Seminarul a avut loc în cadrul unui proiect Comenius derulat de Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor în parteneriat cu mai multe instituţii locale, dar şi din regiunea Thesprotia din Grecia. Seminarul a avut ca obiectiv prezentarea unora dintre cele mai bune practici în procesul de predare – învăţare-evaluare specifice educaţiei incluzive. Alături de prof. Florin Negruţiu, inspectorul şcolar responsabil cu proiectele în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, două cadre didactice, profesori psihopedagogi la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă nr. 1 şi la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Orizont”, au prezentat dascălilor prezenţi două modele de bune practice derulate în unităţile lor de învăţământ, în cadrul proiectului Comenius „Integrarea socială şi şcolară a copiilor cu cerinţe educative speciale”.
Aplicantul proiectului Comenius „Integrarea socială şi şcolară a copiilor cu cerinţe educative speciale” (CES) este Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, iar partenerul din regiunea Thesprotia, Departamentul pentru Educaţie Thesprotia (Grecia).
Obiective
Prin acest proiect, iniţiatorii lui şi-au propus promovarea dimensiunii europene în educaţia incluzivă prin cooperare între autorităţile locale şi instituţiile implicate în acest proiect, precum şi împărtăşirea experienţei şi a bunelor practici privind integrarea elevilor cu cerinţe educative speciale în şcoală şi în societate, dar şi dezvoltarea competenţelor profesionale a cadrelor didactice implicate în integrarea/recunperarea/reabilitarea şcolară şi socială a copiilor cu CES şi promovarea în rândul comunităţii a unei atitudini pozitive faţă de copiii cu CES.
Compararea aspectelor specifice sistemelor de învăţământ preuniversitar din România şi Grecia, cu accent pe problematica integrării, promovarea educaţiei incluzive în comunitatea locală, dezvoltarea orizontului cultural şi multicultural, promovarea valorilor europene, perfecţionarea abilităţilor de comunicare în limba engleză, limba de comunicare a proiectului sunt alte câteva obiective ale proectului.
În cadrul acestuia, au fost concepute şi aplicate câteva chestionare pentru profesori, a fost organizată conferinţa de lansare a proiectului, un concurs internaţional de desene pentru alegerea logo-ului proiectului, a fost creată pagina web a proiectului, dar şi activităţi dedicate Zilei Internaţionale a Persoanelor cu Handicap. Mmebrii proiectului au realizat, de asemenea, un CD cuprinzând aspectele specifice integrării în şcolile din România şi Grecia, un studiu de cercetare privind educaţia incluzivă şi au pregătit şi organizat cursuri de formare având ca temă „Modele de bună practică în educaţia incluzivă din România şi Grecia”. După Reuniune de proiect din Grecia, a fost elaborat raportul final al proiectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!