BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Au început oficial lucrările de reabilitare și electrificare pe ruta Episcopia Bihor - Cluj Napoca

Au început oficial lucrările de reabilitare și electrificare pe ruta Episcopia Bihor - Cluj Napoca

la 12 December 2023 12:10
3 Comentarii

Au început oficial lucrările de reabilitare și electrificare pe ruta Episcopia Bihor - Cluj Napoca

mobilitate.eu
12 December 2023 12:10
Duminică, 9 decembrie, ultimele trenuri au plecat din Cluj Napoca și Oradea pe ruta ce leagă cele două orașe și centrul țării de frontiera cu Ungaria de la Episcopia Bihor.
Duminică, 9 decembrie, ultimele trenuri au plecat din Cluj Napoca și Oradea pe ruta ce leagă cele două orașe și centrul țării de frontiera cu Ungaria de la Episcopia Bihor.

Trimite articolul

X

Circulația trenurilor va fi total închisă pe tronsonul Aghireș – Huedin, pe acest sector urmând ca circulația călătorilor să fie asigurată pe cale rutieră. Totuși, pana pe 8 ianuarie vor mai circula 4 perechi de trenuri ale Transferoviar Călători și Interregional Călători. Trenuri de călători vor mai circula de la noul mers doar pe ruta Cluj Napoca – Aghireș, atât de la CFR Călători cât și de la Transferoviar Călători și Interregional Călători.

[eadvert]

Lucrările vizează creșterea vitezei la maxim 120 km/h pentru trenurile de marfă și 160 km/h pentru trenurile de călători, mărirea capacității de transport și implementarea normelor STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie de 22,5 tone, gabaritul de încărcare, lungimea liniilor din stații și facilitățile pentru persoanele cu dizabilități în stații.

Mobilitate.eu prezintă pe scurt lucrările care se vor realiza pe cele 4 loturi licitate și contractate de CFR SA, după cum urmează:

LOT 1 – Cluj Napoca – Aghireș, cu lungimea de 30,41 km, unde lucrează asocierea Railworks, cu un cost de 1,6 miliarde lei, fără TVA. Aici lucrările vor consta în sistematizarea traseului și modernizarea infrastructurii, retrasarea unor curbe și profile, precum și treceri la nivel, pentru creșterea vitezei trenurilor de călători la maxim 160 km/h, precum și la 120 km/h pentru trenurile de marfă. Linia nouă va fi adusă la standardele actuale, cu prismă nouă a căii de rulare, șine cu sudură fără joante, treceri la nivel modernizate și cu bariere duble, precum și implementarea sistemelor GSM-R pentru ETCS/ERTMS. Vor fi realizate lucrări de construcție și reconstrucție pentru 13 poduri și 16 podețe și reparații capitale pentru 1 pod și 18 podețe. În zona km 503+873 va fi realizat un nou pasaj superior, pentru supratraversarea căii ferate în zona metropolitană Cluj, pe strada Tăietura Turcului.

Pentru electrificarea lotului 1 se vor realiza toate echipamentele necesare rețelei de energoalimentare la 25kW, cu implementarea unei noi substații de tracțiune în zona stației Aghireș. La capitolul clădiri, vor fi demolate toate clădirile care nu mai sunt necesare pe rețea, fiind modernizate stațiile Cluj Napoca, Baciu Triaj, Gârbău și Aghireș, precum și punctele de oprire Tetarom, Baciu, Suceagu, Rădaia, Nădășelu, Macău și Doroltu. Stația Mera se va transforma în punct de oprire. Termenul de execuție este de 36 de luni.

LOT 2 – Aghireș – Poieni, cu lungimea de 36,53 km, unde lucrează asocierea Railworks, cu un cost 1,5 miliarde lei, fără TVA. Aici lucrările vor fi din același proiect ca lotul 1, dar se adaugă și lucrările de reparație a tunelelor de la Stâna, pe ambele fire, precum și construcția unui Ecoduct, pe intervalul Brăișoru – Poieni, la km 560+994, ce va asigura traversarea căii de rulare de către animalele sălbatice. În total pe tronsonul lotului 2 sunt amplasate 3 poduri, un ecoduct, 1 pasaj superior, două tuneluri și 68 de podețe, în cadrul proiectului. Calea de rulare va fi de asemenea fără joante și construită pentru a permite viteze stabilite de maxim 160 km/h pentru trenurile de călători.

Pentru electrificare, pe lângă lucrările de realizare a infrastructurii de energoalimentare, este prevăzută construcția unei substații de tracțiune electrică în zona stației Poieni. Vor fi modernizate stațiile Stâna, Huedin, Brăișoru și Poieni, dar și punctele de oprire Aghireș, Jebuc și Bologa. Termenul de execuție pentru întreaga lucrare este de 36 de luni.

