„Dacă nu-ţi ia banii eşti norocos (eventual te dă peste cap un control pe autobuz); dar e mai palpitant când bagi banii şi nu-ţi dă nici un bilet – mi s-a întâmplat nu o dată (locuiesc în zonă ); uneori din două bilete am primit unul; şi, ca să vezi, pe automat e afişat: «Pentru reclamaţii sunaţi la telefon…»; (…) nu este un anunţ de genul: fraierilor, nu băgaţi banii pentru că nu sunt bilete”, ne-a relatat Puşcaş Tunde.
Aceasta nu este prima sesizare referitoare la proasta funcţionare a automatelor de bilete, care au avut multiple disfuncţionalităţi în cei peste doi ani de când „funcţionează” în oraş.
Contract interpretabil
La sfârşitul anului 2006 au fost amplasate trei astfel de aparate, închiriate de societatea Alien Concept Regiei Autonome Oradea Transport Local (RA-OTL), la preţul de 160 euro lunar pe bucată, deşi contractul dintre cele două instituţii prevedea punerea în funcţiune a patru automate. Au fost instalate asemenea automate în capăt la Nufărul, pe Cazaban – spre Centură şi lângă Spitalul Judeţean.
Conform documentului, Alien Concept s-a angajat „să asigure folosinţa automatelor pe toată durata contractului (…) şi să asigure dispecerizarea automatelor”, în timp ce sarcina de întreţinere tehnică revinea RA OTL, în urma instruirii unui angajat al regiei de către firmă. „Noi am asigurat funcţionarea electronică a aparatelor, iar ei aveau datoria să se ocupe de detaliile tehnice ale aparatelor”, susţine Horea Vuşcan, directorul Alien Concept.
Contractul menţionează printre sarcinile chiriaşului „să le întreţină în mod corespunzător” şi „să pună la dispoziţia proprietarului un salariat care să îşi însuşească procesul tehnic de utilizare a automatelor”. Krisztian Bogdan, purtătorul de cuvânt al RA OTL, susţine că „service-ul intră integral în sarcina firmei proprietare”. Documentul este însă interpretabil, regia şi societatea aruncându-şi pisica una în ograda celeilalte.
În acest răstimp, banii pentru închiriere au fost daţi lună de lună pentru utilizarea unor aparate nefuncţionale, iar orădenii, şi nu puţini, în cei mai bine de doi ani, au rămas în pagubă. Mai mult, uneori au fost nevoiţi să plătească amenzi când au fost prinşi fără bilet.
Intenţii
Contractul încheiat iniţial pentru şase luni a fost prelungit an de an. Potrivit lui Krisztian Bogdan, conducerea regiei doreşte încheierea unui contract cu o firmă care să poată oferi „servicii de bună calitate, fără să mai existe astfel de probleme”. El a mai spus că până la vară se vrea amplasarea în Oradea a zece automate de bilete, funcţionale şi performante, în zone fără chioşcuri de tichete pentru mijloacele de transport în comun sau foarte aglomerate.
„Vom avea o întrevedere cu conducerea OTL şi vom hotărî dacă vom colabora în continuare. Dacă vom decide acest lucru, aş prefera ca tot service-ul, atât partea de hard cât şi cea de întreţinere, să intre în sarcina noastră, pe cheltuiala noastră, astfel încât să fie cât mai puţine reclamaţii din partea publicului”, a mai spus Horea Vuşcan.
Mălina Pop
Citiți principiile noastre de moderare aici!