„Sunt 15.000 de navetiști care vin în Oradea cu autobuzele sau trenurile, iar 10.000 cu mașinile personale. De dimineață, când dânșii vin sau după-amiază, când ies din municipiu, avem probleme de intrări sau ieșri din municipiu. Sunt minute întregi care înseamnă pierderi de timp, bară la bară. Sper că acest drum va ușura un pic circulația”, s-a exprimat ieri primarul de Oradea, Ilie Bolojan, cu ocazia inaugurării noului drum Oradea – Sântandrei. Contractat inițial pentru 6,8 milioane de lei și ajuns la 9 milioane de lei, după plata lucrărilor suplimentare, drumul a fost finanțat din bugetele locale ale celor două UAT, prin structura numită Zona Metropolitană Oradea.
Alături de primarii Bolojan și Mărcuș, la evenimentul de duminică au mai participat reprezentantul Drumuri Bihor, Dorel Crăciun, deputații PNL Gavrilă Ghilea și Ioan Cupșa, respectiv viceprimarul de Oradea, Florin Birta.
Pentru 2020, primarul Bolojan își propune legarea noului drum Sântandrei – Oradea, proaspăt inaugurat duminică, printr-un pasaj subteran la intersecția cu Centura Oradea.
„Lucrăm la un pasaj rutier care să subtraverseze calea ferată și centura cu acces direct de pe Meștegugarilor sau de pe Cazaban. Urmează ca până în primăvară proiectanții să ne spună soluția optimă și să pornim lucrările din 2020. Ne dorim o traversare mult mai bună de pe Șoseaua de Centură și un acces important către această zonă din spatele gării Ioșia, care se va dezvolta foarte mult în anii viitori, având și viitorul traseu dintre municipiul Oradea și Zona metropolitană”, a declarat primarul de Oradea. De asemenea, primarul Bolojan așteaptă ca CNAIR să realizeze pasajul suprateran peste trecerea la nivel cu calea ferată de la intrarea în Oradea dinspre Calea Sântandreiului.
Vor centură în Sântandrei
În continuare, acesta a făcut referiri și la planurile comunei Sântandrei. „Am discutat cu domnul primar (Ioan Mărcuș – n.red.) și, din câte am înțeles, vor realiza documentația pentru centura Sântandreiului, care să permită celor care vin de exemplu din zona Toboliu din zona Giriș să treacă spre Oradea, fără să mai traverseze localitatea Sântandrei, aglomerând foarte mult pe axa principală. Această lucrare va intra efectiv să se execute deodată cu pasajul subteran care va traversa calea ferată și Centura și, sperăm noi, sau vom finanța aceste lucrări din axele viitoare care vor permite finanțarea drumurilor din municipiul reședința de județ către zonele metropolitane sau dacă nu, am căzut de acord asupra unei finanțări din bugetele locale, în așa fel încât aceste proiecte să fie realizate”, a ținut să mai spună Ilie Bolojan.
Rămâne de văzut care va fi traseul ales de primarul Mărcuș și de consilierii locali pentru viitorul drum dedicat scoaterii traficului greu din comună, astfel încât să nu fie afectată frumoasa luncă a Crișului din intravilanul comunei, aflată nu departe de noile dezvoltări imobiliare.
Mai e de lucru în comună
Un aspect mai puțin plăcut al noului drum: faptul că noua arteră ajunge în Sântandrei destul de departe de drumul județean ce trece prin centrul comunei. Ajungând pe strada Râtului, într-o zonă rezidențială mai nou dezvoltată cu drumuri înguste și cu Crișul Repede în imediata proximitate, șoferul mai puțin familiarizat cu harta Sântandreiului poate avea dificultăți în a ajunge pe principala axă de transport din comună. Primarul de Sântandrei mizează, totuși, pe asfaltarea noilor drumuri din comună și, implicit, o mai bună conectare a drumului județean ce traversează comuna cu noul drum. Inclusiv prin drumul de lângă magazinul Profi, ce iese în noul drum Oradea – Sântandrei, după un traseu de aproape un kilometru, pe pietriș.
Citiți principiile noastre de moderare aici!