Vineri, 10 septembrie 2021, se împlinesc cinci ani de când primii clienți au trecut pragul Aquaparkului Nymphaea din Oradea. Cel mai mare aquapark din Vestul României este motiv de mândrie pentru managerul Administrației Domeniului Public (ADP) SA Oradea, Liviu Andrica, cât și pentru Municipiul Oradea.
[eadvert]
Construit într-un an și jumătate, pe locul fostului Ștrand Municipal, cu o investiție de 88,3 milioane lei (aproape 22 milioane de euro), bani proveniți din fonduri europene și de la bugetul local al Municipiului Oradea, complexul acoperă toate necesităţile pentru o zonă de recreere de calitate, întinzându-se pe o suprafață de 6,8 ha.
În partea de interior, vizitatorii au la dispoziție şase bazine, dintre care unul pentru prichindei – Corabia piraților, şi patru tobogane de diverse dimensiuni – „Anaconda”, „Vipera”, „Familia” și „Tornada”. Pe lângă aceste facilități, o atractivitate sporită în interior o repreprezintă zona cu cele șase tipuri de saună, un bazin cu apă rece și zona de relaxare.
De asemenea, vizitatorii se pot relaxa la baia turcească, unde au la dispoziție cinci bazine cu temperaturi de la 28 la 40 de grade, plus o cabină cu aburi și o zonă de relaxare.
Răsfățul poate continua în zona de tip wellness, cu o baie reconfortantă în saloanele jacuzzi vip. Salonul solar, mesele de biliard și locul de joacă pentru copii de la etaj întregesc paleta largă de opțiuni pentru petrecerea timpului liber într-un mod cât mai plăcut. În subsolul clădirii principale, se află dulapurile, garderoba, grupurile sanitare și o cameră „Mama şi copilul”.
În exterior sunt şapte bazine: bazinul care face legătura cu interiorul, numit Meridianul 0, bazinul pentru adulţi „Laguna”, bazinul pentru copii „Prichindel”, bazinul cu valuri, bazinul cu tobogane, cel olimpic de înot şi cel de sărituri. Cea mai mare atracție a Aquaparkului sunt cele şase tobogane exterioare, numite „Fulger”, „Avalanşă”, „Kamikaze”, „Curcubeu”, „Cobra” şi „Magic”.
1,5 milioane vizitatori
„În cei 5 ani de funcționare, Aquaparkul Nymphaea a atras peste 1,5 milioane de vizitatori din întreaga țară, dar și de peste hotare. Succesul de care se bucură în rândul turiștilor a fost dovedit din nou în această vară, când, în doar trei luni, de la 1 iunie până la finalul lunii august, i-au trecut pragul 176.000 de vizitatori”, ne-a declarat Liviu Andrica.
Potrivit acestuia, numărul de vizitatori a fost distribuit astfel în cei cinci ani de funcționare: în patru luni din 2016 – 160.000 de vizitatori, în 2017 – 300.000, în 2018 – 349.000, în 2019 – 355.000, în 2020 (an pandemic) – 145.000 de vizitatori în trei luni și în 2021 – 176.000 până în prezent.
Majoritatea clienților aquaparkului au fost din județele învecinate, dar și din alte colțuri ale țării. Mulți turiști au venit din diaspora, dar și turiști din Polonia, Serbia, Ungaria sau Ucraina.
„În toată această perioadă de funcționare, Aquaparkul Nympahea a înregistrat venituri de 85,5 milioane de lei, cheltuieli de circa 51,7 milioane de lei și un profit de 33,8 milioane de lei, circa 7 milioane de euro”, a subliniat șeful ADP.
În perioada consumată de la inaugurare, ADP Oradea a fost preocupată de îmbunătățirea condițiilor și serviciilor oferite, pentru a se ridica la nivelul de așteptare al clienților. În fiecare an s-au făcut achiziții noi în sectorul de alimentație publică (mese, scaune, monitoare pentru afișarea prețurilor, etc.), dar și în zona de recreere (colaci gonflabili, șezlonguri, umbrele), s-au modernizat interioarele și s-au plantat arbori.
