Blocat de aproape un an și jumate, tronsonul din A3 (Autostrada Transilvania) Chiribiș – Biharia se află la un stadiu fizic realizat de 1% în prezent, adică a fost făcută doar organizarea de șantier. Și cu toate astea, nimeni nu își asumă responsabilitatea pentru întârzierile în execuția tronsonului care străbate județul Bihor și nici nu există semne că această neînțelegere dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și constructorul Trameco se va rezolva în curând.
[eadvert]
CNAIR promite de luni de zile că va lua o decizie cu privire la acestă porțiune din Autostrada Transilvania, a cărei construcție a început în 2004, însă nici astăzi nu poate oferi un termen limită până la care problema va fi tranșată. Spune doar că îi mai dă o șansă lui Beniamin Rus.
Însă constructorul, care a anunțat inițial că a acceptat rezilierea amiabilă a contractului, ne-a declarat că a acționat CNAIR în judecată, la 28 februarie. Aceasta deoarece – susține omul de afaceri – rezilierea amiabilă cerută de CNAIR a venit cu condiții și cu penalități de 4,4 milioane de lei. El nu a fost însă de acord și dorește să își recupereze pierderile în instanță. Nu vrea să spună exact care îi sunt pretențiile, însă afirmă că a cheltuit foarte mulți bani cu proiectele tehnice și cu organizarea de șantier.
Conflictul dintre constructor și CNAIR a pornit după ce compania a respins de trei ori proiectul tehnic realizat de Trameco. Acesta cuprinde lucrări suplimentare cu valoare de aproximativ 40% peste valoarea contractuală. Constructorul spune că fără lucrările suplimentare din proiectul tehnic, autostrada nu stă în picioare. CNAIR susține că nu poate achita suma suplimentară cerută de antreprenor, nici nu ar avea legal cum să plătească o astfel de diferență față de suma prevăzută în contract. Însă, în același timp, CNAIR trage de timp și cu toate că a amenințat în câteva rânduri că va rezilia contractul, această decizie întârzie.
„Pe noi ne interesează ca acest obiectiv de infrastructură rutieră, pentru care s-a semnat un contract, să fie dus la bun sfârșit. Și tocmai de aceea i-am dat și îi dăm domnului Rus tot suportul pentru ca acest contract să nu fie reziliat. Și i-am oferit domnului Rus toate căile posibile legale pentru a-și continua contractul. Mai departe ține de atitudinea sa cum se raportează la acest contract”, justifică purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, întârzierea unei decizii în această dispută.
Doar că, în timp ce statul îi oferă lui Beniamin Rus „șanse” pentru a-și îndeplini obligațiile din contract, acesta a dat în judecată CNAIR, la doar o săptămână după ce a anunțat că, la solicitarea companiei, a acceptat să rezilieze contractul pe cale amiabilă.
„Am avut o ședință pentru închiderea amiabilă a contractului, mi-am dat acordul la cererea lor. Dar pe urmă au venit cu o adresă, în care toată culpa este a noastră, solicitând penalități de 4,4 milioane de lei și să renunț la dreptul de a merge în instanță, să îmi cer drepturile”, a declarat Beniamin Rus.
Întrebat ce se întâmplă acum, după ce Rus a deschis un proces, CNAIR insistă totuși să îi mai ofere o șansă. „Dar repet, orice tip de răbdare are și o limită. Mai ales când vorbim de un contract care trebuie realizat. Deocamdată domnul Rus este în faza în care i se mai acordă o șansă. Repet, șansele se vor epuiza. Nu ni se poate reproșa că nu am făcut tot ce ține de noi pentru ca acest contract să avanseze”, a subliniat Șerbănescu.
Întrebat ce se va întâmpla dacă Rus nu profită de „șansele” acordate de CNAIR, purtătorul de cuvânt al companiei a spus că „în momentul în care nu respecți un contract, plătești penalități de întârziere și ți se reziliază contractul”. În funcție de modul în care se face rezilierea, poate să primească și certificat negativ, care să îl împiedice să mai participe la licitațiile organizate de stat, pe o perioadă de 3 ani de zile.
„Contractul se află într-o întârziere majoră”, recunoaște Serbănescu.
Cu toate că CNAIR amenință de câteva luni de zile, penalitățile sunt aplicate doar acum, în al doisprezecelea ceas.
În tot acest timp, bihorenii așteaptă din 2004 autostrada, care nu mai vine și care, potrivit contractului încheiat la 12 iunie 2020 între CNAIR și asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL, ar trebui finalizată în august 2022.
Trimite articolul
XSincer, pana la poza asta, habar nu aveam cum arata. Tare bine i-ar sta si un ghiul gros, pe care sa i-l sarute supusii, zicand: respect, Don Benny.
-
E un om deștept Rus ,și dovada competentei lui sunt sutele de lucrări finalizate cu succes de către grupul Selina
.Nu este el vinovat ca preturile aproape s-au dublat la materiale de construcții combustibil și energie,deci proiectul trebuie ajustat la preturile actuale.-
În China era executat, în Rusia deportat în gulag, în Europa civilizata nu mai pupa vreo lucrare. În România face milioane de euro.
-
Acest infractor nu isi vede lungul nasului si i se permite sa tina blocat un proiect de interes national de catre alti cacanari ca si el, cei de la cnair
don Benny esti cam agitat cu Tlina ca nu o poti scoate din insolventa, ei tepuit CIAIR si Anaf de o bascula de bani!
În așa măsură nu vom avea nici în următorii 6 ani autostradă până la Marghita. Aș anticipa și scenaiul că dacă contestația depusă de Strabag va fi respinsă (tronsonul Câmpia-turzii-Chețani),,CNAIR o să îi bage bețe în roate și la acel proiect, adică va fi o luptă personală și nu se va ține cont de necesitatea să ajute mobilitatea noastră mai facilă.
