Potrivit Mediafax, ministrul Rus a afirmat că anul viitor, în 2016, se va putea circula pe autostradă între Oradea şi Cluj. Însă ţine să adauge ca excepţie un tronson foarte consistent din această autostradă, care nu va fi gata în 2016.
Sălajul din mijloc
Ioan „Ucu” Rus: „În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. În 2016, cu siguranţă finalizăm şi vom putea circula pe Sibiu – Nădlac, pe Cluj – Borş, cu o excepţie între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău, care ar putea fi finalizată în 2017, pe Cluj – Târgu Mureş, Târgu Mureş – Făgăraş, Sibiu – Făgăraş, Făgăraş – Braşov în situaţia în care vom fi extraordinari de activi, dacă nu în 2017. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016”.
Aşadar, în privinţa relaţiei Oradea – Cluj, aceasta va fi gata în 2016 cu excepţia tronsonului său central, ce traversează Sălajul şi care ocupă mai bine de jumătate din distanţa între cele două mari oraşe! Aceasta deoarece între Mihăieşti şi Suplacu de Barcău sunt, azi, 110 kilometri. Şi dacă admitem că drumul va fi evident mai drept în varianta de autostradă, distanţa rămâne oricum apreciabilă, mai cu seamă că proiectanţii au desenat un traseu pentru autostrada Oradea – Cluj destul de curb, prin Nord, ţinând să includă şi judeţul Sălaj în traiectul autostrăzii.
Reţeaua autostrăzilor din România, care totalizează 700 kilometri în prezent, va fi extinsă cu 50 kilometri în acest an şi cu 200 de kilometri în 2016, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, care a anunţat un necesar de finanţare de aproape 30 miliarde euro până în anul 2030.
Citiți principiile noastre de moderare aici!