S-a întâmplat la Cluj-Napoca și în Brașov, urmând ca la începutul săptămânii viitoare să fie depusă „în toate județele și localitățile în care comitetele pentru situații de urgență au hotărât suspendarea cursurilor față în față din unitățile de învățământ de stat și particulare”, deci și în Bihor.
[eadvert]
Școlile private nu mai pot susține salariile profesorilor, salarii care proveneau din taxele plătite de părinți. Profesorii riscă să-și piardă locurile de muncă, iar copii locurile din școli.
Asociația Școlilor Particulare cere în instanță redeschiderea tuturor unităților de învățământ, de stat sau private, închise prin hotărâri emise de Comitetele județene pentru situații de urgență. Decizia a fost luată în adunare generală a ASP la care au participat reprezentanții a peste 250 unități școlare particulare din toată țara.În Europa, doar România și Lituania au închis școlile. Iar în Marea Britanie, de exemplu, în nici unul dintre scenariile făcute pentru pandemie, adică: grav, foarte grav și catastrofic nu figurează închiderea școlilor și a bisericilor, deoarece acestea nu sunt considerate vinovate de răspândirea virusului.
Pe harta școlilor private în Bihor figurează mai mult de 20 de școli, de la nivel postliceal și până la cel preșcolar. Sunt școli aflate preponderent în Oradea, dar și la Tinăud, Tileagd sau Tinca. Plângerea prealabilă o să fie depusă vineri, 30 octombrie 2020, în Municipiul Cluj-Napoca și în Municipiul Brașov urmând ca la începutul săptămânii viitoare să fie depusă în toate județele și localitățile în care comitetele pentru situații de urgență au hotărât suspendarea cursurilor față în față din unitățile de învățământ de stat și particulare”, anunță Asociația Școlilor Particulare.
Chiar dacă Școala Internațională Agora din Oradea nu e afiliată la Asociația Școlilor Particulare, managerul Alina Manolescu spune că instituția pe care o reprezintă se regăsește în situațiile invocate de această organizație. Cu atât mai mult este frustrantă închiderea Școlii Agora cu cât nu a fost înregistrat nici un caz de infectare cu SARS COV2 în școală. Aceasta și fiindcă condițiile sunt foarte bune. Managerul Alina Manolescu spune că sunt și clase cu 4-5 copii. „Noi am pregătit distanțele cerute. Sunt 2 m între bănci, copilul e singur în bancă. Și programul e în așa fel încât să iasă în pauze pe rând, câte o clasă. Ideea după care ne-am organizat e aceea că fiecare clasă e o ca familie și atunci izolăm familia. Impărțind acest risc de infectare doar cu 9-10 colegi, riscul e mai mic.La grădiniță avem 5 copii în grupa de 40 m pătrați. Le-am asigurat 4,5 m fiecarui copil.
Afară, în curte, la fel. Unde stă grupa mică nu poate sta apoi grupa mare..Am avut noroc să avem spațiu mare la grădiniță să ne putem organiza”, ne explica managerul Alina Manolescu, chiar la debutul anului școlar.
Sunt școli private cu sute de copii.
Înființată în 2007, Winnie Academy găzduiește, conform site-ului unității școlare, peste 360 de copii, cu vârste cuprinse între 1 și 10 ani și un număr de 120 angajați: profesori, psihologi, sociologi, personal medical și personal auxiliar.În prezent, aceasta cuprinde patru locații: Grădinița „Căsuța lui Winnie and Princess”, Grădinița „Winnie Academy”, Grădinița „Winnie Academy Little School” și Școala Primară „Winnie Academy”, fiecare locație, fiind amplasată în diverse zone centrale ale orașului Oradea. Dar în sistemul privat sunt cuprinși copii care provin din toate zonele societății. De exemplu, există școli care vin în întâmpinarea celor cu nevoi cum e Școala Creștină Privată din Cartierul Romilor Tinca.Jb-V.B.
De ce se cere anularea deciziilor Comitetelor pentru Situații de Urgență:
-1. Hotărârile comitetelor pentru situații de urgență sunt nelegale, lipsite de necesitate şi de proporţionalitate, discriminatorii şi nemotivate.
-2. Având în vedere faptul că hotărârile restrâng dreptul la educație garantat de Constituție și de legislația internațională, acest drept nu poate fi restrâs decât cu respectarea prevederilor constituționale: să fie prevăzută de o lege (a), să fie necesară într-o societate democratică (b), să fie proporţională cu scopul vizat (c) şi să nu fie aplicată în mod discriminatoriu (d). Niciuna dintre aceste condiţii nu este îndeplinită.
-3. Măsura închiderii tuturor unităţilor de învăţământ nu este prevăzută de lege. Prevederile constituţionale ale art. 53 sunt univoce: exerciţiul unor drepturi sau al unor libertăţi poate fi restrâns numai prin lege. Hotărârile de guvern şi nici ordinele de ministru nu pot fi considerate legi în sensul art. 53 care să permită restrângerea drepturilor fundamentale. Art. 38 (1) Legea nr. 55/2020 (singura lege organică invocată ca temei al hotărârii) prevede următoarele – Pe durata stării de alertă, activităţile didactice ce impun prezenţa fizică a antepreşcolarilor, preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ se pot suspenda, la propunerea consiliului de administraţie a unităţii de învăţământ preuniversitar.
