Apropierea sezonului de iarnă, şi implicit al concediilor specifice, îi face pe reprezentanţii CJPC Bihor să îi atenţioneze pe consumatori cu privire la informaţiilor conţinute de pachetele de servicii turistice ahiziţionate. „Consumatorii trebuie să solicite, în scris, agenţiei de turism, înainte de încheierea contractului, informaţii complete despre întreg pachetul de servicii pe care doresc să-l achiziţioneze”, a precizat Giani Bura, comisar şef adjunct al CJPC Bihor. Este vorba despre localitatea de destinaţie; ruta de parcurs; mijlocul de transport utilizat şi caracteristicile acestuia; tipul unităţilor de cazare şi informaţii în legătura cu acestea; serviciile de masă oferite; durata programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, asigurări de sănătate necesare; cuantum avans şi termen pentru achitarea restului de plată; etc.
Obligaţiile agenţiei
Agentia de turism este obligată să pună la dispoziţia turistului, în termenul stabilit prin contract, înainte de data plecării, mai multe informaţii. Acestea se referă la orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract. Consumatorii trebuie informaţi şi despre denumirea, sediul, adresa, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului, cele ale autorităţilor locale care pot ajuta turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentanţe sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului. Agenţia de turism trebuie să mai ofere informaţii despre posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistenţă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.
Contractul încheiat între consumator şi agenţia de turism trebuie să cuprindă clauze concrete: destinaţia călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durata şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul de transport utilizat, datele, orele şi locurile de plecare şi sosire, la ducere şi la întoarcere. În cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, contractul trebuie să cuprindă adresa şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire. De asemenea, nu trebuie să lipsească informaţii despre serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun, dar nici condiţiile de modificare şi de reziliere a contractului. Contractul mai trebuie să conţină o clauză despre răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.
„Consumatorii care au nelămuriri la semnarea contractelor se pot adresa CJPC Bihor”, a subliniat Giani Bura.
Reclamaţiile se pot adresa către CJPC Bihor: personal sau prin expedierea unei petiţii la adresa Oradea, str. Sucevei, nr.4/A, prin fax: 0259/431817 sau prin email: bihor@opc.ro; reclamatii.bihor@opc.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!