-
6 ani??? esti optimist! Nu uita ca autostrada trebuia terminata in 2012… adica acum 10 ani!
-
Pina la Marghita??
Dar Marghita ce este?
Satul ală?
Ce importanta are daca e Marghita, Ciuhoiu, Sanlazar sau Abram?
Parca Marghita ar fi ceva centru de afaceri, hub intelectual ori ceva sediu mare cultural sau sportiv!!
O băsina de orăsel de privincie innecat in uitare si imprejmuit de noroaie.
Sunt comune in care totul arata mai bine iar oamenii trairsc mai ok ca cei din laudata Marghita.
Reziliati contractul si asa va fi blocat 3 ani sa mai liciteze pentru alte lucrari.
Toți vă dați cu părerea , dar se vede cât de pregătiți sunteți? Analfabeți în domeniu! Știți voi că tot ce a făcut americanii trebuie stricat și refăcut dinou? Știți când sa semnat contractul ? Oferta sa pus cu aproape 2 ani in urma de a se semna contractul? Cât a costat materiale de construcții atunci și cât costă astăzi? Cine vreți să suporte cheltuielile in plus? Rusu infractorul cum ziceți voi? Postacilor!
-
Coteiule, învață să scrii!
-
As vrea sa vad momentul cand Rusu & Co darama si piconeaza pilonii turnati intre Suplacu de Barcau si Port!
Ori pe cei turnati ca picioare de podlinga soseaua nationala dintre Cauaceu si Salard.
Dracu crede ca ii darama cineva!!
Vorbesti…. vorbe. -
In sfarsit cineva cu capul pe umeri…preturile l-a materiale s-au dublat…astia care comenteaza aiurea, toti sunteti full de bani si ati plati voi, nu statul, nu? Spargatori de seminte inutili
-
manipuleaza cu capul pe umeri. Oferta a fost facuta in 2017, contractul semnat in 2020 cand era campanie electorala. Ce i-o fi promis Bode si nu se poate legal? in 2019 domnul Rus declara ca nu mai poate construi la preturile din 2017 si peste 7 luni semneaza contractul. A stiut exact in ce se baga, stie starea lucrarile, are sediul la 16 km de santier, dar nu prea ia iesit smecheria. O firma serioasa isi asuma pierderile si le recupere in judecata desigur daca lucrarile suplimentare era justificate. Restul constructorilor cum pot lucra azi prin tara cu oferte facute in 2017-2018?
-
Ce tupeu are acest parvenit beni rus, să acționeze în instanță după ce că a tergiversat executarea lucrărilor cerând majorarea prețurilor cu 40% ceia ce este inadmisibil este șantaj, toate lucrările făcute de firmele lui sunt de proastă calitate, firmele lui trebuie excluse de la toate licitațiile pentru neseriozitate și șantaj.
Nu stiu cat este tupeul lui Rus dar de incompetenta celor de la CNAIR stie o tAra intreaga. Sute, mii de studii de fezabilitate = zeci de km de autostrazi in 30 de ani si miliarde de euro disparute in NIMIC! Impotenta de a face proiecte viabile, evaluari de stadii fizice complete, nimic, nimic doar minciuni, promisiuni pentru prosti si prostiti! Daca documentatia/proiectul era bun nu se putea contesta nimic de catre Rus. Adevarul este ca toti stalpii construti de catre turcii americaniti trebuie demolat si eventual reconstruuit sau schimbat trtaseu. de ce? ca tot fierbetonul de legatura a fost taiat la nivelul betonului de concetatenii nostrii si stalpii nu mai sunt buni de nimic, trebuie demolati, sute de stalpi pe care “meseriasii” de la cnair au uitat sa ii observe(era de ajuns sa se uite la pozele din diverse articole) sa vada dezastrul din lipsa lucrarilor de conservare a constructiilor existente si lipsa pazei. Sapaturile sunt degradate, trebuie refacute pentru ajungerea la terenul stabil si refacute umpleri cu sorturi de consolidare a fundatie drumului. Inca o data incompetente, impotenta, nesimtirea, iresponsabilitatea famigliei cnair este maxima si niciodata penalizata! Cine e de vina? Amarasteanul de taxe si impozite platitor a tuturor datoriilor statului roman de azi si maine!
Vad ca mai nou daca nu te inscrii in politica articolului iti sterge postarea! Da jurnalism pe interes!
Cine naiba te-a pus beni să licitezi dacă nu îți convenea prețul, de ce nu ai lăsat firmele serioase care au fost la licitație să ia lucrarea și acum era gata, că tu cu firmele tăle nu ești în stare să faci o lucrare că lumea de calitate și la termen, pe sectorul de drum dn76 trebuia să faci la urcare pe panta 2 benzi pe sens nu ai făcut, au făcut doar firmele serioase, popor și ceilalți. In Felix la fel blochezi stațiunea de 2 ani cu lucrări abandonate, dar vrei lucrări cu statul, așa nu mai merge trisorule, patron parvenit din șofer, trebuie să înveți să fii cinstit și corect nu smecherasi de cea mai joasă speță, sabotor și avid după bani multi cu munca puțină, firmele acestui individ trebuie eliminate de la toate licitațiile din bani publici. Din cauza unor astfel de firme de tâlhari neserioase nu avem noi autostrăzi pentru că banii se șifonează iar lucrările bat pasul pe loc. O alta prostie este a celor de la cnair care le cer constructorilor să facă ei proiectul în loc să-l facă ei și orice construcție care se schimba să continue proiectul făcut la comanda beneficiarului.