Muncitorii din cadrul firmei Erbașu au demarat lucrările în teren la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din Autostrada Transilvania. Lungimea acestui segment este de 26 de kilometri.
„Am dat startul lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania (A3). Vom realiza 26,35 km esențiali pentru infrastructura rutieră majoră din România, care vor cuprinde: un nod rutier, o bretea de întoarcere pe autostradă, 19 structuri (poduri, viaducte, pasaje), o parcare de scurtă durată de tip S1, precum și un centru de întreținere și coordonare. Totodată, pentru realizarea acestei secțiuni, vom reloca o serie de drumuri existente, inclusiv un drum național, drumuri județene și drumuri comunale, iar pe un sector de aproximativ 2 km, vom executa lucrări de relocare a utilităților și de eliberare a amplasamentului din cadrul câmpului petrolier Suplacu de Barcău, au scris reprezentanții companiei pe rețelele de socializare.
Contractul a fost atribuit firmei de construcții Erbașu în cursul lunii septembrie 2023, acesta fiind semnat în noiembrie 2023. Valoarea lucrărilor, finanțat prin fonduri europene nerambursabile este de 884 de milioane de lei, constructorul având la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 pentru lucrări) pentru finalizarea tronsonului.
Proiectul prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte.
Contract reziliat în urmă cu 12 ani
Proiectul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș, și mai departe până la Borș, fusese abandonată în 2013 când ministrul PSD de atunci Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul fusese construit aproape 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8 km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume. Ulterior, CNAIR a scos la licitație proiectul, l-a contractat în 2015 cu o asociere spaniolă (Corsan – Corviam Construccion – SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL ) pe circa 701 milioane de lei, dar în 2016 l-a reziliat din cauza mobilizării slabe a constructorului, a relatat Monitorulcj.
În decembrie 2020, a fost scos din nou la licitație proiectul Suplacu de Barcău-Chiribiș, în martie 2021 au fost depuse patru oferte, iar în luna septembrie al aceluiași an, asociația Construcții Erbașu – Vahostav – SK A.S., a fost desemnat câștigătoarea licitației cu o ofertă în valoare de 542 de milioane de lei. Au fost depuse contestații, iar licitația nu a fost încheiată cu semnarea unui contract.
În iulie 2022, fostul ministru Cătălin Drulă acuza conducerea de la Transporturi că a anulat licitația, deși ministrul Grindeanu a susținut că ofertele sunt la reevaluare și că se va da un câștigător până în august. În cele din urmă licitația a fost anulată și meciul s-a mutat în instanțe, pe contestarea deciziei de anulare, a mai relatat Monitorulcj.
Citiți principiile noastre de moderare aici!