BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
  • RADIO GAGA
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Autostrada Chiribiș - Biharia: Incompetența CNAIR vs tupeul lui Rus

Autostrada Chiribiș - Biharia: Incompetența CNAIR vs tupeul lui Rus

De Georgiana Anghel
la 4 March 2022 08:41 Reactualizat la: 4 March 2022 09:41
18 Comentarii

Autostrada Chiribiș - Biharia: Incompetența CNAIR vs tupeul lui Rus

4 March 2022 08:41 Reactualizat la: 4 March 2022 09:41
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-a transmis că îi mai oferă o șansă lui Beniamin Rus, pentru a se apuca de tronsonul Chiribiș - Biharia. În același timp, patronul grupului Selina a anunțat că a acționat compania în instanță, pentru a-și recupera banii cheltuiți pe proiecte tehnice și organizarea de șantier.
Scris de Georgiana Anghel - Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-a transmis că îi mai oferă o șansă lui Beniamin Rus, pentru a se apuca de tronsonul Chiribiș - Biharia. În același timp, patronul grupului Selina a anunțat că a acționat compania în instanță, pentru a-și recupera banii cheltuiți pe proiecte tehnice și organizarea de șantier.

Trimite articolul

X

Blocat de aproape un an și jumate, tronsonul din A3 (Autostrada Transilvania) Chiribiș – Biharia se află la un stadiu fizic realizat de 1% în prezent, adică a fost făcută doar organizarea de șantier. Și cu toate astea, nimeni nu își asumă responsabilitatea pentru întârzierile în execuția tronsonului care străbate județul Bihor și nici nu există semne că această neînțelegere dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și constructorul Trameco se va rezolva în curând.

[eadvert]

CNAIR promite de luni de zile că va lua o decizie cu privire la acestă porțiune din Autostrada Transilvania, a cărei construcție a început în 2004, însă nici astăzi nu poate oferi un termen limită până la care problema va fi tranșată. Spune doar că îi mai dă o șansă lui Beniamin Rus.

Însă constructorul, care a anunțat inițial că a acceptat rezilierea amiabilă a contractului, ne-a declarat că a acționat CNAIR în judecată, la 28 februarie. Aceasta deoarece – susține omul de afaceri – rezilierea amiabilă cerută de CNAIR a venit cu condiții și cu penalități de 4,4 milioane de lei. El nu a fost însă de acord și dorește să își recupereze pierderile în instanță. Nu vrea să spună exact care îi sunt pretențiile, însă afirmă că a cheltuit foarte mulți bani cu proiectele tehnice și cu organizarea de șantier.

Conflictul dintre constructor și CNAIR a pornit după ce compania a respins de trei ori proiectul tehnic realizat de Trameco. Acesta cuprinde lucrări suplimentare cu valoare de aproximativ 40% peste valoarea contractuală. Constructorul spune că fără lucrările suplimentare din proiectul tehnic, autostrada nu stă în picioare. CNAIR susține că nu poate achita suma suplimentară cerută de antreprenor, nici nu ar avea legal cum să plătească o astfel de diferență față de suma prevăzută în contract. Însă, în același timp, CNAIR trage de timp și cu toate că a amenințat în câteva rânduri că va rezilia contractul, această decizie întârzie.

„Pe noi ne interesează ca acest obiectiv de infrastructură rutieră, pentru care s-a semnat un contract, să fie dus la bun sfârșit. Și tocmai de aceea i-am dat și îi dăm domnului Rus tot suportul pentru ca acest contract să nu fie reziliat. Și i-am oferit domnului Rus toate căile posibile legale pentru a-și continua contractul. Mai departe ține de atitudinea sa cum se raportează la acest contract”, justifică purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, întârzierea unei decizii în această dispută.

Doar că, în timp ce statul îi oferă lui Beniamin Rus „șanse” pentru a-și îndeplini obligațiile din contract, acesta a dat în judecată CNAIR, la doar o săptămână după ce a anunțat că, la solicitarea companiei, a acceptat să rezilieze contractul pe cale amiabilă.

