Oferta a fost depusă de către Societatea Astra Vagoane Călători SA, cu o valoare estimată a unui tramvai de 8,785,612.99 lei, fără TVA, și o valoare estimată a achiziției de 79.070.516,91 lei, fără TVA.
[eadvert]
Această sumă ar putea ajunge la 219.640.324,75 lei, fără TVA, pentru 25 de tramvaie, în cazul în care este activată clauza de revizuire. Finanțarea nerambursabilă este de 100% din PNRR. Termenul de livrare pentru primele nouă tramvaie este între 12 și 18 luni de la ordinul de începere. Dintre acestea, trei sunt bidirecționale, iar șase sunt unidirecționale.
Tramvaiele bidirecționale sunt foarte eficiente, în cazul în care se efectuează lucrări în anumite zone din oraș, putând deservi transportul public, nemaifiind necesară oprirea circulației lor pe tronsoanele respective. Tramvaiele vor fi dotate cu aer condiționat, vor avea podea coborâtă 100% și vor recupera energie la frânare.
Lungimea acestora va fi cuprinsă între 26 și 28 de metri, iar capacitatea minimă de 168 pasageri, dintre care minimum 40 pe scaune. Aceste tramvaie se vor adăuga flotei existente, care cuprinde și cele 20 de tramvaie achiziționate din fonduri europene prin Programul Operațional Regional și livrate în perioada 2020 – 2022.
Cele 9 noi tramvaie vor fi achiziționate în cadrul proiectelor „Modernizarea flotei de tramvaie la nivelul Municipiului Oradea – etapa 1” și „Modernizarea flotei de tramvaie la nivelul Municipiului Oradea – etapa 2”. Cele două proiecte sunt implementate de Primăria Municipiului Oradea prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională.
Trimite articolul
XCred ca nici nu trebuie cautate alte firme producatoare banuiesc ca tramvaile de la Arad sunt la fel de bune ca ULF facut la nemti ,de fapt e aceasi tehnologie Simens din cate stiu eu si in tamvaiele Astra, bani trebuie sa ramana in Romania asta se poate numi dezvoltare arata si modern si sunt moderne si tehnic OTL poate comfirma sau infirma spusele mele si in special vatmani care le conduc apoi calatori
Ne bucurăm că nu au participat turcii sau chinezii.
Este bine sau asa a vrut Dumnezeu ca OTL sa nu impestriteze parcul de material rulat, prin singura oferta depusa in cadrul procedurii de achizitie de tramvaie noi, oferta depusa de singura firma romaneasca producatore de tramvaie, SC Astra Vagoane Calatori SA. Cred ca Parlamentul Romaniei ar trebui sa dea o OUG in vederea sprijinirii intreprinderilor autohtone producatoare de material rulant si nu numai. Daca nu avem productie industriala autohtona nici Dumnezeu nu ne mareste salariile, pensiile si PIB-ul (plusvaloare).
De betoane are nevoie Orade, nu de tramvaie
-
Pai ca sa circule tramvaiele e nevoie de traverse de betoane, sa la tine la Vaslui e tot cu traverse de lemn ????
Salut echipa de conducere a Astra Vagoane pentru tenacitatea cu care a luptat cu birocrația in domeniul achizițiilor publice! Să nu credeți că s- a făcut ordine în acest extrem de important segment,achiziții publice,unde persista impostura,prostia și tembelismul,adica puținii oameni de valoare și de caracter încă sunt dominați de impostori. Mă leagă multe de istoria postdecembristă a Astra Vagoane,pentru că eram director general la Ministerul Industriilor atunci când au fost cumpărate licențele De Dietrich( boghiuri de viteza) și Coraille ptr caroserie,plus utilaje cheie/ SDV- urî cheie. Prietenul meu Romulus Nosner,un mare caracter și un bun conducător,a fost sprijinit cu obținerea finantării proiectului devenit un MARE SUCCES. Proprietatea privată a fost elementul decisiv al succesului. Statul nu poate emite acte pentru ajutorul capitalului autohton,ajutorul de stat e strict reglementat de UE . DAR exista zeci de” portițe”,dovadă că poliția italiană și toate instituțiile statului italian( francez,german,etc) au mijloace auto fabricate in tara respectiva. La noi,nu! De ce? Exemplele ar putea continua,dar pentru trecerea de la economia de consum din import la economia de producție evnevoie urgenta de măturat gunoiul din segmentul achiziții publice.