Proiectul e unul gigantic. În 2015, primarul Clujului, Emil Boc, a respins ideea construirii unei rețele de metrou, din cauza costurilor „exorbitante”, estimate de el la 5 miliarde de euro. Pe 12 mai 2020, primarul Emil Boc a anunțat că se lucrează la studiul de fezabilitate pentru construcția metroului și a trenului metropolitan și că lucrările de execuție ar putea dura zece ani. Numai studiile costă 36 milioane de euro. Arhitectul Cristian Pușcaș a fost supranumit la Oradea arhitectul bisericilor.
În portofoliul său sunt lucrări precum:
conversie funcțională la fostul Palat al Finanțelor (Policlinica 1) în sediul Consiliului Județean Bihor, Reabilitare Spitalul Militar de Urgențe “dr. Victor Popescu” – Timișoara, Eficientizare energetică și reabilitare sediul Institutiei Prefectului Sălaj, Reabilitare Palatul Rimanoczy sr – Oradea, Reabilitare fațade sediul Filarmonicii – Oradea. Fără doar și poate să faci parte din echipa care proiectează metroul Clujului e o lucrare de referință. Ce înseamnă pentru arhitectul orădean? „Este în primul rând o provocare profesională, o oportunitate de a lucra și învăța într-o echipa multidisciplinară.
Prin biroul nostru de arhitectură vom asigura studiile de fundamentare pentru zonele de protecție a monumentelor și a vestigiilor arheologice ale viitoarelor trasee ale trenului ușor și ale metroului.
Împreună cu biroul de arhitectură specializat în urbanism (UrbanVision – Bucuresti), avem sarcina de a stabili exact coridoarele de trafic (în special la metrou), locul de amplasare al stațiilor, respectiv modalitățile de rezolvare a acceselor, ținand cont de contextul istorico- arhitectural local.Discuții despre soluții de descongestionare a traficului din ce în ce mai intens din oraș au fost inițiate încă de la începutul anilor 2010, diverse personalități publice sau instituții propunând extinderea liniilor de tramvai, construirea unui tren suspendat sau a unei linii de monorail de-a lungul râului Someșul Mic. Ideea de monorail în Cluj este mai veche, un proiect în acest sens fiind întocmit încă din anii 1980.
În 2018, primarul Emil Boc a anunțat că mai multe firme din Japonia ar fi interesate de proiectarea și construirea unei linii de metrou în Cluj.Presa a speculat că era vorba de gigantul japonez din domeniul feroviar East Japan Railway Company.
O licitație internațională a fost organizată în iunie 2019, având ca obiect: „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții, conform cerințelor caietului de sarcini și a documentației de atribuire”.
Cinci firme sau consorții de firme din Franța, Italia, Japonia și Marea Britanie și România au depus oferte pentru realizarea documentațiilor solicitate prin licitație:
SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – Metrans Engineering SRL (România),Asocierea Explan SRL (România) – Dr. Sauer & Partners (Marea Britanie),Asocierea Metroul SA (România) – PADECO Co., LTD (Japonia),Asocierea Eurocerad Internațional SRL (România) – 3TI Progetti (Italia) – Ingegneria Integrata S.p.A (Italia);Egis Rail SA;
Pe 4 martie 2020, primarul Emil Boc a confirmat că, urmare a deciziei instanței, asocierea SWS Engineering – SYSTRA – Metrans rămâne câștigătorul definitiv al licitației.
Trimite articolul
XMda,un proiect esuat la fel ca toate celelalte legate de satul Kolosvar.istericii galben albastri cred ca minciuna metge la nesfarsit….m-as fi bucurat sa vad un Cluj realmente dezvoltat si centru al Transilvaniei,dar nu e,nu capabilitatea de a se remacra in termeni reali!sunt doar niste companii in mediul IT si multa sustinere politica,in rest e doar un oras populat cu sateni la fel cum e si Oradea.ca sa pretinzi statutul de metropola trebuie sa ai si metropolitani care sa fie capabili ptr viata din metropola,nu doar oportunisti ptr care si vorbitul limbii romane literar,constituie o povara.asadar dpmdvedere daca acest proiect se finalizeaza vor fi doar bani cheltuiti degeaba!
-
Florinel, ramai in ograda tu. E mai ok.
-
Limba standard nu e altceva decat regula unor sateni din sud in detrimentul altor sateni din alte parti. Adica ei au zis; Domnilor, ce grai este corect? Al nostru, nu de la noi se da ora exacta? Si un cor de voci a zis, de acord, da, da, stimabile. Fireste, aici este capitala deci aici se vorbeste corect romaneste. Si asa cei din provincie au devenit tarani iar bucurestenii cei mai destepti, civilizati si drepti dintre romani.
Civilizatia Bucurestiului se bazeaza pe nepasarea si in mare parte truda taranilor din provincie care accepta un stat ultra centralizat in care Bucurestiul dicteaza cata hartie igienica se aloca wc-urilor publice din Oradea. Sigur, o exagerare dar un motiv in plus pentru care noi taranii din provincie vom fi mereu la mila centrului iar centrul, Bucurestiul se va uita mereu cu aroganta ca la niste tarani needucati si milogi, care nu stim noi cum e cu civilizatia si metropolele europene. Bucurestiul, chiar si in zilele noastre ramane un tatuca Stalin al Romaniei. Alt motiv pentru care Oradea, Cluj, Timisoara, Iasi, nu vor deveni prea curand, sau poate niciodata, un Munchen al Romaniei iar toate institutiile, sediile mari de firme, ziare, tv, mass-media in general vor ramane la Bucuresti.-
Limba romana literara este ce vorbita in secolele XVI-XVII in Brasov si Targoviste. In Bucuresti se vorbeste tot un grai.
-
Este o boala în România de a încurca euro cu lei atunci când se vb de investiții. Altfel studii de fezabilitate are Boc de e plin podul, la asta e maestru și la concurs de idei.In realitate investiții infinit mai mici ca valoare zac în așteptare din lipsa de fonduri da el face Metrou, bafta! (vorba lui Robu de la TM. Unii n-au bani nici să-și facă o bucata de centura da visează la Metrou. Oricum dc se va face ceva totuși aia va fi din banii noștri, ai celor dinOradea, Satu Mare, Arad etc adică din banii statului pt ca Cluj Napoca evident nu are bani de asa ceva. Și uite asa plătim noi toți pt incompetenta unui primar gen Boc care a permis dezvoltarea unui haos imobiliar în care toți construiau ce vroiau și unde vroiau iar acum constata ca nu mai are pe unde merge decât pe sub pământ. Dc era asa bun primar pe cât îl lauda unii făcea poate o dezvoltare mai echilibrata și poate se mai putea și circula prin orașul ala.
-
Păi tocmai asta e ideea. Vine cu megalomania cu metroul, si va da-ti seama ca orice investitie in transportul public si infrastructura va fi blocată pe motiv… Ca va facem metrou. Uite asa Clujul se va bloca la investitii pe următorii 20-30 de ani… Bravo! Pana atunci la Oradea se vor mai face o grămadă de investiții…
ce cacat de stire este asta !>? Reclama .? sau stire>?