Așa cum Bihon.ro a mai relatat, pasajul va fi construit la intersecția cu drumul spre localitatea Fughiu, Centura Oșorhei și DN1, având lungimea de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație. Pentru proiectarea pasajului sunt prevăzute 3 luni și 10 luni pentru execuție.
Potrivit președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, cea importantă lucrare pregătitoare al acestui proiect este cea de amenajare a bretelei care va prelua traficul care vine dinspre Cluj spre centura Oșorhei, astfel încât să nu se mai circule prin actualul sens giratoriu. În luna decembrie, constructorii vor începe forajele la piloții viitorului pasaj.
În această lună, constructorii vor desfășura lucrări pentru amenajarea acestei bretele, excavările fiind deja începute. Noua șosea va avea două benzi, urmând ca traficul dinspre Cluj spre Oradea să fie deviat cu ajutorul acestuia spre centura Oșorhei.
În cadrul unui live de pe șantier, Bolojan a precizat că „ne propunem ca până la finalul lunii noiembrie această bretea să fie realizată”.
„Din data de 2 decembrie, tot traficul va fi deviat pe centura Oșorhei, iar mașinile care vin dinspre Cluj înspre Oradea vor intra în oraș pe noul drum. În cursul lunii decembrie, vor începe lucrările de foraj la pasaj, având 6 piloni de sprijin, la fiecare dintre piloni fiind câte 4 piloți care vor fi forați la o adâncime de 25 de metri. Foreza care va fi adusă va fora cam 3 piloți pe zi, deci înseamnă că în două săptămâni toți piloții vor fi forați. Nu se va mai circula pentru că nu va mai permite șantierul să se circule și constructorii vor începe lucrările efectiv din iarnă. Asta înseamnă că în luna iulie 2025 lucrările vor trebui finalizate și pasajul va fi dat în circulație”, a explicat actualul președinte al CJ Bihor.
Pe perioada lucrărilor, accesul în Oșorhei se va face pe centura Oșorhei și apoi pe drumul județean care vine dinspre Copăcel în Oșorhei. Accesul înspre satul Fughiu și în zona Husasău de Criș se va face prin Oșorhei pe un drum provizoriu care va fi amenajat în cursul lunii noiembrie.
Constructorul este asocierea de firme FREYROM (Lider), INTEGRATED ROAD SOLUTIONS SRL, INGINERIE DRUMURI ȘI PODURI S.R.L. și PROCONS GROUP. Aceasta are valoarea de 28.236.923,35 lei, fără TVA, fiind finanțat prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.
Citiți principiile noastre de moderare aici!