Cea de-a treia autogară a OTL se va amenaja, după cum se știe deja, la Gară. Cu ocazia celei mai recente ședințe a deliberativului local, aleșii au avut de votat două proiecte de hotărâre pe tema autogării: respingerea unui privat și aprobarea intenției OTL. E o chestiune de strategie, este explicația oferită de primarul Ilie Bolojan.
Un șopron?
Astfel, borderoul ședinței de joi conținea proiectul pentru respingerea solicității formulate de firma Autogenn Logistics SRL pentru autorizarea unei autogări la pe strada Sfântul Ladislau, colț cu Bulevardul Ștefan cel Mare. ”Societatea a obținut avizele pentru construire sediu administrativ, punct de îmbarcare-debarcare călători, garaj și casă bifamilială solicitând în prezent aprobarea acelui obiectiv ca autogară”, se arată în raportul de specialitate al proiectului. Argumentul invocat de executivul local pentru respingerea cererii este că în apropiere, are și OTL un mai vechi proiect de amenajare a unei autogări. De ce nu s-a putut cădea de acord pe un parteneriat între OTL și acea firmă, pare o întrebare firească.
”Ai 2 variante. Să pui un șopron deaupra și să te numești autogară sau să continui investiția, prin OTL, conform planului. Noi suntem obișnuiți cu cei de la gară, știm cât a trebuit să lucrăm să curățăm zona”, este poziția primarului.
”Autogara publică, a orașului Oradea, a fost aprobată, s-a demarat procedura. Oradea trebuie să aibă o strategie pentru ca partea de autogări să fie în domeniul public al orașului urmând ca ele să fie folosite de orice operator, în condiții echitabile pentru toți. Aici sunt niște chestiuni de strategie”, susține Bolojan, invocând planul de mobilitate urbană care ar aduce orașului finanțări pentru câteva obiective, între care și autogara.
Aprobat
Aleșii au aprobat, ulterior, înființarea autogării pe Bdul Ștefan cel Mare – Gara Centrală, de către OTL SA.
Autogara este finanțată în intregime din bugetul local al municipiului, urmând să fie integrată domeniului public al acestuia. Operatorul serviciului public va fi OTL SA.
”Noua autogară va funcționa ca un terminal intermodal pentru călătorii care vin din alte localități, iar toți operatorii de transport care vor utiliza această stație vor intra astfel în legalitate pe teritoriul municipiului Oradea”, a comentat primarul.
Lucrarea va fi executată de firma Abed Nego iar lucrările ar trebui să înceapă în primăvara aceasta. Autogara va fi funcțională, conform estimărilor, din toamna acestui an.
Autogara va avea hol de așteptare, birou administrativ, punct de vânzare bilete, spațiu comercial și grupuri sociale pentru femei/bărbați și persoane cu dizabilități. Valoarea investiției este de 1.165.121,43 lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!