-4. Suspendarea cursurilor care implică prezenţa fizică a copiilor poate fi luată doar în mod individual în raport de fiecare unitate de învăţământ la solicitarea formulată de consiliul de administraţie şi în condiţiile în care sunt îndeplinite condiţiile de îmbolnăvire în cazul efectivului uneia sau mai multor grupe sau clase.
-5. Măsura închiderii unităților de învățământ nu este necesară într-o societate democratică pentru protejarea sănătăţii publice.
-6. S-a dispus luarea celei mai drastice măsuri posibile fără ca aceasta să fie fundamentată prin raportare la existenţa transmiterii comunitare şi numărul de focare existente în unităţile de învăţământ din localitate, dar şi a altor criterii de risc, astfel cum impune Ordinul comun. În schimb s-a folosit strict criteriul tehnic, reprezentat de rata incidenţei cumulate cu îmbolnăviri Covid-19, a cărui îndeplinire nu presupune luarea obligatorie a măsurii trecerii tuturor unităţilor de învăţământ în scenariul de funcţionare 3.
Trimite articolul
XMă gândesc că cei din clasa întâi acum trebuiau să facă liniuţe, bastonaşe, în perspectiva învăţării scrierii. S-a terminat: anul acesta vom avea primul leat de oameni analfabeţi !
-
Cei care conduc lumea te vrea prost.
Au creat Facebook, Instagram… pentru transformarea oamenilor în vite, în oi.
Totul pentru a se face o programare mentală la nivel global.
Crearea omului de tip nou, fără nicio credință, analfabet și umil, cu capul plecat.
Școlile particulare sa vorbească in nume propriu. Nu și pt cele de stat unde sunt 28 copii la clasa si imposibil de menținut condiții de distanțare. In tarile din Europa incet incet se închid Școlile. Italia anunța astăzi închiderea școlilor. Deci despre ce vorbiți???
Mah, eu le inteleg durerea insa e ca la turism: ce te faci daca clientul nu mai vrea sa vina ca i se pare riscant? Cei de la scolile private stiu din calcule ca TREBUIE sa ai un anumit numar de clienti… care din cauza molimei se poate sa nu-l ai, fara nici o legatura cu statul.
Dar in fine, la cum aplicam noi romanii normele de protectie si mie mi se pare aiurea orice interdictie. Spitalele sunt oricum arhipline, oamenii oricum se prefac doar ca respecta ceva… peste tot nu doar in romania. Asa mai bine nu interzici nimic din lucrurile pe care nu si le interzic singuri oamenii. Doar ruinezi economia fara absolut nici un rost.
Fără supărare, dar în Franța, Germania și în alte tari civilizate, exista autobuze școlare în care elevii care nu au masina la scara, precum și profesorii care nu au autoturism,sunt dusi la școală și înapoi acasă.
În București, elevul și profesorul de rand, ajung la școala gata contaminați din mijloacele aglomerate de transport în comun, adevarate focare de infecție.
Faceți cursuri online și nu mai atentati la sănătatea elevilor, a profesorilor și a familiilor lor,prin încăpatanarea voastră!
-
Vai de învăţatul elevului care face şcoala online ! Efectele nefaste ale acestui “învăţat online” se vor vedea în anii care vin, şi ne vom întreba de ce oamenii au ajuns aşa de inculţi ?! Sigur, susţinătorii şcolii online sunt cei cărora nu le place şcoala deloc, şi dacă ar fi după ei, ar dori să se şi desfiinţeze.
Se intreaba cineva de ce scolile nu sunt odata dotate cu dispozitive pt online – toate – iar mai apoi alegerea de a participa fizic sau online la ore sa fie individuala? Cei convinsi ca nu sunt riscuri sau ca nu se expun la ele calatorind la scoala si inapoi sa mearga pt o educatie de “calitate” in persoana, cei mai precauti sa poata beneficia de online?! De ce nu poate sau nu vrea statul modern sa isi faca treaba si sa ofere aceasta posibilitate? Ca tot vorbeste apoi de responsabilitatea individuala… Desigur bor fi elevi care nu isi permit online pt ca nu au acasa internet sau dispozitivele necesare – dar oricum se fac pasi pt a rezolva aceste situatii, sa le rezolve si practic, nu doar din vorbe. Dar sa dea posibilitatea fiecaruia de a alege cum se poate organiza mai bine cu riscuri minime. Pt cei care vor fizic, vor fi mai libere spatiile de invatat, deci ar avea de castigat toata lumea. Sau am uitat sa gandim practic?! Cat despre ridicarea in slavi a invatatului exclusiv fata in fata, va fi timp de invatat odata ce avem o situatie mai sigura. Omul cat traieste invata. Daca ar pune la punct si curricula aia obosita, facuta ca sa aiba unii ce manuale si caiete speciale sa vanda fortat, s-ar invata mult mai placut si mai cu spor. Si inca ceva, cat sunt inchise pt elevi, scolile au si economii (de ex in primavara, la incalzire). De ce numai plangeri auzim de la invatamant, dar de aceste economii, nimic?!