Totodată, pentru reducerea timpului de așteptare pentru accesul în aquapark s-a implementat un sistem de achiziționare online a biletelor. Majoritatea vizitatorilor folosesc această metodă pentru achiziționarea anticipată a biletelor, care le asigură atât locul în aquapark, dar și accesul mai facil. Tot pentru reducerea timpului de așteptare, a fost introdusă varianta biletului online pentru adulți cu credit preîncărcat (100 lei). Cei care achiziționează acest tip de bilet nu mai sunt nevoiți să stea la coadă pentru încărcarea brățării cu bani cash.
Condițiile și serviciile oferite clienților au crescut calitativ de la an la an, chiar dacă prețurile biletelor au rămas aceleași din anul 2019. Astfel, un bilet pentru întreaga zi pentru adulți este 60 lei, biletul pentru elevi peste 14 ani până la 18 ani și pensionari – 50 lei și biletul pentru copii peste 3 ani până la 14 ani – 30 lei. Copiii până la 3 ani au acces gratuit. În prețul biletului este inclus accesul gratuit la dulap, șezlonguri și tobogane.
Accesul în aquapark este limitat la 2.000 de vizitatori pe timpul verii și 1.000 de vizitatori, în sezonul rece, capacitate menită să asigure confortul și distanțarea socială pentru clienți.
Probleme și proiecte de viitor
Una dintre problemele cu care se confruntă ADP Oradea este lipsa forței de muncă. Liviu Andrica spune că va proceda și el la fel cum au făcut și alte societăți comerciale. Va apela la muncitorii din străinătate. Cel mai probabil din Nepal.
Legat de proiectele legate de aquapark, managerul ADP Oradea vrea să construiască un bazin de înot și un hotel lângă aquapark. Această inițiativă provine din dorințele clienților care vin din alte localități și ar vrea să achiziționaze un pachet complet: intrare la aquapark și cazare.
„Au trecut cinci ani în care nu puteam aduce modificări proiectului realizat din fonduri europene. Acum putem veni cu noi îmbunătățiri. Prima va fi realizarea unui bazin de înot care să poată fi folosit pe timp de iarnă. Discutând cu proiectantul care s-a ocupat de aquapark, mi-a sugerat că acesta ar putea fi construit în zona bazinului cu apă termală care iese din Meridian 0. Acesta va avea copertină retractabilă. De asemenea, dorim să construim și un hotel. Dacă nu vom reuși să cumpărăm terenul de lângă aquapark, vom edifica o zonă pentru acesta în interiorul aquaparkului”, a precizat Liviu Andrica.
Trimite articolul
XADP este a PMO.
PMO este a contribuabililor.
Profitul nu parrchează la contribuabil.
Profitul nu transportă pe contribuabil.
Profitul distrează pe contribuabil co 60 lei la Aquapark
Profitul poate cã ilumineazã pe domeniul public pe contribuabil.
Profitul îngrijeşte domeniul verde public şi prin muncã gratuitã de contribuabil.
Este profitness.
Adp distruge in fiecare an acest loc, va spun din postura unui fost angajat dar inca am prieteni acolo si spun ca nimic nu s-a schimbat.
Locul duhneste a comunism incepand de la DIRECTOR, care trece in inspectie pe acolo si de 2 ori pe zi, toata lumea trebuie sa para ca lucreaza atunci cand vine patronul suprem, se da prin statie pe unde e prin parc ca sa fie toata lumea la post si multe altele cum ar fi faza ca nepotul dansului e seful aquaparkului🤣🙉.
Nu mai spun de angajati care la program de 12 ore NU AU PAUZA de masa, normal ca vrei sa aduci nepalezi nenorocitule sa sclavageasca pentru tine pe 1600+bonuri
Daca sunteti interesati(bihon) de un articol pe tema asta a aquaparkului adica ce se intampla pe bune acolo va voi scrie un mail.
oare chiar are profit de 7 mil euro??!!
Daca ar fi adevarat ar fi putut sa isi construiasca singuri hotelul mult dorit langa, cat depsre Nepalezi, decat sa piarda timp sa invete romana/engleza samd, la ce profit zic ei ca au ar putea angaja local la un salar mai mult decat decent oradeni care in teorie ar trebui sa fie mult mai amiabili decat nepalezi sau cine stie ce natie importata.
