministru al romaniei nu se fac autostrazi daca nu se da spaga.
-
Șpagă și mită este rugina de la temelia acestei țări..
ăștia de la Drumuri trebuie desfintati și făcută altă firmă noua pe alte principii
Autostradă înseamnă dezvoltare.
Bine că 2 ardeleni președintele României și Premierul. Conduc tara…
Sa sperăm că nu fac precum Sudiștii cu mită și șpagă comision etc
Nici nu as fi crezut un moment ca autostrada asta se va face pt ca inca este o vaca de muls si pana mai are lapte autostrada va stagna cum adica licitatii nu inteleg din punctul meu de vedere Selina a luat examenul si trebuia sa o duca macar pana in Cluj dar nu ca inca spaga nu sa dat cat trebuie ca aia care au luato cu Bechtel sunt altii astia trebuie si ei sa isi faca plinul tot pe vaca asta o mult Transilvania e numele ei no acum mister Klaus si Ludovic ce faceti in tara lucrului bine facut..
De ce nu se face ca in Ungaria ? acolo autostrazile se executa prin atribuire directa de o companie de stat si firmele private pot lcra doar in subantrpriza acestuia…nu are si statul roman bani sa cumpere niste utilaje si camoiane? Bine ca avem bani fara numar pt rachete si avioane
Las,ca ne schimbam buletinele cu altele de Ungaria toti din Ardeal si vin ungurii sa ne-o faca pana la Cluj,apoi poate punem si de o granita cu regatul…..
-
Bai, dar rrrrrromanii au votat PNL, ala care promitea autostrazi! mai puneau botul si la moldoveanul ala cu ‘#șâieu’>
cretinilor, v-au spus si tudose si ponta, ca romania nu are voie sa faca autostrazi. hai pnlupul11 sa va vad, ca , daca nu, iesim in strada!!! ))))
nu se vor mai face autostrazi! guvernul PNL/PD a taiat fondurile!toate ziarele scriu asta. contestatiile sunt vrajeala!!!-
Bravo prietene,nu se doreste asta e singurul raspuns,degeaba ne cacam pe noi,suntem o natie de sclavi,subjugati pana in gat si controlati
Dc ar fi infrastructura am deveni mai apropiati,mai uniti,mai comunicam transilvania cu moldova cu restul nu mai vb de impactul economic schimb de marfa,logistica ,,iesiri vest est si asa mai departe
De mult mi am pus intrebarea asta sa stii si acelasi raspuns mi la m dat
Adica Hitler a facut 4000 km autostrada acum 70 ani in mai putin de 3ani si tu cand drona ti aduce coletul acasa nu esti in stare sa faci ceva pe pamant?
Suntem nimeni,natie fara nimic de spus ,totul la voia intamplarii,si daca mi e un pic bine sunt invatat si cu mai rau
Nu tu demnitate,,nu tu de unde vin si unde ajung
La s ca i bun asa
Success Romania
-
Astia toti merita impuscati PUNCT!
CNAIR este o instituție de tot rahatul ! Dar acesta nu funcționează sub autoritata guvernului? Ce păzește ministrul transporturilor? Guvernul său, la fel? Cu astfel de prostănaci nu vom avea autostrăzi niciodată. Poate că asta se și vrea.
-
Normal ca asta se vrea e clar ca lumina zilei de cand a inceput Bechtel la ia se stia ca nu va fi nimic de ea apoi aia au plecat banii iau luat au impartit cu Nastase casul si cu ai lui si pa acum Selina a demonstrat ca pot si au cu ce dar frana ca prea o terminau anul asta si nu era bine dar probabil la imparteala au venit altii si vor procent mare din cascavalul asta…si asa ca se blocheaza prin licitatii contestatii,eu nu spun ca Strabag nu e bun drumul realizat de ei catre SM se pare ca tine destul de bine dar aici e altceva Selina a cumparat masini si utilaje o gramada alea sunt in leasing trebuie platite daca nu le vor da inapoi cu pierderile de rigoare au angajat sute de oameni pe care somaj scrie cine pierde grosul ? Eu zic ca statul si noi implicit de doua ori inca nu avem autostrada dar vom avea someri pe care tot din taxele noastre li se vor plati somajul paraca am avea guvern dusmanos toti inmpotriva poporului si economiei indiferent ca scrie PSD,PNL,PDL toti au procedat la fel da suntem gata sa intram in razboi cu Iranul alaturi de SUA pt asa ceva nu trebuie licitat si para licitat oare de ce nu fac un referendum la urmatoarele alegeri unde poporul sa fie intrebat suntem de acord ca armata noastra sa fie implicata peste tot unde americanii au interese? Ungaria este in NATO este in UE dar nu trimit trupe nu primesc imigranti ei se dezvolta si isi fac autostrazi si taxeaza la greu pe toti care le folosesc si amendeaza tot ce misca in tara lor bani la buget si autostrazi avem de invatat de la vecini destul
-
Ai dreptate xxxxx: ori-ce partid sa rotit pe la guvernare au lucrat în defavoarea firmelor Românești sau serioase. Au venit tot felul de firme, cu mapa și au subcontractat lucrările la firme de doi ani la un preț de nimic și ei au plecat cu grosu. Chear și firma austriacă de care faci referință nu a lucrat cu utilaje proprii. Așa că cu aceste contestați dacă nu se va pune capăt,nu vom avea autostrăzi niciodată.30 de ani și Romania nu are o autostradă de la Nord la Sud. Toți ar merita pușcăria și cel mai tare pedepsit ar trebui să fie tov Băsescu (MIZERABILU), care a zis public că ne va scoate din cap autostrăzile.
