Se reasfaltează Șoseaua de Centură pe tronsonul său din Ioșia – str. Ovid. Densușianu – între sensul giratoriu cu bulevardul Ștefan cel Mare și sensul giratoriu cu Calea Sântandreiului. Este vorba despre 4,7 kilometri pe care se va turna asfalt nou, transmite prefectul de Bihor, Dumitru Țiplea. Compania Națională de Drumuri și Autostrăzi este beneficiarul lucrărilor, executate de către Drum Construct Pericei.
Noul strat de uzură ce va fi turnat va avea o compoziție care-i va permite o viață lungă, precizează prefectul. S-a asfaltat deja un sector de 400 m, pe o singură bandă de circulație, s-au prelevat probe de laborator, iar săptămâna viitoare ar trebui să continue lucrările de reasfaltare a Centurii, pe str. Densușianu, de pe Centura Oradea.
Și pe celelalte tronsoane
Se întreprind lucrări și pe celelalte tronsoane ale Centurii, de la Calea Sântandreiului până la ieșirea spre Cluj-Napoca, unde gradul de denivelări este accentuat. Pe o lungime de 7,4 kilometri va fi turnată o nouă mixtură asfaltică subțire, denumită șlam bituminos.
Lucrarea va fi realizată de firma Sat Reabilitare Reciclare Cluj Napoca, transmite Primăria Oradea.
Directorul regional al DRDP Cluj, Eugen Cecan, ne-a precizat că inițial trebuia să se aștearnă șlam bituminos doar pe tronsonul din zona fostului CET II, pe o lungime de 2 kilometri, însă s-a luat decizia de a se turna mixtura asfaltică subțire pe toate tronsoanele în acest an, pentru a evita perturbarea traficului, și anul viitor.
Lucrările de pe Centura Oradea fuseseră anunțate încă din luna februarie, de către prefectul Dumitru Țiplea și directorul regional Eugen Cecan, în condițiile în care Centura municipiului Oradea este administrată de către CNAIR, chit că Primăria a realizat între timp cele două pasaje longitudinale, de la intersecțiile cu DN 76 și DN 79, iar acum, tot de la bugetul local, se realizează pasajul de pe Centură, de la Universitate.
Va costa circa 5 milioane de lei. Gata în august
„Mulțumim Companiei Naționale de Drumuri și Autostrăzi pentru aceste investiții, dar și Instituției Prefectului Județului Bihor pentru sprijinul acordat în derularea acestor lucrări. Lucrările care se fac sunt deosebit de utile atât pentru orădenii care folosesc centura, cât și pentru ceilalți participanți la trafic, care doar tranzitează orașul. Pentru decongestionarea traficului pe centură, Primăria Oradea a realizat până în prezent două pasaje supraterane peste centură, cel din Nufărul și cel din Calea Aradului, iar în prezent lucrează la pasajul suprateran peste centură din zona Universității Oradea”, precizează viceprimarul Florin Birta.
Conform datelor transmise de Instituția Prefectului și Direcția Regională Drumuri și Poduri Cluj, lucrările vor costa 4,95 milioane de lei.
În funcție și de condițiile meteo, lucrările la cele două tronsoane de pe centura municipiului ar trebui finalizate în luna august, transmite Primăria Oradea.
O bretea suplimentară Borșului – Centură
De asemenea, după ce Primăria Oradea va preda proiectul către DRDP Cluj, va fi realizată și breteaua suplimentară ce va lega DN 1 – Șoseaua Borșului de Centura Oradea, promite directorul regional Cecan. Breteaua este bugetată cu 3 milioane de lei. Rămâne de văzut dacă și această lucrare va putea fi realizată în acest an.
Trimite articolul
XDa, foarte frumos lucrare se face… de la fostul CET 2 pana la Selgros se pune un strat de asfalt subtire… de atat de subtire au pus incat pe podul peste paraul Peta deja sunt denivelari nici dupabo saptamana de la turnare… inca o lucrare durabila facuta in anul alegeriilor… bravo alesii nostrii (nu conteaza partidul, unul e la fel ca altul…)
Dar restul strazilor din oras, absolut toate sunt cu denivelari, peticite, canalele sunt mai jos peste tot in oras, inclusiv pe strazile noi asfaltate, dezastru, am ajuns sa avem drumuri mai rele decat erau in satu mare. Acum se pune accent pe regenerarea pulii urbana, cu demolari si exproprieri de doi bani fara nici o importanta pt oras. Degeaba ne umflam in pene cu betoanele din oradea ca la capitolul universitate , aeroport, salarii, cultura sunt mai rau ca vasluiul, si fara astea nu vom evolua deloc, ca nu betonul tine loc de o dezvoltare cu adevarat durabila cum o are de ex clujul.
-
Lasa ca in compensatie la hartoapele de pe sosele iti pune Bolojan porfir in curte la fosta fabrica Crisul, intre Independentei si Alecsandri.
Spargerea este un risc calculat.
Reparatia asta se putea face lejer cand era stare de uregenta respectiv in cele 3 luni cand lumea a stat acasa si transporturile erau minime dar atunci cine vedea mega lucrarile primarului cine se enerva stand in gaze si caldura la cozi nesfarsite?
Se pare ca cei care au decis in perioada asta sa se faca ori sunt tampiti ori nebuni ,tind sa cred ca cineva are apetit pt asemenea lucrari facute aiurea,da sunt necesare dar sa se faca cu cap atunci cand se poate in mod normal
-
Într-adevăr: prostia şi mârlănia lovesc iar ! În loc să se facă atunci când nu circula nimeni, se face acum când toată lumea e cu maşina. Parcă văd cât sughiţă Bolojan şi administraţia lui, de câte blesteme primesc de la şoferi !
Se vede din numele firmelor unul dintr-un sat din Sălaj, celălalt reciclator de asfalt la sat. Nu știu pe Borșului cine a făcut acum 2+3 ani așternerea șlamului bituminos. dar cu foarte mici excepții ține bine, (o groapă pe sensul de mers spre Borș în dreptul Celestica)..
suntem nebuni ! centura era ok, exceptand zona celor doua poduri, dar noi spargem pusculita ca ne trebuie bani pt alegeri ! Bolojan ar fi trebuit sa se opuna ferm acestei risipe de bani publici, intr-o tara macinata de criza financiara, iar daca tot erau bani, puteau asfalta aproape 20 de km de strazi in oradea sau judet ! asa se va alege cu injuraturile ! institutiile de control ale statului sunt vai de ele, putem actiona doar la vot !
Largirea sub podul de la lidle mai e in plan?
-
Aia nu e important, momentan trebuiesc expropriati oamenii pt noile blocuri si distruse parcurile si malurile apelor, adica nimicuri, ca e obturata zona de sub poduri in Oncea nu cnteaza, sau ca ne omoara tantarii si pepile de 2 ani , sau ne pisam pe noi in oras aia nu e bai.