Localnicii din Sudrigiu, asemenea celor din Ţara Beiuşului, au mândrie şi demnitate. De-a lungul timpului, acest sat a dat nume de rezonanţă în toate domeniile: în Sport, multiplul campion naţional Traian Sudrigian, component al Naţionalei de Atletism a României, în Medicină, familia ortopedului Ioan Micle şi a internistului Traian Micle, în Politică- fostul prim secretar al Bihorului Gheorghe Blaj şi fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, actualul senator Cornel Popa. Tot de aici, culmea ironiei, se trage şi familia actualului Ministru al Transporturilor Răzvan Cuc. Dincolo de sentimentul mândriei ca urmare a apartenenţei la un grup care a generat oameni de prim-plan, oamenii se văd acum umiliţi şi văd cum munca le e compromisă de drujbele şi escavatoarele firmei Azvi. Tensiunea dintre lucrătorii spaniolilor şi localnici nu e de ieri de azi, dar acum aceeasta a ajuns să depăşească limitele suportabilului.
În primul rând, oamenii sunt nemulţumiţi fiindcă încă de la debutul lucrărilor, muncitorii Azvi au pătruns cu drujbele şi escavatoarele pe proprietăţile oamenilor, au tăiat tot ce le-a căzut în cale, copaci, arbori şi arbuşti ornamentali, flori. S-a întâmplat acolo unde, localnicii, din bun simţ, au lăsat un generos front la stradă. Fiindcă sunt şi case construite direct în trotuar. Nu a existat însă nici o notoficare, nici o decizie prealabilă de expropiere a oamenilor, aşa cum prevăd uzanţele şi Constituţia care specifică negru pe alb că în România: „Nimeni nu poate fi expropriat decât pentru o cauză de utilitate publică, stabilită potrivit legii, cu dreaptă şi prealabilă despăgubire”.
Din gură în gură, oamenii au aflat că se lucrează la drum şi acesta e motivul pentru care le sunt atacate proprietăţile şi s-au liniştit până în momentul în care au cerut constructorului să revadă proiectul drumului fiindcă se vedea ochiometric că măsurătorile sunt greşite, în sensul că pe anumite porţiuni de drum, constrctorul a lăsat o diferenţe de nivel de o jumătate de metru faţă de canalizare, care probabil va mai creşte cu 10 cm. În discuţiile private, constructorii au admis că „s-a măsurat greşit din satelit ” şi de aceea s-a intrat în proprietăţile oamenilor, creând practic acele alveole între şosea şi canalizare. Oamenii solicită autorităţilor să se autosesizeze şi aşteaptă cu interes vizita ministrului Transporturilor la Sudrigiu, deoarece acesta a promis recent că va reveni să vadă şi şantierul DN 76.
Ce vor oamenii?
Localnicii doresc să se revină cu canalizarea pe traseul corect, cu atât mai mult cu cât escavatoarele intră din nou în proprietăţile oamenilor creând situaţi hilare: se conturează trotuare care au lăţimi între 1,5 m şi 20 de cm pe acelaşi traseu, practic trotuare inutilizabile care nu vor duce nicăieri, în actualele condiţii de lucru. Oamenii reclamă stricăciuni la conductele care duceau spre canalizare, care au trebuit refăcute din bani proprii, lipsa accesului în curţile proprii, demolarea podeţelor, fisuri în ziduri şi solicită revenirea la situaţia iniţială. Până când autorităţile ajung în teren, localnicii solicită public : STOP ESCAVATOARELOR AZVI în proprietăţile private din Sudrigiu!
Citiți principiile noastre de moderare aici!