Vineri, 10 august, a fost primazi de verificare a listelor electorale în judeţul Bihor, după transmiterea indicaţiilor tehnice de la Guvern. În Bihor, s-au constatat 66 de decedaţi ce figurau pe listele electorale, în urma centralizării de la nivelul Prefecturii.
Subprefectul Cristian Bitea dă lămuriri despre procedura verificării corectitudinii cu care au fost întocmite listele electorale permanente. Se ştie că până la finalul acestei luni, Curtea Constituţională aşteaptă de la Guvern o situaţie clară a listelor electorale permanente, pentru ca ulterior să poată decide dacă referendumul pentru demiterea preşedintelui României poate fi validat sau nu.
Instituţii în priză
Guvernul a transmis instituţiilor din teritoriu un memorandum în care se arată care sunt categoriile de persoane a căror înscriere în listele electorale va fi verificată. Vineri, subprefectul Bitea a remis un punct de vedere în scris, despre verificările ce vor fi întreprinse de către autorităţi în perioada următoare. Iată ce ne-a transmis subprefectul:
„- Radiograma Ministerului Administratrației și Internelor impune o procedură de lucru pe relația primar, secretar, șef al serviciului public local de evidență a persoanelor, iar scopul final este acela de a asigura date corecte care să reflecte realitatea listelor electorale permanente la momentul de referință 29 iulie a.c.
– În acest sens se va face o verificare corelată după 9 criterii comunicate, utilizându-se în principal datele de la cele 16 servicii publice comunitare de evidență a persoanelor din județul Bihor, dar și informații furnizate de către Casa Județeană de Pensii, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate și Serviciul Pașapoarte.
– Verificările au început de azi (vineri – n.r.), iar datele centralizate la nivel de județ vor fi comunicate sub semnătura prefectului și președintelui consiliului județean către minister, pentru a fi integrate, și ulterior, către Guvern pentru a putea fi puse la dispoziția Curții Constituționale”.
Bitea mai are ceva de spus. O declaraţie care prefigurează felul în care vor arăta listele electorale după verificări. „Sunt semnale care indică anumite neconcordanțe între starea de fapt și cea ”listată” cu ocazia desfășurării referendumului, care dacă se vor materializa vi le vom face cunoscute public, atât sub aspect nominal, cât și numeric. Operațiunile de verificare și raportare la nivelul primăriilor au ca termen limită 24 august, iar la nivel județean, 27 august”, se arată în comunicatul subprefectului de Bihor. Datele se transmit zilnic, până la ora 17.00 şi sunt centralizate la nivel judeţean de către Instituţia Prefectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!