Directorul Gheorghe Pasc şi Klaus Bleckenwegner, administratorul firmei austriece Porr Construct, liderul asocierii câştigătoare, au semnat contractul pentru construcţia noii piste de 2,1 kilometri. Lucrările nu pot începe acum, din cauza proceselor în justiţie iniţiate de asocierile care au pierdut licitaţia, Max Boegl – Astaldi – UTI Grup şi Azvi – Trameco – Iamsat Muntenia.
Asocierea subsidiarelor româneşti ale firmelor Porr Construct – Teerag – Asdag cu compania Col-Air Trading din Bucureşti a fost declarată câştigătoare cu o ofertă de 79,9 milioane lei, cu 21,3 milioane lei mai puţin decât valoarea estimată.
Din aceşti bani nu va prelungi sau lăţi pista. Se va demola pista actuală şi se va construi în totalitate alta nouă, mai lungă cu 300 de metri, astfel încât să ajungă la 2.100 metri, cu o lăţime de 45 metri faţă de 30 metri cât are în prezent”, a explicat Pasc.
Conducerea Aeroportului Oradea a parcurs, miercuri, un pas important în deschiderea acestuia spre cursele internaţionale. Directorul Gheorghe Pasc şi Klaus Bleckenwegner, administratorul firmei austriece Porr Construct, liderul asocierii câştigătoare, au semnat contractul pentru construcţia noii piste de 2,1 kilometri.
Lucrările nu pot începe, însă, imediat, din cauza proceselor în justiţie iniţiate de asocierile care au pierdut licitaţia, Max Boegl – Astaldi – UTI Grup şi Azvi – Trameco – Iamsat Muntenia, care au contestat la Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) procedura de atribuire dar CNSC le-a respins acţiunea. Acestea au contestat decizia CNSC la Curtea de Apel Oradea şi, până când aceasta judecă reclamţia, Aeroportul nu poate da ordinul de începere a lucrării. Directorul Pasc spune că termenele de judecată stabilite sunt foarte largi şi că va insista pentru judecarea de urgenţă a cauzei.
Asocierea subsidiarelor româneşti ale firmelor Porr Construct – Teerag – Asdag cu compania Col-Air Trading din Bucureşti a fost declarată câştigătoare cu o ofertă de 79,9 milioane lei, cu 21,3 milioane lei mai puţin decât valoarea estimată. În răstimpul judecăţii contestaţiei, austriecii trebuie să obţină autorizaţiile şi avizele necesare şi să îşi facă organizarea de şantier, astfel încât, în momentul în care primesc ordinul de începere a lucrării să se poată apuca de treabă imediat.
„Din aceşti bani nu va prelungi sau lăţi pista. Se va demola pista actuală şi se va construi în totalitate alta nouă, mai lungă cu 300 de metri, astfel încât să ajungă la 2.100 metri, cu o lăţime de 45 metri faţă de 30 metri cât are în prezent”, a explicat Pasc. Acesta a spus că lucrările se vor desfăşura sub trafic, cu excepţia unei pauze de 59 de zile, planificată primăvara viitoare. Termenul de finalizare a lucrării este 31 octombrie 2015, sub ameninţarea unor penalităţi de 50.000 euro pe zi de întârziere.
Contractul mai cuprinde execuţia a două căi de rulare şi o platformă nouă de îmbarcare, cu o capacitate de şase avioane, un sistem de balizaj cu lumini inclusiv pe axul longitudinal nu doar pe marginea pistei, alimentat dintr-o uzină electrică nouă, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj şi sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare. Semnatarul austriac al contractului a remarcat transparenţa procedurii şi s-a angajat să presteze rapid, o lucrare bună.
Undeva în cursul anului viitor, Aeroportul va demara procedura pentru atragerea operatorilor de zbor. „La terminarea lucrărilor, când se va face recepţia, va trebui neapărat să aterizeze un avion de acest tip (Boeing sau Airbus, de mari dimensiuni n.r.) să vedem dacă pista rezistă”, declară directorul, precizând că va începe licitaţia când execuţia pistei prinde contur. „Nu ai cum să-i aduci pe moloz”, comentează el. „Am dori să ne sincronizăm să facem licitaţia pentru atribuirea licenţelor în aşa fel încât acest avion să fie primul care să ducă şi să aducă pasageri pe Aeroportul Internaţional Oradea”, e concluzia sa. Primele destinaţii de zbor nu s-au stabilit încă. Pasc arată că, în urma unui studiu sociologic efectuat de Universitatea Oradea în judeţ, bihorenii preferă, în ordine, Italia, Germania şi Anglia sau Irlanda.
Citiți principiile noastre de moderare aici!