Primarul Ilie Bolojan nu renunţă la centura sa metropolitană, chiar dacă nu are sprijinul Consiliului Judeţean. Sprijin, de altfel, foarte important, în noul exerciţiu bugetar european 2014 – 2020, pentru obţinerea fondurilor UE. Vizita ministrului Transporturilor, Dan Şova, la pachet cu directorii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) i-a dat primarului Bolojan posibilitatea de a-şi prezenta centura metropolitană, pentru a-i cointeresa pe cei din Bucureşti. Alături de viceprimarul Mureşan, Bolojan le-a arătat şefilor din minister şi companie de ce trebuie să finanţeze centura metropolitană ce ar trece pe lângă Sântandrei, legând Calea Aradului cu Şoseaua Borşului, chiar înainte de Sântion.
„Au fost discuţii cu primarul Ilie Bolojan şi cu viceprimarul (Mureşan – n.r.) pentru propunerile la Centură, legătura cu DN 79. Este, însă, problema nodului rutier, prea aproape de un alt nod rutier (în zona Şoselei Borşului – n.r.). Am primit o propunere concretă de colaborare din partea autorităţilor locale, pentru două noi tronsoane de drum care astăzi nu există deloc”, a declarat duminică ministrul Şova, precizând că nodurile rutiere sunt foarte scumpe, ca o scuză pentru a putea refuza ideea Primăriei, pe viitor.
Când va fi gata, Autostrada Transilvania va trece la Nord de Oradea, pe lângă Biharia şi se va lega de Oradea printr-un drum de legătură, până în Şoseaua Borşului. Acel drum va trebui obligatoriu făcut de către CNADNR, iar ceea ce Primăria propune companiei naţionale şi ministerului este să sprijine financiar realizarea, dincolo de Şoseaua Borşului, a unui inel ocolitor al Oradiei, pe la Sântandrei, ce ar lega autostrada mai departe, cu DN 79 Oradea – Arad. Acest tronson face parte din viitoarea centură metropolitană a Oradiei.
Nod în… gât!
Cele două noduri rutiere considerate a fi prea apropiate, la care făcea referire Şova, sunt, de fapt, unul singur. Adică cel din Şoseaua Borşului. Aceasta deoarece viitorul drum ocolitor nord-vestic al Oradiei, ce va lega Şoseaua Borşului (DN1) de DN 19, înainte de Biharia, ocolind Episcopia Bihor, nu se va întâlni cu drumul de legătură autostradă – Şoseaua Borşului. Pe o porţiune, cele două trasee se vor concura, însă nu se vor intersecta. Drumul de legătură autostradă – Borşului va avea patru benzi, iar inelul ocolitor al Episcopiei doar două benzi.
„Într-adevăr, i-am prezentat dlui ministru Şova acest proiect, în sensul de a se face o prelungire a Centurii Oradea înspre Sântandrei cu pasaj peste calea ferată şi cu pod peste Crişul Repede. Iar din punctul respectiv se va putea astfel realiza legătura cu autostrada pe care o au în vedere să se finalizeze în anii următori, după cum au spus. Legarea cu autostrada trebuie gândită sub forma unei centuri, în niciun caz să fie adus traficul pe strada Matei Corvin, deoarece acesta s-ar sufoca. Eu sper ca proiectul acesta să se facă”, a rezumat edilul-şef al Oradiei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!