Mai mulți utilizatori s-au plâns că au primit mesaje „promoționale” prin care ar intra În posesia unor vouchere de cumpărături sau produse în schimbul răspunsului la un sondaj.
Potrivit Profit.ro, imaginea celor doi retaileri a mai fost folosită în trecut pentru tentative de scam. Prima metodă de înșelătorie se referă la posibilitatea de a câștiga vouchere de 750 de lei. Cea de-a doua metodă de înșelătorie presupune un premiu, și anume o pereche de pantofi sport Adidas.
Ambele metode vizează completarea unui quiz, care odată finalizat, presupune redirecționarea mesajului tuturor persoanelor din lista de contacte din Whatsapp. Asta nu e tot, victima este apoi redirecționată către o grămadă de site-uri malițioase care îi colectează datele și instalează aplicații malițioase pe dispozitivul utilizat pentru completarea chestionarului.
CERT-RO recomandă evitarea accesării unor astfel de link-uri. Tot specialiștii atrag atenția asupra faptului că în cazul unor oferte promoționale sau a unor concursuri organizate online. validarea acestora se va face pe canalele oficiale ale companiilor implicate, inclusiv social media. Lidl a publicat un mesaj pe pagina de Facebook, legat de aceasta metodă de înșelătorie, prin care specifică clar că nu organizează astfel de concursuri sau promoții în această perioadă și atrage atenția utilizatorilor să nu se lase păcăliți de astfel de metode.
Citiți principiile noastre de moderare aici!