Asociația Pro Infrastructură precizează că instalația de răcire din trenurile CFR este proiectată să funcționeze până la maxim 35˚C temperatură exterioară.
„Temperaturile la nivelul carcasei vagonului pot fi însă mult mai mari. Peste acest prag, totul este o loterie. Sunt șanse mari ca sistemul să intre în protecție și să treacă în modul ventilație exclusivă. Uneori resetarea computerului de bord poate ajuta, însă doar temporar”, au scris cei de la API, într-o postare pe Facebook.
Potrivit sursei citate, pe rețeaua neelectrificată este și mai grav.
„Cele mai noi trenuri cumpărate în urmă cu aproape două decenii, automotoarele Desiro, au sistemul de climatizare și mai praf: la 35˚C în exterior pot menține, conform fișei tehnice, 30˚C în salon! Inuman. La trenuri cu vagoane, puținele locomotive diesel n-au putere să alimenteze instalațiile AC ale trenurilor «lungi». De exemplu, pe Constanța-Mangalia calvarul se va termina doar după electrificarea prinsă tot în PNRR”, mai spun reprezentanții ONG-ului.
Sisteme de climă moderne
Ei subliniază că din cauza restricțiilor de viteză din zilele cu caniculă, calvarul călătorilor se prelungește.
„Soluția principală este deja cunoscută inclusiv de CFR Călători: sisteme de climă cu parametri extinși, după cum putem vedea inclusiv în caietele de sarcini aferente modernizării a aproximativ 130 de vagoane prin PNRR, unde se cere funcționare optimă până la 45˚C temperatură exterioară. Până la finalul lunii ar trebui să aflăm ofertanții pentru toate aceste vagoane, dacă nu apar extensii ale termenelor”, subliniază API.
Aceștia mai precizează că cele 130 de vagoane „sunt o picătură într-un ocean” și reamintesc că bugetul CFR Călători „este pe butuci de mulți ani”, iar modernizările sunt întârziate pentru că „tradiția este de a se tăia din investiții, ba chiar și din mentenanță”.
„Avem vagoane care circulă cu revizia extinsă din pixul ministrului ori direct trase la gard cu anii. Trebuie un plan multianual, asumat transpartinic, de miliarde de euro investite în materialul rulant, parte a unei strategii care pune confortul pasagerului pe primul loc.
La autostrăzi e simplu, că își aduce omul mașina de acasă. Calea ferată eficientă și atractivă cere mai multă gândire – o resursă limitată a statului, se pare…”, au mai scris reprezentanții ONG-ului.
Din Oradea până în Mangalia călătoria cu trenul durează aproape 18 ore, dacă nu sunt restricții de viteză sau întârzieri.
[eadvert]
Trimite articolul
XCei din Asociația Pro Infrastuctura circula și cu trenurile operatorilor privații??
În trenurile operatorilor privații este mai bine ,au aparate de aer condiționat moderne ??
Cei din Asociația Pro Infrastructura și mass media ar trebui sa circule și cu trenurile operatorilor privații și apoi sa facă reportaje și sa scrie articole în care sa denigreze, operatorul național de transport feroviar de călători. Iar pentru a primii răspunsuri la toate întrebările care privesc dezastrul și drumul spre faliment pe care se îndreaptă CFR, sa întrebe clasa politică, pe toți cei care au avut putere de decizie din minister, din cadrul companiilor, din cadrul subunităților regionale ,care timp de peste 30 de ani nu au făcut decât sa distrugă, să devalizeze calea ferată prin subfinanțarea ei !!!