În prezent se fac lucrări de terasamente (săpături).
[eadvert]
În paralel, se lucrează la podețele din cartierul Grigorescu din Oradea, de unde începe traseul centurii, la șanțuri și la amenajarea stațiilor de autobuz. De asemenea, au fost asfaltate porțiuni din pista de biciclete.
Drumul de legătură între Oradea și Nojorid are o lungime totală de 8,3 km, fiind prevăzut cu pistă de biciclete cu o lățime de 2,5 metri. Centura propriu-zisă, de la Oradea la Apateu, are o lungime de 5 km.
„Traseul cuprinde două bretele de legătură cu DN79, una la intersecția cu drumul comunal care duce spre Livada, în lungime de peste 1,6 km, și alta spre centrul comunei Nojorid. În continuare, drumul se va intersecta cu Inelul Rutier Metropolitan, un proiect al Consiliului Județean Bihor care va conecta DN79, DN76 și DN1”, transmis CJ Bihor.
Centura Nojorid face parte din lotul II al proiectului „Creșterea accesibilității pe drumurile județene în Zona Metropolitană Oradea”. Din același lot face parte și Centura Sântandrei. Cele două investiții au o valoare totală de 84.394.118,95 lei, fără TVA.
Lotul I al proiectului presupune realizarea Centurii Oșorhei și reabilitarea drumului de 12 km dintre Oșorhei și Copăcel, DJ 767E, valoarea lucrărilor fiind de 108.275.129,09 lei, fără TVA. Firma PORR Construct execută lucrările pe etapele I și II, termenul de finalizare fiind stabilit la 18 luni de la emiterea ordinului de începere a acestora (februarie 2023).
Al treilea lot al proiectului prevede realizarea Centurii Biharia și a legăturii cu localitatea Paleu (5,6 km + 3,1 km).
Trimite articolul
XToti am observat ca au inceput.
Deja au lasat localitatile fara apa
-
Da.
Un Dorel cu excavatorul, a spart conducta de alimentare cu apa atunci cand a băgat cupa la 50 de cm sub pamant !!
Doar ca aceea conducta trebuia sa fie bagata la minim 1,50 metri !!
Asa ca d-l Primar din comuna Nojorid este la fel de vinovat ca si Dorel care a spart conducta cu cupa de la excavator.
De ce ?
Pentru ca a asemnat si aprobat plata constructiei conductei de alimentare, lucrare facuta de o alta firma anterior.
Firma care a facturat executia la o anune adancime si a micsorat cheltuieala prin escavarea si introducerea conductei la a treia parte din adancimea la care a fost proiecrata.
Asa a consumat mai putin combustibil, timp si bani, avand de unde oferi șpagă celor ce au recepționat executia lucrarii de alimentare cu apa a localitatii.
Probabil o alta lucrare facuta di bani europeni pe care s-au hotarat sa ii fure putin, in grup.
Adica o gașcă de infractori, primarul, consilierii locali, inginerul sef de lucrare si dirigintele de santier, firma executanta si membrii comisiei autoritatilor care au acceptat si au semnat receptia lucrarii.
Iar acum.il baga pe Dorel de pe excavator ca fiind vinovat.
Iarasi se face muncă de mantuială, acolo ar trebui un viaduct sau un tunel pe directia Oardea Nojorid, pt ca drumul este si va fiinsi mai aglomerat si la acel sens se va face din nou ambuteiaj, dar nui nimic peste 2-3 ani din cauza ambuteiajului va ajunge la concluzia că trebuie spart si refacut ori tunel ori un pod peste acel sens, dar nu-i nimic au Oradeni bani si se vor face acele schimbă. Din pacate sa adeverit de nenumarate ori că Bolojan nu gandeste proiectele pe termen lung, pt că sunt gândite gresit din prima. Si asa se va ajunge sa se mai modifice de 2 – 3 ori ca doar Oradenii au bani, nervi si rabdare.
-
Bolojan sunt…și fac ce vreau,cum vreau,când vreau….eu le știu pe toate,n-aveți decât să răbdați și să înghițiți în sec.Firmele tre să “trăiască,nu contează coerența și logica de trafic.Nu contează nici viziunea pe termen mediu/lung,stați în ambuteiaje!
-
Multi ati uitat vremea cand era Bolojan prefect, si Filip primar. Cum Bolojan s-a opus achizitionarii de tramvaie Siemens, s-a opus la centura ca vezi doamne erau terenurile oamenilor, s-a opus la bazinul Olimpic ca e scump. Bolojan se opunea la orice investitie!!! Au uitat aplaudacii ca majoritatea erau copii sugari la vremea aia