Alături de pompieri, poliţiştii bihoreni au fost extrem de solicitaţi să ofere informaţii şi sfaturi utile în viaţă, în săptămâna „Şcoala altfel”.
Vineri, copii din clasele a III-a şi a IV-a de la Şcoala Dacia şi liceeni de la Colegiul Naţional Emanuil Gojdu au beneficiat de atenţia şi cunoştinţele poliţiştilor.
Elevii au vizionat două filme cu imagini dure, dar extrem de educative, unul pe temă rutieră şi altul despre cum trebuie să se comporte o persoană care este martor la o infracţiune.
Filmele au fost apoi dezbătute de copii împreună cu poliţiştii de la Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, cu scopul sublinierii importanţei prevenţiei victimizării copiilor în accidente rutiere şi a dezvoltării simţului civic în rândul minorilor.
Au prins infractorul
Copiii au fost apoi provocaţi să facă faţă unei potenţiale infracţiuni de tâlhărie. Poliţiştii au simulat un furt de poşetă, iar copiii au fost stimulaţi să ajute în realizarea portretului robot al infractorului. Elevii au dat informaţii corecte despre aspectul „infractorului”, portretistul renumit al Poliţiei Bihor, Florin Lăzău, întocmind portretul robot. Lăzău s-a declarat foarte mulţumit de atenţia copiilor care au reuşit să reţină detalii despre fizionomia „infractorului”. Ulterior, copiii au comparat „infractorul” (un poliţist) cu portretul făcut pe baza informaţiilor date de ei şi au realizat mai lesne în acest mod importanţa datelor ce trebuie furnizate poliţiştilor într-o situaţie reală.
La fel ca alte grupuri de copii, elevii de la Dacia au avut apoi posibilitatea să vadă exerciţii demonstrative în curtea Inspectoratului Judeţean de Poliţie Bihor, „la fel ca în filme”.
O.Ş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!