În urma controalelor mixte desfășurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2022, au fost aplicate 25.690 de sancțiuni, au fost retrase 21.854 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 264 de vehicule și 408 ITP-uri au fost anulate.
[eadvert]
În județul Bihor organele de control au aplicat 254 de amenzi contravenționale și au fost retrase 194 certificate de înmatriculare.
La nivel de județ au fost verificate, în 2022, 2.331 de vehicule. Dintre acestea, 23,12% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 10 prezentau pericol de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 3,11% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării și 4,25% aveau ITP fals, expirat sau anulat.
Reprezentanții RAR atrag atenția că în situația în care a fost reținut certificatul de înmatriculare a unui șofer, acesta poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară.
La nivel național
76.440 de vehicule la nivelul întregii țări au fost verificate din punct de vedere tehnic de Registrul Auto Român
În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45% dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore sau periculoase. Astfel acestea au fost declarate neconforme.
Cele mai multe neconformități au fost constatate la instalația electrică de iluminare-semnalizare (27,62%). Alte inexactități au fost constatate la emisiile poluante (22,65%), punți, jante, anvelope și suspensie (13,86%), vizibilitate (12,6%) și șasiu și elemente atașate șasiului în proporție de 11,85%.
Au fost identificate neconformități la sistemul de frânare la 5,71% dintre vehiculele controlate și în 1,75% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcție.
Au fost depistate deficiențe din sfera poluării la aproximativ 6.000 de vehicule dintre cele controlate.
Inspectorii RAR au depistat în trafic și vehicule care aveau defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcție sau la punți și fuzete. Astfel, inspectorii RAR au considerat că 5.262 de vehicule prezentau pericol iminent de accident.
„Aproximativ 3% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de dovada efectuării inspecției tehnice periodice – ITP fals, expirat sau anulat”, a transmis instituția.
Trimite articolul
XCand voi vedea rabele lui Beni de la trameco,otl ul tras pe dreapta cu autobusele de 30 de ani,TEȘAN in special ca un autobus nu trece testele ,atunci mai vorbim,pâna atunci ii doar gargară,mafia ii in floare
In primul rand sa facă drumuri bune de circulat că la ce drumuri avem trebuie lunar sa facem direcția la mașina. Practic plătim rovinieta degeaba că banii merg la stat în buzunarul cuiva și drumurile sunt praf. Nu am de unde sa fac direcția la mașina în fiecare lună.