-
Iar cu Ungaria că exemplu o țară de buzunar că Austria in 2 ore jumate o traversezi cu mașina la 80 km la ora
Câteva județe a României
Și asta e țară?
Normal că șovinul Orban o supune dictaturii..
Iar ungurii tac-
Vai de capul tau tarane, compari tu Ungaria si Austria cu romanica, aia sunt cu 30 de ani insintea noastra din toate punctele de vedere , dar mai ales ca nivel de civilizatie.
-
-
si cei vinovati au fost dati afara?? penalizare?? parnaie?? sau scuipat in fata, Cuc si ceilalti?? astai bolala tarii
-
Doxin; nu îți dau dreptate; hai să fim obiectivi! De ce e mai vinovat Cuc, decât Băsescu? Sau ori care altu dintre înaintași să-i! Cel puțin el ultimi ani a stat mai mult pe șantiere să vadă stadiul lucrărilor. Dar toate guvernele sut vinovate pentru aceasta. Ști că într-un an mor în accidente in jur de 3000! Cine a răspuns pentru că populația României sa micșorat aproape 90000 de suflete.cred că depășește acest număr. Doar aproximativ. Dar putea cineva să aibă o altă statistică. Îți spun eu,NIMEN NU VA RĂSPUNDE. Uită-te la familie cărora li se răpesc copiii! Nu-ți spune nimic! Conducerea poliției Române, apoi politicieni, procurorii, judecători se dogeaza prin cuiburi de “viespi”! Eu nu m-ai sper nimic bun. Mă bucur că tu m-ai tragi speranță. Doamne ajuta
-
Oradeanule, îi fi având tu un pic de dreptate, dar poate ar fi bine sa iei și niște lecții de gramatica.
-
Roveselia normalã e fãrã autostrãzi.
Noi facem autostrazi spre secţia de votare, ar fi bună o dictaturã
justitia prin inactiunille lor si lentoarea lor tergiverseaza licitatiile si-i favorizeaza pe cei care contesta si platesc bani, altfel nu se explica tergiversarea finalizarii licitatiilor, ar trebui exclusa justitia de la atribuirea licitatiilor deoarece justitia este o frana in buna desfasurare a licitatiilor, ei nu se pricep sau nu vor sa contribuie la bunul mers al licitatiior sau nu se pricep deloc. Ar trebui fixate termene finale de maxim o luna de zile pentru licitatii.
Na haideti patrihotilor, dovediti ca tineti de Transilvania ! Sau nu va intereseaza dacat banii produsi aici iar de legat Transilvania cu un amarat de autostrada de cucuresti nu va mai ared ??? Mahhh nesimtitilor, nu va craba obrazu de rusina ca din Oradea in 6 ore poti ajunge in Wiena, dar in cealalta directia abia in Brasov ??? Transilvania va avea autostrazi doar cand va deveni autonoma financiar de miticarland !
-
asta in vecii vecilor amice,Ardealul a fost si din pacate va ramane mereu doar o vaca de muls pt mitici…
2 ardeleni președintele și premierul conduc România
Solicităm desfintares firmei Drumuri și făcută altă firmă
Cu sediul în Transilvania
Fără șpagă mită comisionari
Autostradă înseamnă dezvoltare
Când ai fost sclav, ajungi să te superi când nu ai lux.
Pentru chestiile astea nu există nicio procedură de urgență? Nu mai există instanțe comerciale, care să meargă pe ordonanțe președințiale?
CNAIR este o companie de sifonat banii publici, unde se fura miliarde de lei in fiecare an in complicitate cu politrucii parveniti de la putere si acolitii lor, gen pescariu, florica, cocos, truica si ceilalti smecherasi care se imbogatesc din mita si coruptie.