[eadvert]
Locuitorii din zona centrală au respirat usurați în această vară, când au văzut că străzile sparte în urmă cu mai bine de un an au început să fie asfaltate. De altel, Primăria Oradea a anunțat în luna iunie că lucrările de modernizare se apropie de final, muncitorii turnând la vremea respectivă stratul de uzură pe carosabil și trotuare.
Dar după ce a asfaltat, firma Leko s-a făcut nevăzută. Abia în urmă cu o săptămână muncitorii au revenit pe amplasament să termine lucrarea, care, potrivit Companiei de Apă Oradea, ar trebui închisă în luna noiembrie.
Astfel, zilele trecute se lucra la montarea semnelor de circulație și la trasarea marcajelor pe carosabil. Doar că, pe str. General Leonard Mociulschi, la o zi după ce au venit și au trasat trecerile de pietoni, aceiași muncitori au venit și au spart atât carosabilul, cât și trotuarul. Au spart pentru a mai pune o gură de scurgere pentru apa pluvială, deși locuitorii din zonă au semnalat încă de la turnarea asfaltului că la fiecare ploaie apa băltește, pentru că gura de scurgere a fost montată… după un stâlp al Electrica. Chestionat dacă această nouă intervenție se face pentru că lucrările au fost făcute prost, purtătorul de cuvânt al Companiei de Apă Oradea, Alin Sas, ne-a dat asigurări că nu este așa.
Potrivit sursei citate, „situația progresului fizic al lucrărilor realizate până la data de 31.08.2023 este de 89,00%”.
„Pe străzile Coziei, Garoafei, Mărăști, Mimozei, Moților, George Topârceanu, Ion Vidu, Arany Janos, I.L. Caragiale, P-ța 1 Decembrie, Bacăului, Alexandru Vaida Voievod, General Leonard Mociulschi, Privighetorii, Titu Maiorescu lucrările sunt finalizate”, a transmis CAO.
Cu toate că în teren lucrurile nu stau chiar așa. Mai sunt încă porțiuni mici care au rămas neasfaltate, un trotuar de la colțul străzilor Mărăști și Mociulschi este spart și ocupat de un cablu electric care iese fix prin mijlocul trotuarului, locurile lăsate libere pentru plantarea de arbori sunt pline de gunoaie, iar bordurile care le demarcau sunt sparte și căzute. Plus burlane încă neconectate. La asta se adaugă și starea deplorabilă în care încă se află spațiile verzi de-a lungul străzii Armatei Române, distruse de muncitori în timpul lucrărilor.
Lucrări de 40 de milioane
Contractul pentru înlocuirea rețelelor de apă și canalizare, cu finanțare europeană – CL11R „Extinderea și reabilitarea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare menajeră în zona de SE a municipiului Oradea” a fost semnat în aprilie 2022. Ordinul de începere a lucrărilor a fost 16 mai 2022, iar termenul de finalizare este 17 noiembrie 2023, după ce contractul a fost prelungit cu patru luni. Valoarea totală a lucrărilor este de aproape 40 de milioane de lei.
Proiectul prevede extinderea și reabilitarea sistemului de alimentare cu apă pe străzile: Coziei, Garoafei, Titu Maiorescu, Mărăști, Mimozei, Moților, George Topârceanu, Ion Vidu, Arany Janos, I.L. Caragiale, P-ța 1 Decembrie, Cloșca, Nicolaus Olahus, Privighetorii, Constantin Tănase, Sucevei (Evreilor Deportati), precum și extinderea și reabilitarea sistemului de canalizare pe străzile: Moților, Bacăului, Coziei, Garoafei, Titu Maiorescu, Mărăști, Mimozei, Gen. Leonard Mociulski, George Topârceanu, Alexandru Vaida Voievod, Ion Vidu, I.L. Caragiale, Arany Janos, P-ța 1 Decembrie, Cloșca, Erou Marius Cosma, Privighetorii, Constantin Tănase, Grigore Ureche, Beiușului, Nicolaus Olahus, Parcul „Nicolae Bălcescu”, George Enescu. „Pe străzile Nicolaus Olahus, Beiușului, Cloșca, Erou Marius Cosma, Constantin Tănase, Evreilor Deportați și George Enescu sunt demarate lucrările de refacere a sistemului rutier”, ne-a transmis CAO. Lucrările au o garanție de 36 de luni de la finalizarea lucrărilor.
Proiect început cu stângul
După demararea lucrărilor, anul trecut, cam în perioada în care acestea ar fi trebuit finalizate, autoritățile au decis să extindă proiectul cu refacerea canalizărilor pluviale. Edilii au invocat atunci faptul că, abia după ce au fost făcute săpăturile la rețelele de apă și canalizare, au observat cât de distrusă e canalizarea pluvială. Însă ceea ce a venit ca o surpriză pentru municipalitate era un fapt cunoscut de ani de zile de riveranii care au acuzat în repetate rânduri că orice ploaie mai serioasă le inundă beciurile, semn clar că sistemul municipal de drenaj pluvial nu funcționa.
