În ultima săptămână, DNSC a primit multiple notificări de la utilizatori care s-au confruntat cu astfel de capcane online care aveau branding-ul Lidl România, CFR Călători sau Catena-Farmacia Inimii.
[eadvert]
Ca și în cazurile precedente, încercarea de păcălire a utilizatorilor păstrează aceiași pași: promit un premiu consistent, între 2.000 şi 8.000 de lei, pentru a participa la un concurs fals în care potențiala victimă trebuie să răspundă la câteva întrebări generice despre experiența avută în interacțiunea cu farmacia /supermarketul/ instituția vizată.
Ulterior, redirecționează utilizatorii către diverse site-uri potențial malițioase unde li se cer date sensibile și cer totodată victimei să răspândească mai departe mesajul către contactele sale de WhatsApp.
De urmat
Specialiştii în cibernetică recomandă să evitați accesarea de link-uri din surse necunoscute. Verificați-le cu o soluție de securitate.
O companie care organizează o activitate promoțională în România nu ar comunica în altă limbă. În toate cazurile textul este în limba engleză, iar acesta ar trebui să fie un indiciu clar că este vorba despre o tentativă de scam. Verificați mereu existența promoțiilor pe canalele oficiale ale organziațiilor vizate și fiți atenți la domeniul site-ului pe care tocmai l-ați vizitat pentru a participa la astfel de concursuri! Este destul de clar că un domeniu de tipul ‘pf7bg[.]cn’ nu poate fi unul oficial.
Nu furnizați date personale, financiare sau de autentificare în speranța că veți primi un premiu!
Antrenează-te pentru a putea evita cele mai pregnante tipuri de atacuri în mediul online pe https://sigurantaonline.ro. Aceasta este o campanie de conștientizare la nivel național derulată de DNSC, Poliţia Română și Asociația Română a Băncilor, alături de parteneri din zona privată precum Microsoft România, BIT Sentine, Attack Simulator, ANIS sau Dekeneas.
Citiți principiile noastre de moderare aici!