[eadvert]
Două asocieri de firme sunt interesate de realizarea centurii Beiuș, etapa a II-a. La licitația organizată de Consiliul Județean Bihor au depus oferte asocierea Drum Asfalt (Leader), Ile Viorel Construct și asocierea Trebor Drum Construct (Leader), Inrotur, Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93.
Valoarea totală estimată a proiectului este cuprinsă între 16,3 milioane de lei și 17.9 milioane de lei.
„Urmează evaluarea tehnică și financiară a ofertelor”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă.
Etapa II a Centurii Beiuș va avea o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani și două benzi, câte una pe sens, din DN76. Noul tronson va face legătura între centura Beiuș și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și va asigura accesul către viitorul Parc Industrial Beiuș.
„Cei care vin dinspre Roșia și vor să meargă spre Ștei, nu mai trebuie să tranziteze Municipiul Beiuș, ci vor putea să meargă pe această centură și să evite ambuteiajele din municipiu. Scopul va fi să ajungem din urmă lucrările de la Centura Beiuș. Aceea este mai complexă, pentru că presupune viaducte și pasaje. Acest braț nu are decât niște sensuri giratorii, unul pentru accesul în parcul industrial, celălalt la intersecția cu drumul județean spre Delani”, a explicat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.
Drum Asfalt construiește centura Beiuș – etapa I
Lucrările la centura Beiuș – etapa I au început în luna februarie 2023, acestea fiind realizate de asocierea Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt.
„O lucrare foarte grea, mai grea decât lotul Biharia – Chiribiș (n.red. Autostrada 3)”, a declarat pentru Jurnal bihorean Beniamin Rus, proprietarul firmei Drum Asfalt. Valoarea contractului este de peste 269 de milioane de lei. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție „Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș” a fost stabilită la 18 luni, de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supra lărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Însă finanțarea nerambursabilă poate fi accesată doar până la finalul acestui an, motiv pentru care lucrările se realizează sub presiunea timpului.
„Problema cea mai neplăcută este că avem finanțare până la sfârșitul acestui an”, a subliniat președintele CJ Bihor la începutul anului. El a adăugat atunci că „va trebui să găsim formule pentru a vedea cum închidem această lucrare, să găsim formule să continuăm finanțarea”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!