De vineri, autogara OTL de pe strada Ştefan cel Mare este funcţională. Inaugurarea acesteia a avut loc ieri, în prezenţa conducerii OTL SA şi a viceprimarului Mircea Mălan.
Este a treia staţie de transbordare din Oradea, mai este în discuţie realizarea încă uneia care să deservească relaţia Oradea – Oşorhei – Aleşd.
„Această autogară face parte dintr-o strategie pentru a creşte calitatea transportului în comun în oraş, strategie care cuprinde şi alte proiecte – continuarea liniei de tramvai pe traseul Calea Aradului – strada Octavian Goga – Cantemir, pe la Unversitate, intenţia Primăriei de a achiziţiona 10 tramvaie noi anul acesta şi 20 de tramvaie second-hand”, a spus vicele Mălan.
Abonament unic
Acesta a anunţat proiectul OTL SA de a introduce un abonament unic la nivelul zonei metropolitane. Acesta ar urma să fie valabil pe toată zona metropolitană acoperită de OTL, de la Borş până la Sânmartin. „Ar reduce, în opinia noastră, circulaţia rutieră în oraşul nostru şi poluarea”, crede Mălan.
Cu întârziere
Cea mai nouă autogară OTL are deja semnate contracte de folosire a peroanelor cu trei firme de transport judeţean şi interjudeţean mai mari. Cele judeţene plătesc câte 2,5 lei pe intrare, iar cele interjudeţene 4,5 lei.
Edilii apreciază că staţia va creşte confortul celor care folosesc transportul în comun. Cei care vin din afara Oradiei, cu curse regulate, vor putea lua trenul din imediata vecinătate. Cei care merg în Felix au în apropiere staţiile OTL, la fel ca aceia care vin în Oradea la şcoală sau la serviciu, ca navetişti.
„Ideea autogării a plecat de la a încerca staţiile intermodale pentru uşurarea plecării şi intrării în Oradea”, spune directorul OTL, Mircea Pop.
Acesta admite că obiectivul a intrat în folosinţă cu întârziere. O parte din vină o poartă executantul, dar – spune Pop – întârzierea s-a prelungit pentru că barierele au fost livrate cu întârziere, după ce au fost adăugate proiectului ulterior.
Autogara este opera comună a Abed Nego SRL, pe execuţie, şi Poliart pe proiectare. Firmele au lucrat împreună şi la amenajarea Dealului Ciuperca, „succesul” înregistrat acolo rămânând de pomină.
Autogara a costat peste 1 milion de lei, clădirea este încălzită cu energie electrică şi va fi deschisă publicului călător de azi. Programul zilnic este cuprins între orele 5:00-23:00.
Cu timpul, se va extinde şi la spaţiul de peste drum, unde opresc autobuzele care aduc călători în Oradea. Acum, acestea sunt obligate să facă sensul giratoriu de la gară pentru a trage la unul dintre cele patru peroane.
Citiți principiile noastre de moderare aici!