Ultimele două contracte au fost semnate între Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea S.C. Arex Lider Company SRL, S.C. Baicons Impex SRL și 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA. Valorea celor două contracte se ridică la 29.142.313,18 lei, fără TVA, pentru consultanță și supervizare pe tronsoanele Cluj Napoca – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2).
[eadvert]
Consultanța și supervizarea etapelor de proiectare și execuție lucrări se vor realiza pe intervalul de stații Cluj Napoca – Aghireș – Poieni, în lungime totală de 66,94 km, de la km 500+749 – km 531+160 (lotul 1), respectiv km 531+160 – km 567+690 (lotul 2), iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni, pentru fiecare. Valoarea contractelor de consultanță și supervizare pentru Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș este de 13.383.766,55 lei, fără TVA, iar pentru Lotul 2 Aghireș – Poieni este de 15.758.546,63 lei, fără TVA, potrivit clubferoviar.ro
Valoarea contractelor
CFR SA a semnat, la finalul anului trecut, toate cele patru contracte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare totală de 7.68 niliarde de lei, fără TVA:
Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș – 1.611.475.802,43 lei, fără TVA
Lotul 2 Aghireș – Poieni – 1.535.202.975,30 lei, fără TVA
Lotul 3 Poieni – Aleșd – 2.117.167.899,08 lei, fără TVA
Lotul 4 Aleșd – Frontieră – 2.416.850.365,99, fără TVA.
De asemenea, prin semnarea acestor ultime două contracte pentru loturile 1 și 2, valoarea totală a celor patru contracte de consultanță și supervizare, încheiate de CFR SA în această lună, este de 71,23 milioane de lei, fără TVA:
Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș – 13.383.766,55 lei, fără TVA
Lotul 2 Aghireș – Poieni – 15.758.546,63 lei, fără TVA
Lotul 3 Poieni – Aleșd – 19.588.700 lei, fără TVA
Lotul 4 Aleșd – Frontieră – 22.501.700, fără TVA.
Lucrări din cadrul megaproiectului
Principalele obiective feroviare ale acestui program sunt:
– electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h;
– modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe;
– reabilitarea a 5 tuneluri feroviare;
– 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate;
– modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire;
– construcții de clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea;
– construcții de clădiri de exeploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea,dar și în Hm Ciucea, Hm Lacu Crișului, Hm Butan;
– modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel;
– sistemul eurupean de management al traficului (ERTMS) pe întregul tronson;
– lucrări specifice protecției mediului.
Trimite articolul
XNuci dacă o făcea de la zero nu dura atât timp aproape 8 ani, iar prețul este enorm de mare 7,68 miliarde de lei, iar viteza după modernizare f. mica 160 km/ora, așa se cheltuie la noi banii pe lucrări f. scumpe umflate de câteva ori, de parcă am fi cea mai bogată tara din lume, ce fac pun sine și aur de costa așa de mult, iar lucrările sa dureze 9 ani de zile, este inadmisibil.
-
👍👍👍
-
multi nu o mai apucam sa ne plimbam cu trenul..9 aaniii??
-
-
Tu esti ceva expert constructor cai ferate?
-
Ca sa crești viteza la mai mult de 160 kmh îți trebuie linie HSR cu semnalizările aferente… proiect care ar costa cel puțin dublu!
Linia se reface de la zero, tot ce exista acum în teren se scoate afara și se face din nou!-
mai bine dai dublu decat sa lucrezi degeaba.
-