„Am avut o ședință pentru închiderea amiabilă a contractului, mi-am dat acordul la cererea lor. Dar pe urmă au venit cu o adresă, în care toată culpa este a noastră, solicitând penalități de 4,4 milioane de lei și să renunț la dreptul de a merge în instanță, să îmi cer drepturile”, a declarat Beniamin Rus.

Întrebat ce se întâmplă acum, după ce Rus a deschis un proces, CNAIR insistă totuși să îi mai ofere o șansă. „Dar repet, orice tip de răbdare are și o limită. Mai ales când vorbim de un contract care trebuie realizat. Deocamdată domnul Rus este în faza în care i se mai acordă o șansă. Repet, șansele se vor epuiza. Nu ni se poate reproșa că nu am făcut tot ce ține de noi pentru ca acest contract să avanseze”, a subliniat Șerbănescu.

Întrebat ce se va întâmpla dacă Rus nu profită de „șansele” acordate de CNAIR, purtătorul de cuvânt al companiei a spus că „în momentul în care nu respecți un contract, plătești penalități de întârziere și ți se reziliază contractul”. În funcție de modul în care se face rezilierea, poate să primească și certificat negativ, care să îl împiedice să mai participe la licitațiile organizate de stat, pe o perioadă de 3 ani de zile.

„Contractul se află într-o întârziere majoră”, recunoaște Serbănescu.

Cu toate că CNAIR amenință de câteva luni de zile, penalitățile sunt aplicate doar acum, în al doisprezecelea ceas.

În tot acest timp, bihorenii așteaptă din 2004 autostrada, care nu mai vine și care, potrivit contractului încheiat la 12 iunie 2020 între CNAIR și asocierea Trameco SA – Vahostav SK, a.s. – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL, ar trebui finalizată în august 2022.

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada ,
Beniamin Rus ,
chiribis biharia ,
selina
18 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. tautu says:
    March 4, 2022 at 8:58 am

    Sincer, pana la poza asta, habar nu aveam cum arata. Tare bine i-ar sta si un ghiul gros, pe care sa i-l sarute supusii, zicand: respect, Don Benny.

    Reply
    • Marcel says:
      March 6, 2022 at 9:58 am

      E un om deștept Rus ,și dovada competentei lui sunt sutele de lucrări finalizate cu succes de către grupul Selina
      .Nu este el vinovat ca preturile aproape s-au dublat la materiale de construcții combustibil și energie,deci proiectul trebuie ajustat la preturile actuale.

      Reply
      • Gb says:
        March 6, 2022 at 1:15 pm

        În China era executat, în Rusia deportat în gulag, în Europa civilizata nu mai pupa vreo lucrare. În România face milioane de euro.

        Reply
  2. cris says:
    March 4, 2022 at 9:43 am

    Acest infractor nu isi vede lungul nasului si i se permite sa tina blocat un proiect de interes national de catre alti cacanari ca si el, cei de la cnair

    Reply
  3. Gogu says:
    March 4, 2022 at 11:53 am

    don Benny esti cam agitat cu Tlina ca nu o poti scoate din insolventa, ei tepuit CIAIR si Anaf de o bascula de bani!

    Reply
  4. zsizsi says:
    March 4, 2022 at 12:11 pm

    În așa măsură nu vom avea nici în următorii 6 ani autostradă până la Marghita. Aș anticipa și scenaiul că dacă contestația depusă de Strabag va fi respinsă (tronsonul Câmpia-turzii-Chețani),,CNAIR o să îi bage bețe în roate și la acel proiect, adică va fi o luptă personală și nu se va ține cont de necesitatea să ajute mobilitatea noastră mai facilă.

    Reply
    • AntMan says:
      March 4, 2022 at 12:23 pm

      6 ani??? esti optimist! Nu uita ca autostrada trebuia terminata in 2012… adica acum 10 ani!

      Reply
    • Bihorean says:
      March 4, 2022 at 2:17 pm

      Pina la Marghita??
      Dar Marghita ce este?
      Satul ală?
      Ce importanta are daca e Marghita, Ciuhoiu, Sanlazar sau Abram?
      Parca Marghita ar fi ceva centru de afaceri, hub intelectual ori ceva sediu mare cultural sau sportiv!!
      O băsina de orăsel de privincie innecat in uitare si imprejmuit de noroaie.
      Sunt comune in care totul arata mai bine iar oamenii trairsc mai ok ca cei din laudata Marghita.

