Scopul acestei asocieri este identificarea și asigurarea surselor de finanțare necesare pentru realizarea investiției „Centura ocolitoare a comunei Biharia”.
Această centură ocolitoare a comunei Biharia va avea o lungime de aprox. 5,6 km, cu pistă de biciclete inclusă pe toată lungimea acesteia. Valoarea totală a investiției este de 49.606.998 lei (TVA inclus), iar durata estimată de realizare este de 17 luni (3 luni proiectare + 14 luni execuția lucrărilor).
Nagy Gizella, primarul comunei Biharia a precizat: „Lungimea drumului de centură va fi de aprox. 5,6 km, având punctul de intrare și ieșire a centurii în DN 19 Oradea – Satu Mare. Drumul de centură va ocoli localitatea Biharia prin partea sa estică, pe un traseu parțial paralel cu traseul drumului național DN19, pe directia nord-sud. Această centură reprezintă o alternativă la DN 19 Oradea – Satu Mare, degrevând comuna Biharia de congestionarea traficului în interiorul localității Biharia.”
„Centura ocolitoare a comunei Biharia este un proiect strategic de interes strategic pentru municipiul Oradea. Pentru traficul rutier din municipiul Oradea, actualul DN 19 reprezintă calea de acces către nodul rutier Biharia al autostrăzii Transilvania, ceea ce va genera congestii majore de trafic pe ruta actuală care traversează mijlocul localității Biharia. La aceasta se adaugă și traficul rezultat de pe relația DN 19E spre DN 19, din direcția localităților Sălard/Chiribiș/Marghita. Finalizarea autostrăzii Transilvania va conduce la redistribuirea fluxurilor de trafic în zona municipiului Oradea, în special de pe direcția Nord-Sud. Astfel, DN 19 are rolul de drum de legătură între Autostrada Transilvania și municipiul Oradea, iar în condiția actuală se va genera dublarea fluxurilor de circulație față de nivelul prezent, ceea ce, conform studiilor, va duce la blocarea circulației și la creșterea numărului de accidente în zonă”, a completat primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan.
Centura Biharia și pistă de biciclete
Amplasamentul investiției se găsește pe teritoriul UAT Biharia, făcând parte din intravilanul/extravilanul acesteia. Racordarea drumului de centură la DN 19 la ambele capete va fi realizată prin sensuri giratorii cu câte două brațe fiecare. Pe lângă cele două girații de la capetele traseului se vor mai realiza încă trei girații intermediare la: cu câte două brațe fiecare. La pozițiile km 1+815, respectiv 5+211, drumul va traversa cu trafic greu preponderent Valea Fâneața Mare (Valea Cosmo) pe poduri metalice cu deschiderea de 14,15m și înălțimea de 2,86 m fiecare.
„Drumul de centură va fi un drum de clasă tehnică III, corespunzător unui drum cu 2 benzi de circulaţie cu lățimea efectivă a părții carosabile de 8,50 m, alcătuit din carosabil de 7,00 m și două benzi de încadrare de 0,75m care se aplică pe toată lungimea traseului”, se menționează în specificațiile tehnice.
În proiectul centurii Biharia a fost inclusă și o pistă de bicilete de 5,6 km. Potrivit proiectului, pista de biciclete va fi integrată în profilul tranversal drumului de centură. „Pista de biciclete va fi amplasată pe partea dreaptă a drumului. Între pista de biciclete și drum se va afla șanțul drumului de centură, cu adâncimea minimă de 50 cm, care împreună cu podețele vor asigura scurgerea apelor. Pista de biciclete propusă va avea două sensuri de circulație, cu lățimea totală de 3,00 m și va fi încadrată cu borduri mici prefabricate Indicatoarele rutiere se vor monta în baza unui plan de semnalizare rutieră avizat de Poliția rutieră. Se vor realiza marcajele rutiere longitudinale (axial, marginal, de presemnalizare și orientare) și transversale. Pentru siguranța participanților la trafic, la marginile părții carosabile se vor monta parapete de siguranţă În cadrul investiției se vor realiza și instalaţiile de iluminat rutier pe nodurile rutiere (în girații)”.
Trimite articolul
XEu vad doar doua sensuri giratorii intermediare pe desenul publicat nu trei cum se scrie in articol, Totul e frumospe hartie, dar cand se estimeaza ca va fi gata? La asta nu se incumeta sa raspunda nimeni. Normal 12 luni precis va dura + o iarna adica inca 4 luni ca intarziere
-
zsizsi draga,ai citit articolul? Chiar acolo la inceput scrie 17 luni,din care 3 luni proiectarea si 14 luni executarea lucrarii…nu te supara,dar cum ai nedumeriri daca nici macar nu citesti articolul?
Bai “boovan” fa odată o centura pt Episcopia Bihorului ca l-ați acaparat în oraș are impozite de “Manhattan” da uitați complect de cartierul acela . Nu înțeleg oameni de acolo de ce nu se separa naibii de oraș, avantaje nu au nimica cum ca sunt “ORADEA” doar dezavantaje.
-
Îți facea și ție centură, sau ești prost? N-ai auzit
Vecini maghiar vor finaliza mai repede autostrada pina la granita decit sa inceapa lucrarile pt. centura Biharia.
Ce are Bolojan cu centura Bihariei ? Sa se ocupe de probleme Oradenilor, ca au destule.
BOLOVAN NU CORUPE DOAMNA AIA DISPARI CA NU TE VOTAM DICTATORULE nu corupe biharia
De ce nu se face ruta ocolitoare la Vest de comuná ,paralel cu Calea Feratá ,mai scurt mai putine denivelári !?.
-
C ai mai scurta si mai ieftina daca ma intelegi…
E bunã centura Biharia dacã ajungi uşor la ea.
Cred ca at trebui dus pana la nodul de autostrada si acolo sa se faca jonctiunea. Distanta nu pare a fi mare si localitatea se va dezvolta pana la autostrada cu siguranta.
pretul lucrarii este exorbitant, mai scump decat la autostrada, cum e posibil sa se umfle preturille de 3-4 ori.