LOT 3 – Poieni – Aleșd, cu lungimea de 52,74 km, unde lucrează asocierea FCC – Gulermak – CCN, cu un cost de 2,1 miliarde lei. La fel ca la loturile anterioare, infrastructura va fi realizată pentru electrificarea tronsonului și creșterea vitezei la 160 km/h, cu implementarea celor mai noi soluții de semnalizare și ETCS/ERTMS. Pe tronsonul lotului 3 sunt cuprinse 10 poduri, 2 ecoducte, două tuneluri și 91 de podețe. Vor fi realizate cele două ecoducte în intervalul Poieni – Ciucea, la km 571+588 și în intervalul Bulz – Brațca, la km 590+950. Tunelurile Șuncuiuș și Peștera vor fi reabilitate total.

Pentru electrificare, va fi realizată o substație de tracțiune electrică în zona HM Butan. În paralel vor fi realizate toate lucrările specifice pentru implementarea rrețelei de energoalimentare pe tot tronsonul. Vor fi reabilitate stațiile Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Brațca, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan și Aleșd, dar și punctele de oprire Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului și Aleșd. Și în acest caz termenul de execuție este de 36 de luni.

LOT 4 – Aleșd – Oradea – Frontieră, cu lungimea de 46,74 km, unde lucrează asocierea Webuild – Pizzarotti – SALCEF, cu o vaolare de 2,4 miliarde lei. Pe lânga lucrările de reabilitare și modernizare a infrastructurii, pe acest tronson este vizată dublarea liniei între Telechiu și Oșorhei. Pe tronsonul în cauză sunt prevăzute 9 poduri și 19 podețe, pe lângă care sunt prevăzute și 2 pasaje inferioare noi precum și reabilitarea a 6 pasaje inferioare existente pe raza municipiului Oradea.

Pentru implementarea rețelei electrice, se vor realiza toate lucrările pentru construcția rețelei de energoalimentare, fiind prevăzută și o substație nouă în zona Cap Y a stației Oradea. Pe raza lotului se află stațiile Tileagd, Oșorhei, Oradea Est, Oradea și Episcopia Bihor, precum și punctele de oprire Tețchea, Săbolciu și Săcădat. De asemenea, stația Telechiu se va transforma în haltă. Și pentru acest ultim lot termenul de execuție este de 36 de luni.

Noul mers al trenurilor a intrat în vigoare. Trasee modificate din cauza lucrărilor viitoare pe ruta Oradea – Cluj

Trenuri directe Oradea – Cluj, de la operatori privati, până la începutul lui ianuarie

mobilitate.eu

Trimite articolul

X
Taguri:
electrificare ,
incepere lucrari ,
Oradea Cluj ,
trenuri
3 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Anonimul says:
    December 12, 2023 at 12:55 pm

    Ce bine era daca mai marii democratiei romanesti nu falimentau CCCF-ul un profesionist in constructii de cale ferata si nu numai cu recunoastere pe plan international in anii ’80-’90, nu mai exista. Daca exista aceasta firma lucrare de pe Cluj Napoca-Oradea nu mai trebuia impartita pe loturi cu diferiti constructori.

    Reply
  2. Budusan Mariana says:
    December 18, 2023 at 5:08 pm

    Am triste locații e de unde e drum Timișoara nord – Cluj-Napoca e acasă Mociu mea 😭😭😭

    Reply
  3. Budusan Mariana says:
    December 18, 2023 at 5:09 pm

    E tristețe locație Timișoara nord – Cluj-Napoca acasă mea ❤️😭😭

    Reply
  4. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Formația orădeană de stoner psihedelic Zen Mf îşi lanseză, pe 23 mai, albumul de debut
    Albumul care poartă numele trupei cuprinde piesele pe care le-au cântat în concerte de ani de zile.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Adio! Sinteza Oradea se retrage din proiectul cu Lockheed Martin prin care urma să construiască o fabrică de baterii la Oradea
    Anunțul a fost făcut de Sinteza Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    AD HOC, expoziţie de artă contemporană în Galerii de Artă – Reperaj. Expun membrii UAP, Filiala Oradea
    Expoziția reunește lucrări care reflectă realități simultane, opunându-se idealului unei arte perfecte și finisate.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    România

    Mai mulți români din diaspora s-au filmat în timp ce își tăiau pașapoartele. „Mi-e rușine că sunt româncă”
    Mai mulți români plecați în străinătate au făcut publice pe TikTok mai multe filmări în care aceștia sunt surprinși că își taie pașapoartele românești în semn de protest față de rezultatul alegerilor prezidențiale din 18 mai. 5

    România

    George Simion cere anularea alegerilor la CCR: „eu ca și competitor electoral, voi scrie CCR și voi cere anularea alegerilor”
    Președintele AUR, George Simion, a anunțat, marți, că va contesta la Curtea Constituțională rezultatul alegerilor prezidențiale din 18 mai.

    Bihon CSM Oradea

    A fost stabilit programul turneului de baraj pentru menținerea/promovarea în Liga Națională de handbal masculin
    CSM Oradea va participa, la fel ca în sezonul precedent, la turneul de baraj pentru menținerea/promovarea în Liga Zimbrilor. La turneu vor participa patru echipe:
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.