O descindere la faţa locului acum, arată că amenajarea e, în continuare, nouă nouţă. Cele mai multe autobuze care opresc în această staţie nu intră la peron, nu folosesc barierele deci nu achită OTL taxele aferente acestui serviciu.
Chestionat despre această situaţie, şoferul unui autobuz mare, de pe o cursă regulată ne-a spus, măsurând din ochi, dimensiunile locului, că autobuzul ar încăpea. Doar că, din moment ce nu a primit instrucţiuni să folosească peronul, procedează ca până acum, oprind paralel cu prima bandă, spune omul.
Conducerea OTL ne-a transmis că o bună parte dintre cei care folosesc staţia în această manieră sunt în ilegalitate, deoarece nu deţin contract cu societatea de transport. Mircea Pop, directorul OTL, spune că, în timp, dacă aceste firme nu îşi reglează situaţia, sunt pasibile de amenzi aplicate de Poliţia Locală.
Pentru cele vreo şapte firme care au semnat deja contracte de peron cu OTL, acum se distribuie cartelele de acces, cu ajutorul cărora se vor ridica barierele respectiv se vor emite facturile.
Tarifele OTL sunt de 2,5 lei pe intrare la peron pentru cursele din judeţ respectiv 4,5 lei pentru cele interjudeţene.
Vâlvă
Imediat după inaugurarea autogării, în spaţiul virtual a stârnit vâlvă comentariul instituţional al Primăriei Oradea – „Ba închepe!” – la observaţia unui cetăţean cum că spaţiile ar fi prea mici şi „nu închep” autobuzele de dimensiuni mai mari. O parte a publicului a apreciat umorul, cealaltă parte a taxat condescendenţa şi aroganţa.
[related-post post_id=”2000107″]
În acest context, consilierul local PSD Liviu Popa-Sabău, a ieşit cu ruleta să verifice situaţia şi a ajuns la concluzia că „Primăria Oradea ne minte”, „Ba nu închepe!”.
Pentru a dovedi contrariul, OTL a făcut un test cu unul din autobuzele mari din baza proprie şi, la cererea Jurnalbihorean&bihon, ne-a spus la dispoziţie înregistrarea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!