14 autobuze Volvo second-hand sunt cele mai noi achiziţii ale societăţii locale de transport în comun. Anterior, acestea au fost folosite vreme de nouă ani, în Oslo, având la bord între 350.000 şi 500.000 de km. Costul a fost de 15.500 de euro pe vechicul şi, spune directorul tehnic Mircea Pop, sunt mai bine întreţinute decât ale noastre. Autobuzele au scaunele tapiţate şi sistem de aer condiţionat. „Au doar două uşi, în faţă şi la mijloc, şi sperăm că aşa, şi iarna şi vara, confortul se va conserva mai bine”, spune adjunctul OTL.
Autobuzele sunt dotate cu sisteme de e-tiketing şi, după omologarea la RAR, în maxim trei săptămâni vor intra în circulaţie. Acestea au 38 de locuri pe scaune şi 65 în picioare. „Autobutele sunt pe acelaşi şasiu cu cele existente la Oradea”, a mai spus managerul OTL, Csuzi Istvan.
În prezent, OTL mai are încă 12 autobuze Volvo, 10 Solaris, 7 Isuzu, 5 Carsan, 2 Renault, 3 Rocar de Simonet.
Condiţii „nordice”
Noile autobuze aduse din Oslo, spune conducerea OTL, sunt astfel dotate încât să ofere condiţii mai bune călătorilor, cel puţin pe durata iernii. „Sperăm că la anul reclamaţiile pe tema încălzirii din autobuze se vor împuţina”, spune Csuzi, care admite că parcul auto nu face faţă la condiţiile de temperaturi extrem de joase. Şi sunt diferenţe de la un mijloc de transport la altul. La Siemens, călătorul deschide uşile atunci când urcă sau coboară şi nu se deschid de fiecare dată, toate. La tramvaiele Tatra nu, se deschid şase uşi în fiecare staţie şi garnitura de etanşeizare nu este intactă.
„În plus, la autobuze, regulamentul de ordine interioară spune că în staţie se deschid uşile”, spune Pop.
Autobuzele mai noi au sistemul care permite călătorului să deschidă uşile în staţie dar, până se va obişnui şi călătorul cu el, şoferul trebuie să le deschidă pe toate, de fiecare dată.
„În acest moment, confortul termic este sub aşteptări, în autobuze şi tramvaie. La -10 grade, aceste autobuze nu fac faţă totalmente”, recunoaşte Csuzi.
Până una alta, discuţiile la capăt de linie sunt între cei care ar dori ca autobuzele să fie aerisite la capăt de linie şi ceilalţi, care ar suporta mirosul dar să se păstreze temperatura.
Citiți principiile noastre de moderare aici!