BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Asociația Pro Infrastructură critică CFR: „Cuptoarele Ferate Române” cu sisteme care la 35˚C în exterior pot menține, conform fișei tehnice, 30˚C în salon

Asociația Pro Infrastructură critică CFR: „Cuptoarele Ferate Române” cu sisteme care la 35˚C în exterior pot menține, conform fișei tehnice, 30˚C în salon

De Georgiana Anghel
la 18 July 2023 12:39 Reactualizat la: 18 July 2023 13:54
1 Comentarii

Asociația Pro Infrastructură critică CFR: „Cuptoarele Ferate Române” cu sisteme care la 35˚C în exterior pot menține, conform fișei tehnice, 30˚C în salon

FOTO: Ștefania Gal
18 July 2023 12:39 Reactualizat la: 18 July 2023 13:54
„O nouă vară, un nou sezon sufocant în trenurile operatorului de stat CFR Călători”, atrage atenția ONG-ul.
Scris de Georgiana Anghel - „O nouă vară, un nou sezon sufocant în trenurile operatorului de stat CFR Călători”, atrage atenția ONG-ul.

Trimite articolul

X

Asociația Pro Infrastructură precizează că instalația de răcire din trenurile CFR este proiectată să funcționeze până la maxim 35˚C temperatură exterioară.

„Temperaturile la nivelul carcasei vagonului pot fi însă mult mai mari. Peste acest prag, totul este o loterie. Sunt șanse mari ca sistemul să intre în protecție și să treacă în modul ventilație exclusivă. Uneori resetarea computerului de bord poate ajuta, însă doar temporar”, au scris cei de la API, într-o postare pe Facebook.

Potrivit sursei citate, pe rețeaua neelectrificată este și mai grav.

„Cele mai noi trenuri cumpărate în urmă cu aproape două decenii, automotoarele Desiro, au sistemul de climatizare și mai praf: la 35˚C în exterior pot menține, conform fișei tehnice, 30˚C în salon! Inuman. La trenuri cu vagoane, puținele locomotive diesel n-au putere să alimenteze instalațiile AC ale trenurilor «lungi». De exemplu, pe Constanța-Mangalia calvarul se va termina doar după electrificarea prinsă tot în PNRR”, mai spun reprezentanții ONG-ului.

Sisteme de climă moderne

Ei subliniază că din cauza restricțiilor de viteză din zilele cu caniculă, calvarul călătorilor se prelungește.

„Soluția principală este deja cunoscută inclusiv de CFR Călători: sisteme de climă cu parametri extinși, după cum putem vedea inclusiv în caietele de sarcini aferente modernizării a aproximativ 130 de vagoane prin PNRR, unde se cere funcționare optimă până la 45˚C temperatură exterioară. Până la finalul lunii ar trebui să aflăm ofertanții pentru toate aceste vagoane, dacă nu apar extensii ale termenelor”, subliniază API.

Aceștia mai precizează că cele 130 de vagoane „sunt o picătură într-un ocean” și reamintesc că bugetul CFR Călători „este pe butuci de mulți ani”, iar modernizările sunt întârziate pentru că „tradiția este de a se tăia din investiții, ba chiar și din mentenanță”.

„Avem vagoane care circulă cu revizia extinsă din pixul ministrului ori direct trase la gard cu anii. Trebuie un plan multianual, asumat transpartinic, de miliarde de euro investite în materialul rulant, parte a unei strategii care pune confortul pasagerului pe primul loc.
La autostrăzi e simplu, că își aduce omul mașina de acasă. Calea ferată eficientă și atractivă cere mai multă gândire – o resursă limitată a statului, se pare…”, au mai scris reprezentanții ONG-ului.

Din Oradea până în Mangalia călătoria cu trenul durează aproape 18 ore, dacă nu sunt restricții de viteză sau întârzieri.

[eadvert]

Trimite articolul

X
Taguri:
asociatia pro infrastructura ,
canicula ,
cfr ,
restrictii de viteza ,
trenurile soarelui
1 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Alexgabriel63 says:
    July 20, 2023 at 11:44 am

    Cei din Asociația Pro Infrastuctura circula și cu trenurile operatorilor privații??
    În trenurile operatorilor privații este mai bine ,au aparate de aer condiționat moderne ??
    Cei din Asociația Pro Infrastructura și mass media ar trebui sa circule și cu trenurile operatorilor privații și apoi sa facă reportaje și sa scrie articole în care sa denigreze, operatorul național de transport feroviar de călători. Iar pentru a primii răspunsuri la toate întrebările care privesc dezastrul și drumul spre faliment pe care se îndreaptă CFR, sa întrebe clasa politică, pe toți cei care au avut putere de decizie din minister, din cadrul companiilor, din cadrul subunităților regionale ,care timp de peste 30 de ani nu au făcut decât sa distrugă, să devalizeze calea ferată prin subfinanțarea ei !!!

    Reply
  2. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Speranțe pentru finalizarea canalizării din Roșiori, după 19 ani
    Rețeaua de canalizare din comuna Roșiori, începută în urmă cu aproape două decenii, rămâne în continuare nefuncțională, în ciuda finalizării lucrărilor pe întregul traseu.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Sens giratoriu pentru o șosea mai sigură între Salonta și Tinca
    Primăria Salonta continuă să fie un partener responsabil și implicat în dezvoltarea infrastructurii județene.

    România

    Pensiile se lasă așteptate: Birocrația și CASS-ul blochează recalcularea
    Recalcularea pensiilor întârzie din cauza introducerii CASS și a condițiilor precare de muncă din casele de pensii, recunoaște ministrul Muncii.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    Anunțuri Mediu, Ape

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Compania de Apă Oradea angajează!

    România

    România va întâlni Canada în turneul pentru locurile 9-12 de la Campionatul Mondial de polo
    Echipa națională de polo a fost învinsă de Ungaria cu scorul de 15-11 (6-3, 2-3, 3-3, 4-2) în barajul pentru calificarea în sferturile de finală ale World Aquatics Championships 2025.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Sentință definitivă în cazul tânărului din Salonta care i-a pus iubitei cuțitul la gât și l-a înjunghiat pe tatăl fetei
    5 luni a tăiat Curtea de Apel Oradea din pedeapsa inițială, de 6 ani de închisoare, pe care a primit-o Mario Eduard Vancea, un tânăr de 24 de ani, din Salonta, acuzat că a intrat în casa fostei iubite și a folosit un cuțit în încercarea de a o convinge să se întoarcă la el.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Lucrări de toaletare și doborâre arbori pe mai multe străzi din Oradea
    Lucrările se vor desfășura în perioada 21 - 25 iulie.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.