Radu Coste, patronul SC Frigo Conti, a făcut o vizită în Bors, marti, pentru a lămuri situaţia pentru un automarfar al firmei sale care a fost indisponibilizat în Punctul de Trecere a Frontierei Bors. Nemulţumit de faptul că maşina sa este blocată în vamă de aproape 24 de ore. „Maşina a fost oprită aseară (luni seara-n.r.) şi de abia acum au venit inspectori să o verifice. Acum la a mai bine de 15 ore de când e aici. Eu sunt transportator şi mie cine îmi plăteşte staţionarea maşinii?”, a întrebat Radu Coste nemulţumit de operativitatea instituţiilor de control.
Radu Coste a dat şi o soluţie pentru situaţie: „marfa trebuia confiscată dacă nu e în regulă şi descărcată de pe maşină”. Mai mult el informează că marfa nu îi aparţine şi că este destinată concernelor Tomi şi Aldi din Germania şi pe deasupra avea termen de livrare chiar marţi.
„Marfa trebuia să ajungă marti, iar dacă nu este în regulă trebuia să o confişte, să o dea jos nu să mă ţină pe mine aici. Eu am contracte şi maşina trebuia să fie acum la încărcat”, susţine Radu Coste.
Avize cu problemă
Din spusele celor doi reprezentanţi ai Inspectoratului Teritorial pentru Regim Silvic şi Vânătoare motivul indisponibilizării ar fi avizul de însoţire al mărfii care era expirat. „Automarfarul a fost indisponibilizat în vamă deoarece a fost prezentat un aviz de însoţire a mărfii, lemne, expirat şi mai vechi, iar competenţa pentru acest caz revine celor de la ITRSV care vor decide mai departe. Acum reprezentantţii firmei sunt pasibili de amendă, iar marfa va fi indisponibilizată. La expirarea avizului ei erau obligaţi să îl reînnoiască la cel mai apropiat punct de lucru al ITRSV”, ne-a explicat Cătălin Simuţ, purtătorul de cuvânt al poliţiei de frontieră Bihor.
V.T.
Citiți principiile noastre de moderare aici!