      Reply
  5. zic si eu says:
    March 4, 2022 at 12:51 pm

    Reziliati contractul si asa va fi blocat 3 ani sa mai liciteze pentru alte lucrari.

    Reply
  6. Orădeanul says:
    March 4, 2022 at 1:31 pm

    Toți vă dați cu părerea , dar se vede cât de pregătiți sunteți? Analfabeți în domeniu! Știți voi că tot ce a făcut americanii trebuie stricat și refăcut dinou? Știți când sa semnat contractul ? Oferta sa pus cu aproape 2 ani in urma de a se semna contractul? Cât a costat materiale de construcții atunci și cât costă astăzi? Cine vreți să suporte cheltuielile in plus? Rusu infractorul cum ziceți voi? Postacilor!

    Reply
    • RealGogu says:
      March 4, 2022 at 2:50 pm

      Coteiule, învață să scrii!

      Reply
    • Sinone Binulescu says:
      March 4, 2022 at 2:50 pm

      As vrea sa vad momentul cand Rusu & Co darama si piconeaza pilonii turnati intre Suplacu de Barcau si Port!
      Ori pe cei turnati ca picioare de podlinga soseaua nationala dintre Cauaceu si Salard.
      Dracu crede ca ii darama cineva!!
      Vorbesti…. vorbe.

      Reply
    • Ghiț says:
      March 5, 2022 at 4:05 am

      In sfarsit cineva cu capul pe umeri…preturile l-a materiale s-au dublat…astia care comenteaza aiurea, toti sunteti full de bani si ati plati voi, nu statul, nu? Spargatori de seminte inutili

      Reply
      • unuldinmultime says:
        March 6, 2022 at 8:20 am

        manipuleaza cu capul pe umeri. Oferta a fost facuta in 2017, contractul semnat in 2020 cand era campanie electorala. Ce i-o fi promis Bode si nu se poate legal? in 2019 domnul Rus declara ca nu mai poate construi la preturile din 2017 si peste 7 luni semneaza contractul. A stiut exact in ce se baga, stie starea lucrarile, are sediul la 16 km de santier, dar nu prea ia iesit smecheria. O firma serioasa isi asuma pierderile si le recupere in judecata desigur daca lucrarile suplimentare era justificate. Restul constructorilor cum pot lucra azi prin tara cu oferte facute in 2017-2018?

        Reply
  7. Sofer says:
    March 5, 2022 at 11:00 am

    Ce tupeu are acest parvenit beni rus, să acționeze în instanță după ce că a tergiversat executarea lucrărilor cerând majorarea prețurilor cu 40% ceia ce este inadmisibil este șantaj, toate lucrările făcute de firmele lui sunt de proastă calitate, firmele lui trebuie excluse de la toate licitațiile pentru neseriozitate și șantaj.

    Reply
  8. scortosul says:
    March 5, 2022 at 7:54 pm

    Nu stiu cat este tupeul lui Rus dar de incompetenta celor de la CNAIR stie o tAra intreaga. Sute, mii de studii de fezabilitate = zeci de km de autostrazi in 30 de ani si miliarde de euro disparute in NIMIC! Impotenta de a face proiecte viabile, evaluari de stadii fizice complete, nimic, nimic doar minciuni, promisiuni pentru prosti si prostiti! Daca documentatia/proiectul era bun nu se putea contesta nimic de catre Rus. Adevarul este ca toti stalpii construti de catre turcii americaniti trebuie demolat si eventual reconstruuit sau schimbat trtaseu. de ce? ca tot fierbetonul de legatura a fost taiat la nivelul betonului de concetatenii nostrii si stalpii nu mai sunt buni de nimic, trebuie demolati, sute de stalpi pe care “meseriasii” de la cnair au uitat sa ii observe(era de ajuns sa se uite la pozele din diverse articole) sa vada dezastrul din lipsa lucrarilor de conservare a constructiilor existente si lipsa pazei. Sapaturile sunt degradate, trebuie refacute pentru ajungerea la terenul stabil si refacute umpleri cu sorturi de consolidare a fundatie drumului. Inca o data incompetente, impotenta, nesimtirea, iresponsabilitatea famigliei cnair este maxima si niciodata penalizata! Cine e de vina? Amarasteanul de taxe si impozite platitor a tuturor datoriilor statului roman de azi si maine!

