Acești copii au diferite dizabilități, cum ar fi : deficienţă mintală uşoară, moderată, severă sau profundă, autism, deficienţe senzoriale (hipoacuzie), ADHD; toți suferind și de alte deficiențe asociate : tulburări comportamentale, tulburări de învățare, tulburări de atenție, handicap locomotor de diferite grade (hemipareze, parapareze, etc.), epilepsie, sindrom Down, autism, tulburări afective, hospitalism, etc.
„295 de motive care ne-au adus aici.. Cele trei săptămâni din decembrie în care am stat la căsuța Rotaract în așteptarea orădenilor, care nu au întârziat să apară, nu au fost în zadar. Bunătatea orădenilor a fost simțită zi de zi, astfel, în urma proiectului ”O cană de fericire” 2015, am reușit să ne atingem scopul de a dota o cameră de terapie pentru copiii cu dizabilități de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Orizont”, Oradea”, spune Cipriana Iancu, responsabil comunicare Rotaract Club Oradea. Misiunea Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă ”Orizont” Oradea este integrarea și angajarea acestor copii cu dizabilități multiple în acțiunile de recuperare, în programe de terapie complexă și integrată.
Centrul a inițiat și a înființat prima clasă cu frecvență redusă din învățământ special în Bihor. În acest sistem de educație sunt inclusi elevi-adulți cu deficiență mintală între 19-30 de ani, care din diferite motive sociale sau de sănătate nu au fost școlarizați deloc sau nu și-au finalizat studiile primare și gimnaziale.
Majoritatea elevilor provin din centre de plasament – sunt copii abandonați de familie la vârste fragede. O altă categorie de elevi provin din familii dezorganizate, cu situații sociale și economice precare. Recuperarea acestor elevi cu deficiențe minate și tulburări asociate, presupune intervenții de specialitate și multă muncă în echipă a specialiștilor angajați în școala nostră: profesori psihopedagogi specializați în diverse terapii, logopezi, kinetoterapeuți, psihologi, profesori educatori, care își desfășoară activitatea atât în sălile de clasă, cât și în cabinete specializate (cabinete logopedice, sală de kinetoterapie, sală pentru educație senzorială, sală de ludoterapie, sală pentru educarea psihomotricității, etc.).
Programele de intervenţie personalizată elaborate de către cadrele didactice în strânsă colaborare cu personalul de specialitate: medic, asistent medical, asistent social, psihopedagogi şi psihologi, întotdeauna sunt adaptate la cerinţele speciale ale fiecărui elev. Acestea facilitează progresul şcolar, contribuie la îmbunătăţirea calităţii şi eficacităţii sistemului de socializare şi educare a elevilor cu nevoi speciale. Centrul Școlar şi-a asumat responsabilitatea privind educarea şi reabilitarea elevilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!