-
Profitul e real, compania la care lucrez are cifra de afaceri de 7-8 mil E/luna iar 40% din salariati primesc maxim 2500lei. Ca si companie se incearca sa fie cat mai profitabila din toate puntele de vedere.
-
Asta nu e companie sa faca profit cat mai mare. Acest strand ar trebui sa fie cat de cat aproape pe zero, da sa aiba in cont pt a mentine operational sa zicem urmatoarele 12 luni, iar surplusul banii reinvestiti in diferite chestii:
– oras, judet poate ca reclama
– in noul strand din Iosia
– hotelul dorit langa strand
– daca is asa buni mangeri ar putea deschide o alta “filiala” in Baile Felix
– clar servicii mai bune in incintaDin pacate nu o sa vedem niciodata ce s-a intamplat cu acest profit de 7mil, peste ani se va consuma in ceva ce nu aduce plus si lumea va uita.
OBS:
– la fel ca primaria care nu ar trebui sa fie pe plus, cand is o gramada de strazi neasfaltate, degeaba ne laudam ce fain e centru
– invers la chestia asta e OTL, chiar daca ar fi pe minus ar trebui sa deserveasca in mod util locuitorii, pt ca ei banii ar trebui sa ii scoata din serviciile conexe care ajuta sa creasca sau sa mentina orasul
-
In Cluj universitatea a adus un profit de aprox 10 ori atat orasului. Imi place ca noi nici nu ne uitam catre Universitate. Toata dezvoltarea Clujului e datorata universitatii.
Dacă Andrica se apuca de construit s-a dus naibi tot Aquapark ul. Omul asta e paralel cu tot ce înseamnă estetica.Pe de alta parte sunt multe astfel de proiecte care așteaptă finantarea în regiune și dacă în loc sa dezvolte partea cu tobogane etc sa devina și mai atractiv locul ei se apuca de făcut hotel și bazin pentru pensionari s-ar pute ca în câțiva ani să-și piardă mare parte din clienți și hotelul lui peste prăjit sa fie mai mult gol.Timisoara, Cluj, Turda etc toate vor face astfel de Aquapark uri. Cat despre muncitorii din Nepal. Mai oameni primăria tocmai vrea sa facă blocuri pe malul crisului pt companiile din parcurile industriale pt a avea unde să-și cazeze nepalezii. Totul pe bani publici din impozitele orădenilor.Oradenii visează la creșteri salariale în timp ce administrația locala prin mana de ajutor data companiilor pt a le ușura cazarea celor aduși de peste mari și tari duce practic o politica de tinere a salariilor la un nivel cât mai mic.
-
Si inca multi cred ca nu e treaba primarie salariile. Sunt niste PROSTI, cat timp nu pui accent pe invatamant si universitate, nu vei avea in veci firme mari si salarii mari. PUNCT.
-
Primaria promoveaza eficienta maxima, sa nu oferi mai nimic la un pret cat mai mare. Cand va d bezna de pe Cantemir cu noile leduri de pe stalpi, te apuca pansul, e singurul bulevard pe care cand intri te loveste bezna. Si intre Oradea si Sanmartin s-au pus leduri, dar pune de Sanmartin, sunt net superioare si lumineaza 360 grade, si strada pare luminata, nu bezna eficientei chelului nebun.,
-
Un profit rusinos de mare in conditiile in care astepti o ora ca sa servesti masa, o singura casa de marcat, la intrare cozile la fel, daca comparam cu un strand din Ungaria stam f.prost. La Gyula sunt 5 locuri in care se poate lua masa la preturi f.bune cu o varietate de mancaruri.
-
Asta inseamna eficienta maxima.
Profitul poate fi si mai mare, se mai pot face reduceri de personal, iar salarul sa fie minim pt cei ramasi. Pretul ar putea fi 80-90 lei ca ar fi clienti din Cluj si alte orase cu salarii mari.
-
Drop face valuri pe bihon.
-
asta e intr-o minte cu chelul nebun
-