Plantează 90 de arbori în 62 de carote
În timpul lucrărilor, pe străzile incluse în proiect au fost tăiați mai bine de 30 de arbori maturi, cu motivul că „nu pot fi integrați în noul profil al străzii modernizate”. La asta se adaugă micile petice de spații verzi care acum au fost asfaltate. Chestionată pe această temă, Primăria Oradea a dat asigurări că urmează să planteze arbori noi, mult mai mulți față de ceea ce exista înainte de tăieri. Nici acum autoritățile nu știu ce fel de specii vor fi plantate.
„Pe străzile afectate de lucrările de «Extindere si reabilitarea rețelelor de alimentare cu apa si canalizare menajera in zona de SE a municipiului Oradea», unde au existat spații verzi, acestea vor fi refăcute. Spațiile verzi afectate de lucrări vor fi refăcute prin carote, fiind sunt propuși pentru plantare un total de 90 arbori, după cum urmează: str. Mimozei – 27 buc., str. General Leonard Mociulschi – 25 buc., str. George Topârceanu – 14buc., str. Alexandru Vaida Voievod – 29 buc, str. Ion Vidu – 4 buc.”, ne-a transmis Biroul de presă al PMO.
Doar că Jurnal bihorean a constatat că pe străzile respective au fost lăsate doar 62 de carote pentru plantări.
Treceri de pietoni pentru toată lumea
Autoritățile nu au făcut economie la trecerile de pietoni pe străzile nou modernizate. Pe cele cuprinse în prima parte a proiectului, au fost desenate în jur de 25 de treceri de pietoni, astfel: str. Alexandru Vaida Voievod – 5 treceri, str. Mărăști – 4 treceri, str. Mimozei – 4 treceri, str. George Topârceanu – 3 treceri, str. Coziei – 4 treceri, str. General Leonard Mociulschi – 5 treceri. Pe majoritatea străzilor enumerate, limita de viteză este de 30 km/oră.
Trimite articolul
Xsa va fie rusine. incepand de la firma contractata pana la reprezentantii orasului toti sunt complici si responsabili de aceste absurditati. suntem in 2023 la sfarsit, totusi. de ce e asa de greu ca sa organizam o lucrare de la inceput pana la sfarsit? penibil. sper ca nu au turnat asfaltul direct pe noroaiele din acele strazi centrale…ca te astepti si la asta din partea lor. vsm
Inainte stateati in noroi, atunci nu era bai?
-
Asa-i! Ce contribuabili tupeisti, carcotasi si nerecunoscatori. Au voie sa deschida gura doar pt osanale.
-
sandu2100 si tautu, recunoasteti ca voi ati facut lucrarea. Muncitori necalificati ce sunteti!
-
Mai citiți cu atenție ce am scris, va rog. Dacă nu reiese ca e ironie, asta e. Pot doar sa-mi recunosc nepriceperea.
-
-
-
Nu toata lumea sta in noroi, prostovane ! Tu te balacaresti pe unde apuci: ba in noroi, ba in laturi !
-
Tu stateai in noroi in satul tau
-
Exact !
Ma intreb si eu cine plateste toate aceste lucrari a lui Dorel cine este cretinul care a semnat de preluare ?
Pe Birta se pare ca nul intereseaza nici bani cheltuiti nici disconfortul creat il intereseaza cum sa mai castige un mandat la anul ca sa mai imparta la firmelor de casa niste banuti din care sai revina si lui, Leko, Dumexim si se mai stiu si altii tot aceasi cum ar fi Trebor care a facut lucrari pe deal stiti voi unde lucrari unde au pus jumate materialul din proiect si au incaseze toti banii de unde au dat stiu ei unde lucrari care vor fi reluate fix dupa ce expira garantia si iar disconfort si iar praf si iar bani din bani prostilor care platesc anual taxe si impozite fara comentarii
Povesteste P.M.O.
O porcarie de proiect, orice strada noua e ingustata, plus borduri puse pana in coltul strazii, ca nu poti vira fara sa urci cu roata pe bordura, sau sa iesi larg pecontrasens. Numai vedeti bordura de pe Calea Averescu spre Magheru, paraca e viraj la 90 grade, nu puteau sa o faca mai lina? Bolojan a adus taranii si prostii la putere
Sabau parcă ai fost șef la Ambulanță fara experiență sau ceva legat de Ambulanță sistem medical :::::))))
Sandu2100…te asigur ca înainte nu stătea nimeni în noroi acolo… nu mai arunca vorbe….cei care au scris articolul au dreptate, firma Leko cred ca duce lipsa de un manager care sa organizeze cu cap lucrarea- tamponări, jenti crăpate cu străzi nefinalizate la conexiunea cu Sucevei sau Armatei Romane pagube de care nimeni nu zice nimic…dar avem treceri de pietoni cât pentru o metropolă.
-
Eu nu gresesc, primesc datele de la primarie, eu spun din sursa directa
-
Am ajuns să-l pângem pe Filip. Se făcea puțin, dar de calitate și, “cu cap”, se pare. Ăștia-s niște netrebnici.
-
sandu greseste intentionat, ca e propaganda, trompeta partidului