Constructorul a demarat marți lucrările la Centura Sânmartin, un proiect de 30 de milioane de euro, finanțat cu bani europeni.
Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, lățimea drumului fiind de 10 metri. De-a lungul centurii este prevăzută o pistă de biciclete cu o lățime de 3 metri.
[eadvert]
Potrivit lui Călin Roman, directorul Construcții Erbașu, lucrarea lungă de 8 kilometri (dacă se iau în calcul și bretelele de legătură), va fi gată în decembrie 2023. El a precizat că prouectul are două structuri mari, una fiind legătura cu centura Oradea, iar cealaltă, legătura cu drumul județean din zona Băile 1 Mai. „Ne așteptăm ca în decembrie anul viitor proiectul să fie recepționat. Avem fond de lucru, ne putem organiza să terminăm”, a declarat Roman.
„Principalele probleme legat de congestia traficului sunt legate de zona metropolitană și tranzitarea orașelor, pe relațiile principale, de exemplu Cluj – Oradea”, a precizat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor. El a adăugat că drumul de legătură Oradea – Sânmartin face parte din pachetul de proiecte de infrastructură, „care să asigure un trafic mai bun în zona metropolitană și să reducă acidentele”. „Practic acest drum va prelua o parte din traficul care merge prin centrul comunei Sânmartin și prin Băile Felix.
Datorită constrângerilor generate de dezvoltările din ultimii 10 ani, suntem în situația în care trecem, în două zone, mai aproape de case”, a spus Bolojan, care a adăugat că drumul se suprapune, 400 de metru, peste o stradă din zona rezidențială a Sânmartinului.
„Traseul va porni din strada Iancu de Hunedoara din Oradea și va ocoli atât localitatea Sânmartin, cât și stațiunile Băile 1 Mai și Băile Felix. Sunt prevăzute 3 poduri, 2 pasaje supraterane, un viaduct și trei intersecții giratorii.
Suplimentar, pentru a asigura conectarea dintre DN76 și noua șosea de centură, este prevăzut și un drum de legătură de aproximativ 900 de metri lungime, în dreptul girației de la intrarea în localitatea Sânmartin, în cartierul numit popular «Cartierul ANL»”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă. Valoarea proiectului este de 148.940.166,91 lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.
Trimite articolul
XVa fi util cu siguranță… dar centurile Oșorhei și Biharia nu se mediatizează deloc deși ar fi mai urgente decât ăsta de la Sânmartin.
Asta da vitea. Viteza melcului turbat…