[eadvert]
Municipalitatea își dorește în timpul testării să estimeze costurile de operare, dar și investițiile care ar fi necesare pentru ca astfel de autovehicule să se regăsească în parcul auto al OTL Oradea.
Testarea nu înseamnă numai probarea pe circuitul oraşului, ci şi monitorizarea tuturor caracteristicilor tehnice ale autobuzului, precum şi a gradului de satisfacere a cerinţelor călătorilor, transmite municipalitatea orădeană.
„Avem nevoie de know-how pentru a ști ce să alegem în viitor în ceea ce privește transportul electric, fără emisii, adică un transport verde. Este cert că în următoarea perioadă de finanțare europeană singurele autobuze care vor mai fi finanțate vor fi cele hibrid sau cele electrice. Și atunci avem ocazia să ne punem la curent cu cele mai noi tehnologii, pentru a învăța ce înseamnă un astfel de autobuz și a-l ști folosi, pentru a putea lua decizia cea mai bună. Eu sper ca orădenii să observe diferența între ceea ce înseamnă un autobuz electric și unul normal”, a declarat primarul Florin Birta.
Autonomie de minimum 200 km în oraş
Primul prototip ATP Bus e-UpCity are o capacitate de 83 de locuri și o lungime de 12,18 m. În varianta de configurație specială, omologarea îi permite 95 de locuri. Are o autonomie de minimum 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri.
La nivel de conectivitate, e-UpCity vine cu WI-FI gratuit și cu prize USB cu 2 porturi încorporate, în dreptul fiecărui set de scaune. Dispune de un monitor, cu memorie externă portabilă, pentru diferite proiecții multimedia.
„Încă o dată am demonstrat că ne ținem de cuvânt atunci când noi, ATP Group, facem promisiuni. Despre un autobuz propriu, prima dată vă vorbeam în august 2019, chiar dacă atunci subiectul de mare interes era lansarea de camioane. Proiectele mari nu se realizează peste noapte. Noi am decis și am ales furnizorii pentru componentele produsului nostru, iar specificația acestuia a fost gândită de echipa noastră astfel încât să respecte legislația și să obțină omologarea europeană. Ne dorim să fim parte în procesul de modernizare a transportului public urban, cooperarea fiind mai importantă decât concurența astăzi”, a declarat Mircea Cirţ, fondatorul ATP Group.
Cu o activitate de peste 25 de ani în domeniul auto, ATP Group și-a dezvoltat începând cu 2019 segmentul producție auto. Astfel a luat naștere o nouă marcă auto: ATP Trucks, prin care s-au asamblat până în prezent basculanta și betoniera Truston, 100% la Baia Mare. La acest portofoliu se adaugă acum ATP Bus cu e-UpCity.
„Demersul nostru, ca producători, de a viza și produsele cu tehnologie electrică este așezat în contextul actual. Este proiectul nostru de creştere continuă într-o eră a globalizării, dar și dorința de a mișca lucrurile într-o direcție pozitivă la noi în țară. Produsul ATP Bus face parte dintr-o nouă etapă a investiției demarată în urmă cu 4 ani, în valoare de peste 25.000.000 euro și, evident, nu se oprește aici. În data de 1 mai, autobuzul nostru a ieșit în primele probe de drum”, a mai precizat Mircea Cirț.
Întreaga arhitectură a proiectului ATP Bus a furnizat un autobuz electric modern, adaptat cerințelor locale, cu profil ECO (ECOlogic & ECOnomic), cu omologare europeană. Potrivit producătorului, e-UpCity 100% electric răspunde nevoilor urbane de înlocuire a autobuzelor vechi și poluante, dar și solicitărilor de optimizare a costurilor.
Trimite articolul
XBravo ! Iata ca si romanii stiu sa faca mijloace de transport moderne. Alaturi de tramvaiele construite la Arad flota de transport in comun din municipul Oradea se afla in plina modernizare asa cum ne cer vremurile. Felicitari contructorului de autobuze situat la Baia Mare pentru efortul pe care il depune.
-
“Contructorul” pe care îl lauzi este, de fapt, un “asamblator” de chinezării – vezi camioanele truston, “fabricate” de același “producător”.
-
Daca zf, wabco, Bosch etc. sunt chinezarii, atunci sa fie primit. Sticla banuiesc ca e saint gobain sau guardian, anvelopele or fi ele fabricatie europeana, DANA Prestolite (cat se poate de americani), etc. Sunt chinezarii – atunci sa fie primit!
Habar nu ai ce inseamna dezvoltare, prototipare, testare si omologare de produs, mai ales a unui vehicul! Comentezi ca sa fe afli in treaba. -
probabil ca la fel sunt si restul “producatorilor’ din UE, sunt asamblatori de chinezarii
-
Nu e chiar așa, or fi multe chinezării în sistem, dar este o diferență in între un producător tradițional full-fedged si un asamblator de CKD-kituri.
-
-
N-am verificat dacă ai aici dreptate, insă dacă e corect ceea ce spui, asta spune totul despre “producator”.
