[eadvert]
FOTO: ALEXANDRU NIȚESCU
Mișcare de utilaje grele pe șantierul pasajelor subterane din Centrul Civic. Una dintre foreze a fost mutată pe amplasamentul pasajului care va ieși lângă Parcul 1 Decembrie, în zona blocului turn.
E vorba de structura numită pasajul 5. Până marți, pe șantierul din fața catedralei fuseseră forați 1760 piloți din aproximativ 2200, câți se estimează că ar fi nevoie pentru toate pasajele.
„În privința celorlalte pasaje, mai avem două breșe deci nu putem spune clar că vreo structură e terminată, la fiecare lipsesc câte 2-3 piloți”, spune Sebastian Marchiș, șeful Direcției Tehnice din Primăria Oradea.
Odată date în folosință pasajele subterane din Centrul Civic, traficul rutier va fi distribuit atât prin noile structuri cât și pe drumuri la suprafață. Astfel, pe direcția dinspre Nufărul, se va coborî în pasajul 1 care are trei benzi, una specială pentru autobuz. Undeva după catedrală, se poate ieși din pasaj la suprafață, pe rampa spre strada Clujului, unde se va intra pe șoseaua de suprafață, pe traseul de acum.
De asemenea, din pasajul 1, la catedrală se poate continua înainte în pasajul subteran 2, care va scoate traficul pe o rampă, spre Podul Dacia. Din direcția inversă, de pe Averescu, se va putea intra în pasajul subteran 4, care va scoate traficul spre pasajul 3, care dă spre Nufărul, sau, la Parcul 1 Decembrie, spre centru. Va rămâne la suprafață accesul rutier de pe Averescu – spre centru, pe traseul actual: pe Aleea Gojdu, ori pe strada Cele 3 Crișuri – Independenței – Piața Unirii.
Strada Independenței va rămâne cu dublu sens, accesul de pe aceasta spre B-dul Magheru-Gară va rămâne la suprafață. Din pasajul 3, cu direcția de mers spre Nufărul, se va putea ieși la colțul Parcului 1 Decembrie, în pasajul 5, care va conduce traficul spre centru sau se va putea înainte spre Nufărul. Invers, dinspre centru, pe lângă parc, spre Nufărul, traseul rutier va rămâne la suprafață, pe actualul amplasament al șoselei, a explicat directorul tehnic.
Trimite articolul
XDe aproape o lună camera web de pe blocul turn este dereglată. Cei de la RCS&RDS nu au de gând să o pună la loc ? Am putea să vedem pe viu cum evoluează lucrările.
-
… nu sa o “puna la loc”!
Ia sa ne explice “seful directiei tehnice” cum o sa mergem dinspre Nufarul spre centru prin pasajele/transeele de un grotesc instagramabil….
Ca sa platim taxele, alea si mai mari la anul, evident.
Pentru dezoltare, bineinteles.
-
“fjhfjfgj” ești cam prostuț tu nu trebuie sa ajungi in centru ci la tine la tara de unde ai venit, căci oraș dezvoltat nu-ți priește de loc, tu ai fi mulțumit se pare daca nu s-ar face nimic, dar noua majorității ne place că se face cu tot deranjul și împotrivirea celor care nu le place.
-
“E bine ca se face”
Ce bine, se cheltuie o tona de bani ca sa faci traseele mai complicate decat erau inainte. Vai ce bine ca se face.
Daca n-ai avea zambetul ala tamp, nici n-am sti cine esti. -
de unde stii tu ca la majoritatea ne place, numai tampitulde drop vorbeste in numele tuturor, esti ceva sluga postaca?
-
Și dinspre Cantemir spre Centru cum se va proceda? Se va ieși din direct în sensul giratoriu de la colțul podului unde se vor întâlni cei care vor veni dinspre centru pe lângă Gojdu să meargă spre Magheru și spre Clujului? Deci un nou punct de conflict dat fiind si prezența tramvaiului.