Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Bihor, în parteneriat cu Institutul Român pentru Acţiune, Instruire şi Cercetare în Domeniul Păcii (PATRIR), a desfășurat, în perioada 1 noiembrie-16 decembrie 2013, în cadrul proiectului „Fii și tu voluntar!”, ateliere de comunicare nonviolentă și de transformare a conflictelor. Atelierele au fost organizate în patru licee orădene (Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr”, Liceul teoretic „Lucian Blaga” şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”).
„Prin intermediul acestor ateliere practice ne-am propus să contribuim la reducerea violenţei şi a agresivităţii în rândul tinerilor, oferindu-le acestora sprijin pentru identificarea tipurilor de agresivitate şi violenţă cu care se confruntă şi a soluţiilor de intervenţie constructivă, paşnică şi empatică pe care le pot pune în practică în cazurile respective”, a declarat Daniela Băltăţescu, consilier de tineret în cadrul DJST.
Simulări şi exerciţii
Peste 350 de elevi din liceele menționate au fost implicaţi în simulări, exerciții, prezentări şi în căutarea propriilor soluţii. În urma acestor ateliere, au fost selectați 36 de tineri voluntari, care vor fi instruiți pentru a media conflictele între colegi.
„Sunt în curs de selectare participanții profesori care doresc să sprijine inițiativele ulterioare ale tinerilor, aceștia urmând să participe la rândul lor la un atelier de aprofundare vizând înțelegerea dinamicii conflictelor și a diferitelor abordări ale acestora precum și metodele de mediere și intervenție colegială în situații tensionate. Conţinutul atelierelor s-a bazat pe metoda TRANSCEND pentru transformarea conflictelor, precum şi pe comunicarea nonviolentă ca abordare practică”, a mai precizat Daniela Băltăţescu.
Atelierele au fost susţinute de Sabin Mureşan, formator şi coordonator de programe în domeniul păcii şi conflictelor. El a fost implicat în proiecte care au promovat non-violenţa activă, prevenirea violenţei şi construirea de structuri care promovează pacea în comunităţi aflate în conflict în Europa, Africa şi Asia de Sud-Est.
Provocare
Elevii participanți au fost provocați să abordeze creativ un conflict, să-și construiască un comportament mai eficient și să găsească alternative la abordarea violentă în conflicte din clasă, din grupul de egali sau chiar pe stradă. În acest fel, au fost ajutați să-și crească abilitățile de ascultare, gândire critică, precum și capacitatea de a soluționa probleme.
Citiți principiile noastre de moderare aici!