-
Degeaba avem autobuze si tramvaie noi daca timpul de asteptare este mare. Mergi pe jos pana vine un tramvai. chiar si in orele de varf. Chiar nu te incurajeaza sa folosesti transportul in comun deloc.
-
Degeaba bei apa daca oricum o sa te pisi
Asa ca mai bine nu mai bea apa
Degeaba te culci daca tot trebuie sa te scoli
Deci nu mai dormi
Degeaba faci pe desteptul daca esti prost
Deci nu mai fa pe desteptul-
Ai dreptate…ar vrea sa aibe un tramvai exact cand iese din casa…sau,daca ar fi posibil,de cate ori ar bate din palme…Dar moca !!! Gratis…
Mai uitati-va la graficele de circulatie si nu mai dati atata cu hate-ul-
coco si Ank aveti dreptate.
Ce eficienta maxima ar avea OTL-ul asta liberal daca ar circula fara calatori!
Fir-ar ei de calatori cate pretentii au.
Mai bine tinem tot in garaj/depou si atunci o sa avem randament maxim.
Economie de curent / combustibil!
Cel mai eficient transport public din univers!
Top storia number one!
-
-
-
Coco & Ank, tipicul oradean milog … nu vor nimic de la cei pe care i-au ales, nu stiu nimic din viata de oras
Ei stiu doar sa plateasca taxe si sa se laude cu chestiile moderne de la oras facute pe modelul 1970Din pacate is multi fuduli (vinituri) in orasul asta, care au sentimentul ca nimic nu poate fi imbunatatit mai mult decat o face Primaria.
ok, asteptam sa vedem rezultatele, ceva pareri de la cei care l-au probat, poate si de la cei care ar urma sa le opereze. Ideea nu e rea.
-
Producatorul ATP este un comerciant de piese auto, in mod special de camioane.
S-a ridicat umpland piata de o gramada de piese de schimb after market pe care i-au incurajat pe clienti sa le cumpere.
Asa au reusit sa vanda des si destul de scump piese care nu aveau o durata de viata foarte lunga si necesitau inlocuirea mereu, asigurandu-si constant incasari din rulaj.
Comercializeaza si piese de origine, insa la preturi gigantice.
Asa si-au format o retea de distributie nationala, apoi au devenit reprezentanti Mercedes si in ultimii ani au trecut la faza de “montatori” de camioane si autobuse – 99% “Made in China”.
Orice, nu conteaza …, doar sa faca bani. Oricum.
La origine firma este o Adunare de Frati Penticostali, apartenenta la aceasta confesiune fiind si un avantaj major la o posibila viitoare angajare sau intr-o colaborare. De multe ori se dovedeste ca fiind chiar eliminatorie!!
Daca ar fi facut importul camioanelor si al autobuselor direct din China, ar fi ajuns la niste costuri datorate transportului si taxelor vamale care ar fi facut afacerea nerentabila.
Asa au ajuns sa importe componente pe care le monteaza in Baia Mare, realizeaza aici vehiculele, fiind apoi inregistrate ca … Made in Romania, deci Made in U.E.!!
Asta este si scopul parteneriatului cu chinezii.
Patrunderea produselor chinezesti mai usor pe continentul european.
Dupa care isi promoveaza produsele in mod special folosind aceeasi reteta a relatiilor cu Fratii Penticostali prezenti in numar mare in orice institutie a statului sau firma privata de anvergura.
Un fel de trafic de influenta indirect, dar cu mare grija mascat.
Isi valorifica vehiculele in mod special la firme ce au contracte cu lucrari platite din fonduri guvernamentale sau de autoritati locale.
In Oradea nu au vandut betoniere si bascule decat la firme care au in derulare lucrari de infrastructura platite prin contracte si licitatii oferite de Guvern sau prin Fonduri Europene.
Cineva a facut lobby ptr. ei,convingand aceste firme sa accepte varianta chinezeasca 2019 – 2020 a fostei Rabe ceausiste. Ca asa este, putin actualizata cu 30 de ani.
Acum fac cam acelasi lucru si prin modul in care isi promoveaza si isi valorifica autobusele.
Vehiculele (absolut toate) nu sunt fantastice nici ca nivel calitativ si nici in cel al durabilitatii in timp. Nu pot fi comparate la nici un nivel cu cele fabricate de producatorii europeni consacrati.
Trageti si d-voastra singuri concluziile mai departe.-
Ok, merci de informatiile detaliate. Sincer sa fiu mi-a fost un pic frica sa ma gandesc stiind ca Marmamuresul nu are treaba cu industria auto. Oricum ma surprinde ca au reusit sa puna la punct linii de asamblare pt autobuze(nu e o treaba usoara). Nu inteleg de ce nu au lucrat cu europenii sa ia o licenta decenta de la Mercedes(cum au facut cei de la Astra cu Siemens) si sa o vanda cot la cot cu ceilalti producatori europeni. E clar ca am fi vrut sa cumparam de la un producator national dar am fi vrut sa luam lucruri faine de la el nu porcarii chinezesti. Stiu exact ce ziceti cand vorbiti de genul ala de productie. Oradea NU ar fi luat tramvaie din arad daca erau niste facaturi in loc de o urma de colaborare cu Siemens. Parerea mea ca intre dacia Sandero/Logan/Duster 2021 si Dacia Spring(chinezeasca) se vad cu ochiul liber diferentele. Asta si la Dacia dar intre un autobuz mercedes si unul mrosan cu piese din china. In fine, astept sa vad si parerea celor care i-l probeaza, pana la urma daca la acelasi confort si siguranta reusesc sa iasa la cost(pe intreaga durata de utilizare de 15 ani) sub ceilalti… avand in vedere ca sunt si electrice, poate i-as sustine. Ma gandesc ca atata vreme cat au service-uri, piese si mecanici prin tara nu-i mare bai daca se strica mai des cata vreme nu altereaza costul.