    Reply
  9. scortosul says:
    March 5, 2022 at 8:32 pm

    Vad ca mai nou daca nu te inscrii in politica articolului iti sterge postarea! Da jurnalism pe interes!

    Reply
  10. Minciuni și sabotaj says:
    March 6, 2022 at 6:14 am

    Cine naiba te-a pus beni să licitezi dacă nu îți convenea prețul, de ce nu ai lăsat firmele serioase care au fost la licitație să ia lucrarea și acum era gata, că tu cu firmele tăle nu ești în stare să faci o lucrare că lumea de calitate și la termen, pe sectorul de drum dn76 trebuia să faci la urcare pe panta 2 benzi pe sens nu ai făcut, au făcut doar firmele serioase, popor și ceilalți. In Felix la fel blochezi stațiunea de 2 ani cu lucrări abandonate, dar vrei lucrări cu statul, așa nu mai merge trisorule, patron parvenit din șofer, trebuie să înveți să fii cinstit și corect nu smecherasi de cea mai joasă speță, sabotor și avid după bani multi cu munca puțină, firmele acestui individ trebuie eliminate de la toate licitațiile din bani publici. Din cauza unor astfel de firme de tâlhari neserioase nu avem noi autostrăzi pentru că banii se șifonează iar lucrările bat pasul pe loc. O alta prostie este a celor de la cnair care le cer constructorilor să facă ei proiectul în loc să-l facă ei și orice construcție care se schimba să continue proiectul făcut la comanda beneficiarului.

    Reply
  11. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Un hoț care s-a îmbătat și a furat tot ce a găsit într-o casă din Săcădat a fost dat în urmărire
    Un bărbat de 51 de ani, din localitatea bihoreană Săcădat, a fost trecut în această săptămână pe lista infractorilor căutați de Poliție în toată țara după ce Judecătoria Oradea l-a condamnat la executarea unui an de închisoare pentru furt calificat.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Cod galben de vânt în Bihor pe parcursul zilei de sâmbătă. Rafalele de vânt vor ajunge la 60 km/h
    Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a emis, sâmbătă, o atenționare meteo Cod galben de vânt puternic pentru Capitală și 12 județe din vestul, printre care și Bihorul, sudul și sud-estul țării.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Tânăr arestat după ce a șantajat o tânără să îi dea 7000 de lei pentru a nu posta poze compromițătoare cu aceasta
    La data de 15 mai, în urma administrării probatoriului, polițiștii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Beiuș au dispus reținerea, pentru 24 de ore, față de un tânăr, de 20 de ani, din municipiul Beiuș, cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de șantaj.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Începe reabilitarea școlii gimnaziale și modernizarea iluminatului public din Husasău de Tinca
    Comuna Husasău de Tinca continuă procesul de modernizare prin investiții sustenabile, cu impact direct asupra calității vieții locuitorilor. Una dintre prioritățile administrației locale este reabilitarea energetică a Școlii Gimnaziale Nr. 1 Husasău de Tinca, o instituție esențială pentru educația copiilor din comunitate.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    240 de locuințe din Boianu Mare vor fi racordate la rețeaua de apă. Investiția: peste 5 milioane euro
    Comuna Boianu Mare face pași importanți spre modernizarea infrastructurii de utilități publice, printr-un proiect amplu, finanțat prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Oșorhei se transformă, încet dar sigur, într-o capitală ecvestră a Europei
    Comuna Oșorhei a devenit în weekendul trecut un adevărat centru al sporturilor ecvestre, o dată cu desfășurarea celei de-a VII-a ediții a Concursului Internațional de Atelaje.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.