Pe de cealalta parta… inca cred ca troleibuzele si hibridele sunt mult mai eficiente. La troleibuze e naspa infrastructura… deci m-as orienta pe hibride acum si spre hidrogen/electric pe viitor la cum arata lucrurile. La astea nici nu se baga chinezii chiar asa usor inca 😉
-
Aplicatia pt telefonul mobil HERE IT IS (cauta hereitis app in Google) disponibila gratis, pt Androidsi iOS va arata CE si CAND vin mijloacele de tranposrt in comun ale OTL. Va recomand sa o instalati. E foarte utila!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Are aier condiționat? Dacă da e ok! Mai bine luat de pe piața internă decât să dăm bai la alți. Crește producția internă și români au de lucru.
-
Are si aier. Butonul e langa ghiuveta.
-
Tu ai creiiier? Esti prea prost, dai de banuit
Stiu eu pe unul care s-a opus introducerii autobuzelor electrice in oradea.
hint: e chel si are o monospranceana
-
Cele cu baterii sunt pacatoase, mai ales in caldura si frig. Cele cu pila cu hidrogen in schimb par mai potrivite. Bolojan avea dreptate, hibridele sunt cele mai atractive pana peste vreo 5-10 ani. Dar asta nu opreste nici un producator sa vina sa prezinte modele, sa le testeze, sa primeasca feedback. din astea chinezesti cu baterie nah… iei 2-3 sa te joci cu ele sa vezi cum e si sa nu zica morosenii ca nu ajuti tara dar sunt cele mai proaste afaceri la momentul asta.
Nu stiu, sunt chinezarii nu sunt, trebuie vazute aceste autobuze cum se vor comporta intr-o exploatare sustinuta, toate au un inceput. Poate sunt fiabile, nu trebuie sa ne antepronuntam.
Poate ar trebui să circule mai des tramvaiele și autobuzele și ar fi mult mai util decât un autobuz electric. Poluarea este aceeași doar că nu se simte mirosul în Oradea ci unde se produce energie electrică.
Sa va scuip in gura pe toti jegosii de carcotasi …ba ca de ce ii electric..ba ca de ce ii albastru.. Idiotii lumii in loc sa ne mandrim ca evoluam fata de majoritatea oraselor noi gasim mereu nod in papura. De ce pm voastre nu plecati in ungaria voastra sau jegurile romanesti de ce nu plecati la barlad ???? ha ?? nu aud de ce ???? fmm la toti
-
Dupa limbaj pari a fi un fan al chelului. Il reprezinti cu succes. Bravo!
-
cetatenii comenteaza cand simt ca is luati de fraier … dar nu ai cum sa intelegi asta … trebuie si putina inteligenta
Mizerile astea chinezesti vor fi abandonate dupa 4 ani de folosinta ,din cauza ca nu vor gasi baterii pt inlocuire ! O alta combinatie de Pokemoni ai lui Birtasul si a ATP(Asociatia Tinerilor Penticostali )
-
Bravo penticostalilor!!!
Toți vă fac reclama!!
Chiar și haterii.
Ăștia nu doar că reabilitează oamenii spiritual (vezi țiganii pocăiți) dar sunt in stare sa “asambleze” și autobuze electrice.
Au cea mai mare rata de creștere ca și comunitate,cel mai bun spor national (fără avorturi), deci o comunitate NATIONALISTA in interesul națiunii.
Încă odată tot respectul!
Așteptăm și un “Tesla” asamblat la Baia Mare.
Treaba bună o faci cu oameni de calitate.-
Si cate 10 copii la fiecare familie ubde se gaseste o alta mama eroina !!
In realitate fac copii exact cati da Domnu’!
Nu conteaza ca-s subtirei, uratei, prost i.bracati si prea putin inteligenti.
Conteaza sa fie multi si sa raspunda chemarii Adunarii.
Bravo !
Mari patrioti sunteti !
Trei din cinci nu viseaza decat la a pkeca din Romania catre America , Canada , Spania sau Germania ori Austria , locurile undd comunitatile penticostale sunt extrem de numeroase.
Asa patrioti sunt fratii astia descris si felicitati dd tine, domnule frate intru Domnu’, Stefan!!
-
E simplu. Adevarul despre acest autobus:
https://www.skyscrapercity.com/threads/oradea-public-transport.1649891/page-68#post-173478978